site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Działania CSR nabierają coraz większego znaczenia dla pracowników
11.05.2022  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Działania CSR nabierają coraz większego znaczenia dla pracowników

elena-mozhvilo-hb9FQrg7QqI-unsplash

Najpierw ciężki okres pandemii COVID-19, a następnie kryzys humanitarny wywołany przez wojnę w Ukrainie sprawił, że działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zyskały na znaczeniu. O rosnącej wartości CSR na rynku pracy świadczą też oczekiwania pracowników. Jak pokazało badanie zrealizowanego przez Dailyfruits w marcu br. aż 87% respondentów zadeklarowało, że chce, aby ich pracodawca pomagał Ukrainie. W trudnych czasach liczy się odpowiedzialność i jednoczenie ludzi wokół dobrych idei, więc CSR odgrywa coraz ważniejszą rolę, a dla firm jest także możliwością wiarygodnego budowania wizerunku pracodawcy.

Jeszcze kilka lat temu CSR traktowano jako jeden z mniej istotnych elementów budowania wizerunku firm. W obliczu jednak rosnącej na rynku pracy liczby pracowników z pokolenia milenialsów, dla której ważne są działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, pracodawcy zaczęli mocniej dostrzegać potrzebę realizacji takich projektów. Skutki pandemii COVID-19 i wojny w Ukrainie stały się również dla wielu pracodawców istotnym wyznacznikiem do działań w obszarze CSR.

Większość respondentów biorących udział w badaniu Dailyfruits podkreśliła, że chce aby ich firma zaangażowała się w pomoc Ukrainie. Według 48% respondentów pokazuje to, w jakim miejscu pracują, a 39% oświadcza, że jest to dla nich bardzo ważne. Jak to jest istotne świadczy także kryzys wizerunkowy firm, które mimo dużego sprzeciwu opinii publicznej zdecydowały się kontynuować współpracę z Rosją po jej ataku na Ukrainę. Skuteczne pomaganie, działalność charytatywna, etyczne prowadzenie biznesu w czasach wymagających odpowiedzialności społecznej to elementy strategii CSR, które są zgodne z oczekiwaniami pracowników wobec swoich pracodawców.

Włączenie się w pomoc Ukrainie przynosi wiele dobra, zarówno w postaci efektywnej pomocy potrzebującym w obliczu kryzysu humanitarnego, jak również samych firmom, których pracownicy jednoczą się w szczytnym celu. Według 91% uczestników badania Dailyfruits, pracownicy bardzo pozytywnie postrzegają pracodawców, którzy angażują się w pomoc Ukrainie. Zdaniem 48% respondentów są oni dumni ze swojego pracodawcy. W opinii 43% dzielą się pozytywnymi opiniami o swoim pracodawcy w mediach społecznościowych i mocniej utożsamiają się z firmą, w której pracują. Postawa pracowników i deklaracje udzielane w badaniu „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” pokazują, że Polacy nie tylko oczekują od pracodawców włączenia się w wsparcie naszych sąsiadów, ale sami chcą angażować się w takie działania wraz z pracodawcami.

Wartościowym efektem realizowanych działań pomocowych dla Ukrainy przez firmy jest także zwiększenie zaangażowania w organizacjach i wzmocnienie więzi na linii pracodawca – pracownicy. Sami pracownicy dostrzegają tę zależność, bo co trzeci zapytanych respondent badania Dailyfruits podkreśla to jako dodatkową korzyść dla pracodawcy wynikającą z faktu włączenia się w pomoc Ukrainie. Wśród innych dobrych aspektów zaangażowania się pracodawcy w działania pomocowe zapytani dostrzegają także: umocnienie współpracy z partnerami i klientami w ramach wspólnie realizowanych działań dla Ukrainy i uchodźców, poczucie pracy w firmie, gdzie ważne są wartości humanitarne, integrację pracowników oraz pokazanie, że społeczna odpowiedzialność biznesowa to czyny.

Badanie „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” zrealizowane przez Dailyfruits potwierdziło, że działania CSR prowadzone przez firmy w obliczu sytuacji na Ukrainie są ważne dla ich pracowników. Korzyści realizowane z tych działań są także wielowymiarowe, gdyż mogą nieść efektywną pomoc potrzebującym, a jednocześnie pomagać w słusznej sprawie integrować firmowe zespoły. Coraz więcej badań pokazuje, że pracownicy chętniej chcą pracować w firmach społecznie odpowiedzialnych, więc pozycja CSR zyskuje znaczenie na rynku pracy.


*W materiale prasowym wykorzystano wyniki badania firmy Dailyfruits „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” z marca 2022 roku.

Źródło zdjęcia głównego: Elena Mozhvilo/Unsplash

badanie CSR pomoc Ukraina

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPEZ PORÓWNANIA – nowa kampania PUMA She Moves US
TikTok testuje nowy format reklamowy Search Ads

Podobne wpisy:

  • UCS 2022
    Ukrainian Creative Stories 2022 - projekt wspierający agencje reklamowe z Ukrainy
  • IAA_Polska_grafika_MySanctions
    Ruszyła MySanctions - kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Dezinformacja i fake newsy nasiliły się po wybuchu wojny. Szczególnie podatni młodzi ludzie
  • Rynek e-commerce pod lupą UOKiK. Przedsiębiorcy naruszający przepisy muszą się liczyć z dotkliwymi karami
  • Na pograniczu strategii i egzekucji – urodzinowa konferencja More Bananas

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...