5 marca lodziarnia Good Lood udostępniła wpis z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet, w którym zachęcała do wykupienia vouchera na ich produkty. Akcja spotkała się wśród Pań z negatywnym odbiorem, dlaczego?
Jakie działania wdrożyła marka?
Firma postanowiła przypomnieć swoim klientom o zbliżającym się Dniu Kobiet i zachęcić, aby zamiast popularnych kwiatów podarować przedstawicielkom płci pięknej kartę podarunkową do ich lodziarni na wybrany deser. Na profilu marki pojawił się wpis w postaci grafiki subiektywnie porównujący oba prezenty.
Jak zareagowali internauci?
Post spotkał się z ogromnym odzewem wśród użytkowników Facebooka. Na aktywność lodziarni zareagowało prawie 400 osób, a ponad 450 skomentowało wpis. Większość kobiet, bo właśnie to one głównie komentowały całą sytuację. Nie pochwaliły działań marki, ponieważ uważają, że są one deprecjonujące w stosunku do branży florystycznej, która w czasie pandemii koronawirusa bardzo ucierpiała poprzez drastyczny spadek dochodów. Ponadto, niektóre wypowiedzi internautek wskazywały na przewagę bukietu kwiatów nad deserem lodowym w kontekście podarunku z okazji ich święta.
“Pożar próbowano ugasić… benzyną”
W odpowiedzi na liczne negatywne komentarze użytkowników portalu Good Lood postanowił załagodzić sytuację, poprzez publikację komentarza do wpisu, w którym wyjaśniono, że post był… żartem. Skutek tych działań okazał się odwrotny do zamierzonego, ponieważ w konsekwencji internauci negatywnie ocenili nie tylko samą akcję, jak i próbę wyjścia z kryzysu.
Miejmy nadzieję, że przyszłe działania wizerunkowe będą nie tylko odpowiednio zaplanowane, ale także przemyślane. Nie tylko tej lodziarni, ale wszystkich firm niezależnie od dziedziny, w jakich się specjalizują.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowka
Źródło zdjęcia głównego: Capri23auto/Pixabay
Komentarze: brak