site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
25.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

„Dostałam bana na FB miasta” – czy urzędy blokują niewygodnych użytkowników w social mediach?

etienne-boulanger-aafOjsh-9jU-unsplash

Media społecznościowe są coraz chętniej wykorzystywane przez gminy, a nawet sołectwa, do informowania mieszkańców i dyskutowania o sprawach wspólnych. Trudno się dziwić, jest to kanał komunikacji, który gwarantuje dotarcie do dużej grupy odbiorców.  

Innym atutem social mediów jest szybkość i wygoda przekazywania informacji i skrócenie dystansu między władzą a mieszkańcami, ale z drugiej strony rządzą się one własnymi algorytmami, decydującymi, jakie komunikaty zobaczą użytkownicy, pozwalają na manipulowanie treściami, a nawet na blokowanie niewygodnych użytkowników i kasowanie komentarzy.

Czy fanpage’e gmin są miejscem do dyskusji dla mieszkańców czy może jednak tubą propagandową władzy? Sieć Obywatelska Watchdog Polska postanowiła to sprawdzić, obejmując swoim badaniem 4 województwa – dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie i lubuskie. Do wszystkich gmin w tych województwach wysłali wniosek o informację publiczną, w którym zapytano, jakie media społecznościowe prowadzą, kto jest ich administratorem, czy fanpage’e mają regulamin i czy blokuje się na nich użytkowników. Oto wyniki badania:

  • 72% z 399 zbadanych gmin prowadzi profil na Facebooku.
  • 3% badanych gmin prowadzących Facebooka ma regulamin dotyczący zasad dyskusji.
  • 18% badanych gmin prowadzących Facebooka zablokowało przynajmniej 1 użytkownika.
  • Rekordziści zablokowali od 34 do 105 użytkowników.

Odpowiedzi gmin przeanalizowano dzięki serwisowi sprawdzamyjakjest.pl, który służy do społecznościowego analizowania danych publicznych. W czytanie dokumentów włączyło się prawie 100 osób.

Więcej szczegółów dotyczących monitoringu Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska znajdziecie w raporcie: Jak urzędy gmin korzystają z mediów społecznościowych?

Źródło zdjęcia głównego: Etienne Boulanger/Unsplash

badanie samorządy social media
Poprzedni wpisMini poradnik: Czego nie robić na TikToku?
Już w środę webinarium Digital PR!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagramowe nowości! Najnowsze zmiany w pigułce
  • Świąteczna kampania Plusa na Kartę
  • Konferencja Reklamuję Etycznie 23’ „Algorytmy zmiany” już 7 grudnia
Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized
Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow