site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Dzieje warszawskiej palmy - kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety
25.06.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Dzieje warszawskiej palmy – kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety

blue-sky-clear-sky-coconut-1068989

Tylko co dziesiąty człowiek na świecie oddycha czystym powietrzem. Pozostałej dziewiątce grożą choroby układu oddechowego, przedwczesne zgony czy mniejsze uprawy rolne. Z okazji Światowego Dnia Środowiska Centrum UNEP/GRID-Warszawa przedstawiło kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety”. Jej celem był wzrost świadomości społecznej, dotyczącej problemu zanieczyszczenia powietrza oraz pokazanie, jak nasze codzienne wybory wpływają na jego jakość.

Palma na rondzie de Gaulle’a, jeden z symboli Warszawy, przez jakiś czas usychała. Jej zielona korona stawała się szarobrązowa, liście były wysuszone i zwisały wzdłuż pnia. Jej przemiana stanowiła akcję Centrum UNEP/GRID-Warszawa, przeprowadzoną we współpracy z artystką Joanną Rajkowską i agencją Syrena Communications przy wsparciu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Śmierć palmy miała zwrócić uwagę na problemy zanieczyszczenia powietrza oraz globalnych zmian klimatycznych. Stanowiła część działań podejmowanych z okazji Światowego Dnia Środowiska (5 czerwca). W tym roku głównym tematem było zanieczyszczenie powietrza, a celem zachęcenie ludzi i instytucji do podejmowania EKOpostanowień – prostych, codziennych działań zapobiegających degradacji środowiska.

Palma zazieleniła się w noc letniego przesilenia, z 21 na 22 czerwca. Przez trzy tygodnie drzewo było „uschnięte”. Akcja stanowiła element kampanii społecznej „Zielona Wstążka #DlaPlanety” realizującej temat walki z zanieczyszczeniem powietrza. Projekt „Palma” narodził się we współpracy Centrum UNEP/GRID-Warszawa z agencją reklamową Syrena Communications i jest projektem Partnerstwa SDGs „Razem dla środowiska”.

W wyniku kampanii społecznej złożono już ponad 10 tys. ekopostanowień dotyczących poprawy jakości powietrza i zatrzymania kryzysu klimatycznego. Akcja ta trwa do końca roku.

Opiekę merytoryczną nad projektem sprawuje i kampanię prowadzi Centrum UNEP/GRID-Warszawa, za strategię kreatywną kampanii odpowiada Syrena Communications; pomysłodawcą transformacji palmy jest Jarosław Wiewiórski (Syrena Communications). Więcej informacji na Instagramie i Facebooku UNEP/GRID Warszawa.

akcja edukacyjna akcja społeczna ekologia kampania społeczna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisFacebook zamierza wprowadzić ranking komentarzy
Twitter wycofuje możliwość precyzyjnego oznaczania lokalizacji

Podobne wpisy:

  • Pepco
    Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego
  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow