site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Dlaczego warto zainwestować w opisy produktów?
13.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Dlaczego warto zainwestować w opisy produktów?

blake-wisz-Xn5FbEM9564-unsplash

Jak skutecznie zaprezentować, a tym samym sprzedać produkt online? Przede wszystkim należy zadbać o dobrą kartę produktu, która poza pięknymi zdjęciami, powinna zawierać skuteczne opisy. A o tych wciąż zapomina wielu sprzedawców.

Sprzedaż online już od wielu lat powoli zastępuje tę tradycyjną. Jednak mimo rosnącej popularności wciąż jest wiele e-sklepów, które mają problem z właściwą prezentacją swoich produktów, a to przekłada się na niższą sprzedaż i większą liczbę zwrotów. Jednym z elementów, na który warto zwrócić uwagę i przeznaczyć część budżetu przeznaczonego na działania marketingowe są dobre opisy produktów. Dlaczego są tak ważne?

Opisy uzupełniają zdjęcie

Przede wszystkim klient, kupując produkt online nie ma fizycznej możliwości, aby zobaczyć daną rzecz na żywo przed podjęciem decyzji zakupowej. Dlatego podstawowym zadaniem opisów na stronie e-sklepu jest na tyle obrazowe opisanie danej rzeczy, aby z łatwością mógł sobie wyobrazić, jak pożądany produkt wygląda, a odnosząc się do ubrań: jak zachowuje się materiał, jaka jest jego faktura, fason czy długość. W przypadku odzieży, klient po zapoznaniu się z kartą produktu i zdjęciami ma mieć wrażenie, jakby daną rzecz po prostu zmierzył.

Poinformowany klient = mniej zwrotów

Mniej zwrotów, to mniejszy kłopot. Prawda jest taka, że kiedy w opisie uwzględnimy wszystkie wymagane dane techniczne i detale produktu (np. w przypadku odzieży m.in. sposób zapięcia, ilość i typ kieszeni, podszewka lub jej brak, kaptur odpinany lub nie itd.), to zwiększymy nasze szanse na to, że klient dokona świadomego wyboru i po otrzymaniu przesyłki będzie po prostu zadowolony. A zwrot towaru będzie ostatnią rzeczą, jaka mu przyjdzie do głowy.

Podciągnij się w wynikach wyszukiwania

Opisy produktów  to także  dobre miejsce na umieszczenie słów kluczowych, które pomogą wypozycjonować e-sklep, czyli sprawić, że będzie on wyżej w wynikach wyszukiwania. To podstawy działania z zakresu SEO. Dlatego warto wczuć się w rolę klienta i zastanowić się, w jaki sposób może wyszukiwać produktu w Google, a potencjalne frazy dodatkowo sprawdzić w narzędziu Google Trends.

Dobra karta produktowa, z opisami na czele, przekłada się na pozytywny wizerunek marki i zaufanie ze strony konsumentów. Pod tym pozornie prostym zagadnieniem (przecież każdy potrafi pisać, prawda?) kryje się dużo bardziej złożony proces. Więcej o tym zagadnieniu można przeczytać w naszym bezpłatnym  e-booku.

Źdródło zdjęcia głównego: Blake Wisz/Unsplash

e-commerce sklep internetowy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRzemieślnicy chętnie sprzedają w internecie
„Zakazana” reklama stała się viralem w sieci

Podobne wpisy:

  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX
  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow