Coraz więcej marek wspiera społeczność LGBT zarówno w czasie Pride Month, jak i przez resztę roku. Przykładem z polskiego podwórka są, chociażby Many Mornings oraz Kubota. Niedawno kolejny biało-czerwony brand postanowił powiedzieć o swojej sympatii do osób nieheteroseksualnych. Zdjęcie, które pojawiło się w mediach społecznościowych Doctor Brew, wywołało wiele emocji, w tym negatywnych.
Doctor Brew broni każdej miłości
Zdjęcie dwóch mężczyzn, wskazujące na łączący ich związek romantyczny, spotkało się zarówno z pozytywnym odbiorem, jak i nienawistnymi i homofobicznymi komentarzami hejterów. Post nie traci na popularności i obecnie posiada już ponad 9 tysięcy pozytywnych reakcji.

Współzałożyciel Doctor Brew, Tomasz Czechowski, nie krył swojego oburzenia, a zarazem smutku, jaki wywołały w nim komentarze podle wyrażające się o oglądanej parze. W zwięzłym filmiku, opublikowanym dzień po tym głośnym w social mediach zdarzeniu, zauważa, że kwestia tolerancji jest zbyt skomplikowanym tematem, aby omawiać go w takiej formie. Jako sposób na zatrzymanie fali nienawiści pod postem, ogłasza, że za każdą hejterską wypowiedź po postem, na konto Kampanii Przeciwko Homofobii zostanie przelane 10 PLN.
Wideo do obejrzenia tutaj.
Pomysł okazał się być skuteczny, ponieważ pod postem zaczęły pojawiać się komentarze wsparcia i pochwały dla zachowania marki. Doctor Brew podjął decyzję, że policzą każdy zamieszczony komentarz (pochlebny i negatywny), a łącznie na wspomnianą akcję przeleją aż 30 tysięcy PLN. Informacja na ten temat została ozdobiona piękną grafiką, z dwoma zakochanymi kobietami.
Wideo do obejrzenia tutaj.
Można więc życzyć polskiemu producentowi piwa kraftowego, aby jego kampania „Piwo, które przełamuje schematy”, spotykała się już wyłącznie z pozytywnym odbiorem, ale nie traciła na popularności.
Nogi całe w LGBT
Doctor Brew to nie jedyna polska marka, która postanowiła odważnie wesprzeć społeczność LGBT. W czasie Pride Month firma Many Mornings sprzedawała tęczowe skarpetki, z których profit przeznaczany był na działania Stowarzyszenia Stonewall oraz My, Rodzice. W czerwcu zostały również opublikowane filmy edukacyjne dla uczniów, rodziców oraz nauczycieli, a założyciele i pracownicy Many Mornings uczestniczyli w szkoleniach dotyczących komunikacji opartej na szacunku i inkluzywności.
Natomiast kolorowa kolekcja klapków marki Kubota, jest dostępna do zakupienia przez cały rok. Co więcej, również przez cały rok 5 PLN z każdej sprzedanej tęczowej pary obuwia, jest przekazywane na rzecz organizacji Kampania Przeciw Homofobii.
Jakie polskie, ale i zagraniczne marki, zaimponowały Wam swoją walką o równe traktowanie, niezależnie od tego kogo kochamy? Podzielicie się swoimi znaleziskami w komentarzach!
Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: Yoav Hornung/Unsplash
Komentarze: brak