site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Działania proekologiczne strategią przyszłości
10.06.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Działania proekologiczne strategią przyszłości

bottles-container-daylight-802221

Ekolodzy biją na alarm! Toniemy w morzu śmieci, zalewa nas fala plastiku i truje skażone powietrze, a tereny zielone zmieniają się w betonową dżunglę.

Jak pokazuje raport WWF „Living Planet Report” obecnie zużywamy o połowę więcej zasobów niż Ziemia jest w stanie wytworzyć. Oznacza to, że żyjemy na ekologiczny kredyt.

Najwięksi rynkowi giganci podejmują różnorodne działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, aby zwrócić uwagę świata na problemy związane z ochroną ekosystemu. W Światowy Dzień Ochrony Środowiska prezentujemy marki, które wprowadzają innowacyjne i realne zmiany w swoich działaniach na rzecz ekologii.

Adidas: buty z odpadów

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek branży sportowej wprowadza ekologiczną rewolucję! Postawiła sobie bardzo ambitne zadania i ogłosiła, że do 2024 r. wszystkie buty będą robione z plastiku wydobytego z oceanów. Potentat sportowy sprzedaje obecnie 450 milionów par butów.  Pierwsze zmiany obserwujemy już w linii ubrań Adidas na 2019 r., która w 41 procentach stworzona jest z materiałów pochodzących z recyklingu.

źródło: www.green-projects.pl

W realizacji strategii długoterminowej, firmę wspiera Parley the Ocean. Organizacja zajmuje się wydobyciem plastiku z mórz i oceanów, a następnie oczyszcza go i ponownie wprowadza do obiegu.

Starbucks żegna plastikowe słomki

Amerykańska sieć kawiarni posiadająca 28 tysięcy punktów na całym świecie zużywa obecnie około miliarda słomek rocznie. Gigant rynkowy ogłosił, że do 2020 r. całkowicie wyeliminuje plastikowe słomki ze swoich restauracji.

źródło: www.starbucks.pl

– Rezygnacja z używania słomek jest najlepszą rzeczą, jaką możemy zrobić dla środowiska – podkreślił wiceprezes Starbucks, Colleen Chapman.

Klienci w zamian otrzymają kubek z wieczkiem z wyprofilowanym dzióbkiem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osobom niepełnosprawnym, które muszą używać słomek do picia, Starbucks będzie oferował słomki z papieru.   

Eden Springs wprowadza biodegradowalny kubek

Europejski lider w dostawach wody i kawy stosuje politykę społecznej odpowiedzialności biznesu we wszystkich obszarach swojej działalności. Prowadzi szerokie działania na rzecz ochrony klimatu oraz inwestuje w energię odnawialną, pokrywając 100% zużycia tradycyjnej energii elektrycznej w swojej działalności.

źródło: www.foodbev.com

Oznacza to, że produkuje tyle samo energii odnawialnej ze słońca i wiatru, ile zużywa. Kolejny ukłon marki w stronę natury to nowy ekologiczny produkt w pełni recyklingowany. Aby ograniczyć wykorzystanie zwykłych plastikowych kubków wkrótce do ofert Eden trafi kubek BIO w 100% biodegradowalny.

Zara: odzież z recyklingu

Hiszpańska firma odzieżowa wprowadziła program recyklingowy w swoich sklepach na całym świecie jako kluczowy element strategii proekologicznej na lata 2016-2020.

Projekt polega na zarządzaniu używaną i niechciana odzieżą, która jest zbierana do specjalnych koszy obecnych w każdym sklepie Zary. Następnie jest ona sortowana i poddawana recyklingowi.

źródło: www.retailnews.asia

Polityka proekologiczna prowadzi do zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem surowców wtórnych i wyeliminowania działań szkodliwych dla środowiska. Dodatkowo, jak podkreśla Pablo Isla – szef Inditexu (właściciel marki Zara), firma wprowadziła wewnętrzne zasady recyklingu dla plastikowych opakowań, wieszaków, pudełek i klipów zabezpieczających przed kradzieżą.

Coca-Cola i bilet za pustą butelkę

Program ekologiczny „Świat bez odpadów” to wspólny pomysł Coca-Coli, Miasta Stołecznego Warszawa i Fundacji Nasza Ziemia.

Jeszcze przed wakacjami na ulicach Warszawy pojawią się pierwsze recyklomaty. Urządzenia te służą do oddawania zużytych opakowań, które przyjmują trzy rodzaje odpadów: PET, szkło i aluminium.

źródło: www.tvnwarszawa.tvn24.pl

Będą one zintegrowane z aplikacją, która zarejestruje oddany surowiec i w zamian przyzna ECO-punkty. Te z kolei będzie można wymienić na różnego rodzaju benefity, tj. bilet do kina, zniżka na kawę czy bony do sklepów odzieżowych współpracujących z akcją. Automaty dostarcza firma Eco Tech, a miasto łącznie otrzyma 10 urządzeń. Pięć automatów już niebawem, a kolejne pięć na jesień.

Tworzenie „zielonego” wizerunku firmy i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań to nie tylko chwilowa moda, ale przede wszystkim długoterminowe strategie działań potentatów rynkowych. Koncerny coraz częściej podejmują działania na rzecz ochrony środowiska we wszystkich obszarach funkcjonowania. Ideą działań proekologicznych prowadzonych przez marki z całego świata jest zwrócenie uwagi konsumentów na problem ochrony środowiska, jak również zaangażowanie ich w działalność ekologiczną. Regularna edukacja i kampanie społeczne są dodatkowym uzupełnieniem strategii zrównoważonego rozwoju.

 

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

Adidas Coca-Cola eko ekologia Starbucks Zara

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWakacje.pl ruszają z nową kampanią reklamową
Dzień dobry bardzo! Radio ZET z nową kampanią

Podobne wpisy:

  • Pepco
    Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego
  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow