Jak skutecznie zaprezentować, a tym samym sprzedać produkt online? Przede wszystkim należy zadbać o dobrą kartę produktu, która poza pięknymi zdjęciami, powinna zawierać skuteczne opisy. A o tych wciąż zapomina wielu sprzedawców.
Sprzedaż online już od wielu lat powoli zastępuje tę tradycyjną. Jednak mimo rosnącej popularności wciąż jest wiele e-sklepów, które mają problem z właściwą prezentacją swoich produktów, a to przekłada się na niższą sprzedaż i większą liczbę zwrotów. Jednym z elementów, na który warto zwrócić uwagę i przeznaczyć część budżetu przeznaczonego na działania marketingowe są dobre opisy produktów. Dlaczego są tak ważne?
Opisy uzupełniają zdjęcie
Przede wszystkim klient, kupując produkt online nie ma fizycznej możliwości, aby zobaczyć daną rzecz na żywo przed podjęciem decyzji zakupowej. Dlatego podstawowym zadaniem opisów na stronie e-sklepu jest na tyle obrazowe opisanie danej rzeczy, aby z łatwością mógł sobie wyobrazić, jak pożądany produkt wygląda, a odnosząc się do ubrań: jak zachowuje się materiał, jaka jest jego faktura, fason czy długość. W przypadku odzieży, klient po zapoznaniu się z kartą produktu i zdjęciami ma mieć wrażenie, jakby daną rzecz po prostu zmierzył.
Poinformowany klient = mniej zwrotów
Mniej zwrotów, to mniejszy kłopot. Prawda jest taka, że kiedy w opisie uwzględnimy wszystkie wymagane dane techniczne i detale produktu (np. w przypadku odzieży m.in. sposób zapięcia, ilość i typ kieszeni, podszewka lub jej brak, kaptur odpinany lub nie itd.), to zwiększymy nasze szanse na to, że klient dokona świadomego wyboru i po otrzymaniu przesyłki będzie po prostu zadowolony. A zwrot towaru będzie ostatnią rzeczą, jaka mu przyjdzie do głowy.
Podciągnij się w wynikach wyszukiwania
Opisy produktów to także dobre miejsce na umieszczenie słów kluczowych, które pomogą wypozycjonować e-sklep, czyli sprawić, że będzie on wyżej w wynikach wyszukiwania. To podstawy działania z zakresu SEO. Dlatego warto wczuć się w rolę klienta i zastanowić się, w jaki sposób może wyszukiwać produktu w Google, a potencjalne frazy dodatkowo sprawdzić w narzędziu Google Trends.
Dobra karta produktowa, z opisami na czele, przekłada się na pozytywny wizerunek marki i zaufanie ze strony konsumentów. Pod tym pozornie prostym zagadnieniem (przecież każdy potrafi pisać, prawda?) kryje się dużo bardziej złożony proces. Więcej o tym zagadnieniu można przeczytać w naszym bezpłatnym e-booku.
Źdródło zdjęcia głównego: Blake Wisz/Unsplash
Komentarze: brak