Tylko co dziesiąty człowiek na świecie oddycha czystym powietrzem. Pozostałej dziewiątce grożą choroby układu oddechowego, przedwczesne zgony czy mniejsze uprawy rolne. Z okazji Światowego Dnia Środowiska Centrum UNEP/GRID-Warszawa przedstawiło kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety”. Jej celem był wzrost świadomości społecznej, dotyczącej problemu zanieczyszczenia powietrza oraz pokazanie, jak nasze codzienne wybory wpływają na jego jakość.
Palma na rondzie de Gaulle’a, jeden z symboli Warszawy, przez jakiś czas usychała. Jej zielona korona stawała się szarobrązowa, liście były wysuszone i zwisały wzdłuż pnia. Jej przemiana stanowiła akcję Centrum UNEP/GRID-Warszawa, przeprowadzoną we współpracy z artystką Joanną Rajkowską i agencją Syrena Communications przy wsparciu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Śmierć palmy miała zwrócić uwagę na problemy zanieczyszczenia powietrza oraz globalnych zmian klimatycznych. Stanowiła część działań podejmowanych z okazji Światowego Dnia Środowiska (5 czerwca). W tym roku głównym tematem było zanieczyszczenie powietrza, a celem zachęcenie ludzi i instytucji do podejmowania EKOpostanowień – prostych, codziennych działań zapobiegających degradacji środowiska.
Palma zazieleniła się w noc letniego przesilenia, z 21 na 22 czerwca. Przez trzy tygodnie drzewo było „uschnięte”. Akcja stanowiła element kampanii społecznej „Zielona Wstążka #DlaPlanety” realizującej temat walki z zanieczyszczeniem powietrza. Projekt „Palma” narodził się we współpracy Centrum UNEP/GRID-Warszawa z agencją reklamową Syrena Communications i jest projektem Partnerstwa SDGs „Razem dla środowiska”.
W wyniku kampanii społecznej złożono już ponad 10 tys. ekopostanowień dotyczących poprawy jakości powietrza i zatrzymania kryzysu klimatycznego. Akcja ta trwa do końca roku.
Opiekę merytoryczną nad projektem sprawuje i kampanię prowadzi Centrum UNEP/GRID-Warszawa, za strategię kreatywną kampanii odpowiada Syrena Communications; pomysłodawcą transformacji palmy jest Jarosław Wiewiórski (Syrena Communications). Więcej informacji na Instagramie i Facebooku UNEP/GRID Warszawa.
Komentarze: brak