Metod na komunikację z klientami (a także np. współpracownikami, petentami czy członkami społeczności) jest wiele, ale nie wszystkie są równie skuteczne. Za jedną z najlepszych dostępnych opcji uważa się SMS-y, czyli wiadomości tekstowe.
Popularność SMS-ów w biznesie doprowadziła do powstania specjalnych narzędzi, które mają ułatwiać prowadzenie kampanii z ich udziałem. Z platform masowej wysyłki SMS, takich jak mprofi.pl, korzystają zarówno małe, średnie i duże firmy, jak i różnego typu wspólnoty i organizacje – nie bez powodu. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego warto się nimi zainteresować!
Czym jest i jak działa platforma masowej wysyłki SMS?
Platforma masowej wysyłki SMS to narzędzie, które umożliwia wysyłanie dużej liczby wiadomości SMS jednocześnie do wybranej grupy odbiorców. Takie rozwiązanie jest często stosowane w marketingu, gdy chcemy dotrzeć z ofertą do jak największej liczby potencjalnych klientów. Ręczne wysyłanie wiadomości jest znacznie bardziej czasochłonne i uciążliwe, więc szybko przestaje się sprawdzać nawet w niewielkich firmach.
Platformy tego typu oferują wiele użytecznych funkcjonalności, takich jak personalizacja wiadomości (tak, aby np. każdy klient w treści SMS-a zobaczył imienne powitanie), harmonogramowanie wysyłek, czyli planowanie ich na przyszłość czy dogłębna analiza wyników kampanii.
Bardzo przydatna jest możliwość tworzenia i segmentowania baz kontaktów, aby później łatwiej było wybierać, do kogo mają trafić wiadomości w danej kampanii. Dodatkowo niektóre platformy poza wysyłką wiadomości tekstowych pozwalają też prowadzić na przykład kampanie e-mailowe. Dzięki temu nie trzeba korzystać z wielu różnych narzędzi, a można realizować wiele typów akcji reklamowych z poziomu jednej aplikacji.
Platforma masowej wysyłki SMS – dlaczego jest użyteczna?
Wysyłka wiadomości SMS to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do klientów. Wielu z nich sięga do kieszeni i odczytuje komunikat natychmiast po usłyszeniu charakterystycznego dźwięku nowej wiadomości. Ta forma komunikacji jest więc szczególnie przydatna, jeśli zależy nam na wysokim współczynniku otwarć wiadomości, a także na jak najszybszym dotarciu do odbiorców z danym komunikatem.
Korzystanie z platform masowej wysyłki SMS to doskonały sposób na oszczędność czasu i zasobów. Można błyskawicznie realizować wysyłkę doraźnie, ale też od razu planować wiadomości na całe tygodnie czy miesiące do przodu. Ponadto platformy SMS często oferują integrację z narzędziami do automatyzacji, dzięki czemu można na przykład ustawić automatyczną wysyłkę wiadomości do jednego konkretnego klienta np. po złożeniu zamówienia czy zmianie jego statusu. Ponadto, jak już wspomniano, takie narzędzie pozwala na bieżąco analizować wyniki kampanii. Dzięki temu firma widzi, jakiego rodzaju komunikaty są skuteczne, a jakie spotykają się z mniejszym zainteresowaniem. Dzięki temu może dostosowywać prowadzone kampanie do potrzeb klientów, co wpływa na skuteczność działań i wzrost zysków.
Źródło zdjęcia głównego: Priscilla Du Preez/Unsplash
Artykuł opublikowany w ramach współpracy
Komentarze: brak