„A ja wolę moją mamę, co ma włosy, jak atrament.” Tak mieli zwyczaj śpiewać uczniowie szkół podstawowych na uroczystych akademiach z okazji święta ich mam. Ze względu na pandemię, wiele uroczystości nie doszło do skutku. Jednak koronawirus nie przeszkodził firmom w nietuzinkowym złożeniu życzeń. Zobaczcie najciekawsze kreacje na Dzień Matki.
Biedronka postanowiła opublikować spot reklamowy, w którym pokazuje, jak wiele mamy robią dla swoich dzieci. Klip rozpoczyna się wspomnieniami dorosłego syna, który ogląda zdjęcia ze swoją rodzicielką i przypomina sobie momenty, kiedy mama przygotowała jego ulubione naleśniki, czytała do snu, grała z nim w szachy, odrabiała lekcje i pomagała w przeprowadzce.
Nagranie zostało opublikowane nie tylko na YouTubie, ale też na Facebooku, gdzie zostało pozytywnie przyjęte przez użytkowników. Natomiast na serwisie przeznaczonym do udostępniania filmów, reklama została obejrzana przez ponad 2 mln internautów.
Podobny pomysł zastosowała marka perfumeryjna Douglas, która postanowiła wykorzystać obecną sytuację epidemiologiczną na świecie. Przedstawiciele firmy stworzyli klip, w którym dziękują wszystkim mamom, ze szczególnym uwzględnieniem mam-bohaterek pracujących na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem. W nagraniu wystąpiły kobiety pracujące jako kierowcy autobusów, strażaczki, laborantki, lekarki i wszystkie pracownice służby zdrowia, które po wykonaniu obowiązków zawodowych, wracają do swoich dzieci. Oprócz nagrania na YouTubie marka opublikowała okolicznościowy post na Instagramie dołączając życzenia.
Douglas nie jest jedyną drogerią, która pamiętała o celebracji dnia mamy. Przedstawiciele Rossmanna również postanowili w swoim wpisie na Instagramie i na Facebooku podziękować jubilatkom za ich troskę. Post stał się popularny, zdobył ponad 1400 polubień.
Zupełnie inaczej do tematu podeszli przedstawiciele niemieckiej sieci marketów spożywczych, którzy oprócz standardowych życzeń opublikowanych na Instagramie, postanowili w swoim cyklu „Kuchnia Lidla” udostępnić przepis na ciasteczka z lodami, które mogą zrobić dzieci dla swoich mam. W niespełna 10-minutowym klipie szef kuchni wyjaśnia, jak zrobić deser, zaskakując jubilatki.
Filmik obejrzało ponad 7 tys. osób, a komentujący we wpisach wyrazili swoje zadowolenie i wdzięczność za pomysł na nietuzinkowy prezent.
W ostatnich latach przedstawiciele firmy Nivea udostępniali nagrania związane z tym świętem, lecz w tym roku postanowili oni opublikować posty na Facebooku i Instagramie, przedstawiające mamę z córką. W krótkim wpisie firma przypomina o wyjątkowości wszystkich mam oraz pyta, czego odbiorcy życzą swoim rodzicielkom.
W swoim stylu ten dzień postanowiła świętować firma Żywiec, oferująca napoje niskoprocentowe. Na Facebooku pojawił się post, gdzie w jego centralnej części znajduje się zarys kobiety. Wpisowi towarzyszy słynne już dla marki „Ż” nawiązujące do nazwy firmy oraz życzenia dla mam.
Post spotkał się z pozytywnym odzewem internautów, którzy na kreację zareagowali ponad 200 razy.

Jedną z marek, które na co dzień współpracują z mamami jest firma Bebiko, oferująca artykuły spożywcze dla najmłodszych dzieci. W tym szczególnym dniu pracownicy przedsiębiorstwa postanowili udostępnić kolaż składający się ze zdjęć mam i ich pociech, w którym wymieniają za co warto podziękować jubilatkom.
Kolejną firmą oferującą swoje produkty mamom i dzieciom jest firma Pepco, która umieściła post na Facebooku i Instagramie zawierający życzenia z okazji Dnia Matki. Podobny pomysł wykorzystało przedsiębiorstwo 5.10.15, zajmujące się produkcją i sprzedażą obuwia oraz odzieży dziecięcej.
Smyk również nie zapomniał o tym ważnym dla kobiet posiadających dzieci dniu. Firma postanowiła opublikować dwa okolicznościowe wpisy. Pierwszy zawiera filmik, w którym dzieci w różnym wieku składają życzenia. Drugi natomiast to konkurs, gdzie do wygrania są bony o różnej wartości do wykorzystania w ich sklepie. Zadaniem konkursowym jest namalowanie wraz z dzieckiem autorskiego logo marki.
Marka Witek Home oferująca wyposażenie domu opublikowała nieszablonowy wpis. Mimo że przedstawiona grafika wygląda niepozornie, to treść posta chwyta za serce. Autorzy w opisie zwracają uwagę na pęd życia codziennego i potrzebę zatrzymania się, by przypomnieć sobie co, a przede wszystkim kto, jest dla nas ważny. Kto nauczył nas podstawowych czynności i dzięki komu dzisiaj możemy być tymi, kim jesteśmy.
Aktywność zyskała ogromną, jak na możliwości marki, popularność.
Jak co roku, aktywność przedstawicieli polskich marek udowodniła, że Dzień Matki jest świetną okazją do zachęcenia klientów, by Ci skorzystali z ich produktów. Tym razem odnotowaliśmy spadek liczby kreacji, a te, które powstały zostały przygotowane z mniejszym rozmachem, niż w poprzednich latach. Przyczyną tego stanu rzeczy może być kryzys ekonomiczny związany z pandemią koronawirusa. Jednak w tym dniu sprzedaż nie powinna być najbardziej istotna. 26 maja najważniejsze są nasze mamy, które powinniśmy kochać i szanować. Nie tylko od święta, ale każdego dnia.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: PublicDomainPictures/Pixabay
Komentarze: brak