site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Dzień matki „w wykonaniu” marek
27.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Dzień matki „w wykonaniu” marek

baby-165067_1280

„A ja wolę moją mamę, co ma włosy, jak atrament.” Tak mieli zwyczaj śpiewać uczniowie szkół podstawowych na uroczystych akademiach z okazji święta ich mam. Ze względu na pandemię, wiele uroczystości nie doszło do skutku. Jednak koronawirus nie przeszkodził firmom w nietuzinkowym złożeniu życzeń. Zobaczcie najciekawsze kreacje na Dzień Matki.

Biedronka postanowiła opublikować spot reklamowy, w którym pokazuje, jak wiele mamy robią dla swoich dzieci. Klip rozpoczyna się wspomnieniami dorosłego syna, który ogląda zdjęcia ze swoją rodzicielką i przypomina sobie momenty, kiedy mama przygotowała jego ulubione naleśniki, czytała do snu, grała z nim w szachy, odrabiała lekcje i pomagała w przeprowadzce.

Nagranie zostało opublikowane nie tylko na YouTubie, ale też na Facebooku, gdzie zostało pozytywnie przyjęte przez użytkowników. Natomiast na serwisie przeznaczonym do udostępniania filmów, reklama została obejrzana przez ponad 2 mln internautów.

Podobny pomysł zastosowała marka perfumeryjna Douglas, która postanowiła wykorzystać obecną sytuację epidemiologiczną na świecie. Przedstawiciele firmy stworzyli klip, w którym dziękują wszystkim mamom, ze szczególnym uwzględnieniem mam-bohaterek pracujących na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem. W nagraniu wystąpiły kobiety pracujące jako kierowcy autobusów, strażaczki, laborantki, lekarki i wszystkie pracownice służby zdrowia, które po wykonaniu obowiązków zawodowych, wracają do swoich dzieci. Oprócz nagrania na YouTubie marka opublikowała okolicznościowy post na Instagramie dołączając życzenia.

https://www.instagram.com/p/CApTb69g9OZ/?utm_source=ig_web_copy_link

Douglas nie jest jedyną drogerią, która pamiętała o celebracji dnia mamy. Przedstawiciele Rossmanna również postanowili w swoim wpisie na Instagramie i na Facebooku podziękować jubilatkom za ich troskę. Post stał się popularny, zdobył ponad 1400 polubień.

View this post on Instagram

Dziś całą uwagę i miłość kierujemy do Mam ❤❤❤ #dzienmamy #dzieńmatki #26maja #mama #mamusia #święto #rodzina #miłość #troska #siła #kobieta #rossmannpolska

A post shared by Rossmann Polska (@rossmannpl) on May 26, 2020 at 1:57am PDT

Zupełnie inaczej do tematu podeszli przedstawiciele niemieckiej sieci marketów spożywczych, którzy oprócz standardowych życzeń opublikowanych na Instagramie, postanowili w swoim cyklu „Kuchnia Lidla” udostępnić przepis na ciasteczka z lodami, które mogą zrobić dzieci dla swoich mam. W niespełna 10-minutowym klipie szef kuchni wyjaśnia, jak zrobić deser, zaskakując jubilatki. 

Filmik obejrzało ponad 7 tys. osób, a komentujący we wpisach wyrazili swoje zadowolenie i wdzięczność za pomysł na nietuzinkowy prezent.

https://www.youtube.com/watch?v=WvysT7CJF0M
View this post on Instagram

Wszystkim mamom składamy najlepsze życzenia! Za wszelkie trud włożony w wychowanie, za bezgraniczną opiekę i za dobre serce. Za ciepło i za radość. Wszystkiego najlepszego w dniu Waszego święta życzy zespół Lidl Polska 🙂 #LIDL #LIDLPolska #życzenia #dzieńmatki #dzieńmamy #mommy #mom #kwiaty #kwiatki #tulipany #prezenty

A post shared by Lidl Polska (@lidlpolska) on May 26, 2020 at 12:30am PDT

W ostatnich latach przedstawiciele firmy Nivea udostępniali nagrania związane z tym świętem, lecz w tym roku postanowili oni opublikować posty na Facebooku i Instagramie, przedstawiające mamę z córką. W krótkim wpisie firma przypomina o wyjątkowości wszystkich mam oraz pyta, czego odbiorcy życzą swoim rodzicielkom.

https://www.facebook.com/niveapolska/photos/a.195499350481962/3272435542788312/?type=1&theater
https://www.instagram.com/p/CApKdXmIuG1/

W swoim stylu ten dzień postanowiła świętować firma Żywiec, oferująca napoje niskoprocentowe. Na Facebooku pojawił się post, gdzie w jego centralnej części znajduje się zarys kobiety. Wpisowi towarzyszy słynne już dla marki „Ż” nawiązujące do nazwy firmy oraz życzenia dla mam.

Post spotkał się z pozytywnym odzewem internautów, którzy na kreację zareagowali ponad 200 razy.

źródło: facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem

Jedną z marek, które na co dzień współpracują z mamami jest firma Bebiko, oferująca artykuły spożywcze dla najmłodszych dzieci. W tym szczególnym dniu pracownicy przedsiębiorstwa postanowili udostępnić kolaż składający się ze zdjęć mam i ich pociech, w którym wymieniają za co warto podziękować jubilatkom. 

https://www.facebook.com/bebiko.nutricia/videos/241596813929852

Kolejną firmą oferującą swoje produkty mamom i dzieciom jest firma Pepco, która umieściła post na Facebooku i Instagramie zawierający życzenia z okazji Dnia Matki. Podobny pomysł wykorzystało przedsiębiorstwo 5.10.15, zajmujące się produkcją i sprzedażą obuwia oraz odzieży dziecięcej.

https://www.instagram.com/p/CApK0p7j-U0/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Mama.❤️ Każdego dnia jest bohaterką dla swoich dzieci, choć być może nie zawsze o tym wie. Dziś, w dniu święta Mamy,…

Opublikowany przez PEPCO Wtorek, 26 maja 2020
https://www.instagram.com/p/CApbYkqJS6y/?utm_source=ig_web_copy_link

Smyk również nie zapomniał o tym ważnym dla kobiet posiadających dzieci dniu. Firma postanowiła opublikować dwa okolicznościowe wpisy. Pierwszy zawiera filmik, w którym dzieci w różnym wieku składają życzenia. Drugi natomiast to konkurs, gdzie do wygrania są bony o różnej wartości do wykorzystania w ich sklepie. Zadaniem konkursowym jest namalowanie wraz z dzieckiem autorskiego logo marki.

https://www.facebook.com/smykcom/videos/596070084447459
https://www.facebook.com/smykcom/videos/245901166683463

Marka Witek Home oferująca wyposażenie domu opublikowała nieszablonowy wpis. Mimo że przedstawiona grafika wygląda niepozornie, to treść posta chwyta za serce. Autorzy w opisie zwracają uwagę na pęd życia codziennego i potrzebę zatrzymania się, by przypomnieć sobie co, a przede wszystkim kto, jest dla nas ważny. Kto nauczył nas podstawowych czynności i dzięki komu dzisiaj możemy być tymi, kim jesteśmy.

Aktywność zyskała ogromną, jak na możliwości marki, popularność.

[PRZECZYTAJ DO KOŃCA] Drogi czytelniku, chciałbym zaprosić Cię, byś przysiadł na chwilę w całym zgiełku, pędzie dnia…

Opublikowany przez Witek Home Sobota, 23 maja 2020

Jak co roku, aktywność przedstawicieli polskich marek udowodniła, że Dzień Matki jest świetną okazją do zachęcenia klientów, by Ci skorzystali z ich produktów. Tym razem odnotowaliśmy spadek liczby kreacji, a te, które powstały zostały przygotowane z mniejszym rozmachem, niż w poprzednich latach. Przyczyną tego stanu rzeczy może być kryzys ekonomiczny związany z pandemią koronawirusa. Jednak w tym dniu sprzedaż nie powinna być najbardziej istotna. 26 maja najważniejsze są nasze mamy, które powinniśmy kochać i szanować. Nie tylko od święta, ale każdego dnia.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: PublicDomainPictures/Pixabay

Biedronka Douglas Dzień Matki Lidl Nivea Pepco reklama Rossmann Smyk Witek Home Żywiec

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisInfluencerzy w dobie pandemii. Czego od internetowych liderów oczekują Polacy?
Open Mobi z systemem adQuery – nowy wymiar reklamowego paywalla

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • Pepco
    Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow