site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > E-commerce jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, który odczuje wzrost sprzedaży
24.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

E-commerce jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, który odczuje wzrost sprzedaży

Laptop Online Shopping Teapot Cookies Flower Decor Concept

Sprzedaż internetowa jest jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, na który epidemia koronawirusa będzie miała pozytywny wpływ. Szybszych wzrostów w tym kanale można się spodziewać we wszystkich segmentach handlu detalicznego (kosmetyków, artykułów wyposażenia wnętrz, RTV, AGD i sprzętu elektronicznego oraz artykułów sportowych).

E-commerce sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów

Jednak dla większości detalistów sprzedaż w tym kanale jest tylko sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów. Tylko część firm może naprawdę zyskać na obecnym kryzysie – to głównie gracze od lat wyspecjalizowani tylko w sprzedaży internetowej – Allegro, Zalando czy eobuwie.pl, którzy oferują dużą wygodę zakupów (darmowe i szybkie dostawy, łatwe i darmowe zwroty).

Mimo trzycyfrowych wzrostów w kanale internetowym w pierwszym kwartale 2020 r., najwięksi detaliści odnotowali spadki w całej sprzedaży w porównaniu do 1 kwartału 2019 r.

Lider rynku obuwniczego w Polsce – CCC, mimo wzrostu w kanale e-commerce o 39% w Polsce w pierwszym kwartale 2020 r. (styczeń-marzec), całe przychody detalisty w kraju spadły o 33% r/r.

Z kolei przychody grupy LPP w pierwszym kwartale 2020 r. (luty-kwiecień) ze sprzedaży w kanale internetowym na wszystkich rynkach wzrosły o 129%, osiągając sprzedaż o wartości 174 mln zł. Mimo tak wysokiego wzrostu w kanale e-commerce, grupa odnotowała spadek sprzedaży w omawianym okresie o 35% r/r.

E-commerce górą

Kolejną przewagą kanału sprzedaży internetowej jest szybka reakcja poszczególnych graczy na obecną sytuację poprzez wprowadzanie rozwiązań zachęcających do zakupów online.

Dla przykładu, Allegro wprowadziło darmowe dostawy Allegro Smart dla wszystkich użytkowników. Dzięki subskrypcji dostawy do paczkomatów i punktów odbioru są darmowe przy zakupach za min. 40 zł, a kurierem – min. 100 zł.

Z kolei marka odzieżowa Quiosque, dzięki współpracy z Fast White Cat oraz portalem społecznościowym Facebook, udało się stworzyć możliwość promocji oraz sprzedaży produktów na żywo. Podczas live’ów konsumenci mogli obejrzeć produkty na modelkach oraz dokonać zakupu.

Sieć eobuwie.pl, aby ułatwić klientom zakupy online, postanowiła przenieść system esize.me do smartfona. Wprowadzając za pomocą aplikacji funkcję skanowania stopy smartfonem. Funkcja skanera 2D jest uproszczoną wersją systemu esize.me, dostępnej od października 2018 r. w Polsce. Rozwiązanie to pozwala to na dopasowywanie butów do kształtu stopy, bez konieczności ich przymierzania. A do zeskanowania stopy jest potrzebny smartfon z systemem Android oraz biała kartka A4.

Łatwym sposobem dla firm na wejście w kanał internetowy jest rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów na platformach handlowych. Największa platforma sprzedaży w Polsce – Allegro między styczniem a kwietniem 2020 r. osiągnęła wzrost sprzedaży nowych produktów w kategorii odzież i obuwie o 16% r/r. Według szacunków PMR sprzedaż nowych produktów na platformie wzrośnie o ponad 22% względem roku poprzedniego.

Co więcej, należy się spodziewać, że koronawirus okaże się czynnikiem pozytywnie wspierającym rozwój sprzedaży internetowej odzieży i obuwia także w dłuższym okresie czasu. Część konsumentów może przekonać się do zakupów online i pozostać przy nich. Jak przewiduje spółka VRG, w 2020 r. udział e-commerce w przychodach całej spółki wzrośnie do 20%, z 14% w 2019 r.

Więcej informacji na temat sprzedaży odzieży i obuwia w internecie w raporcie PMR: Handel internetowy w Polsce 2020.

Autor tekstu: Karolina Szałas, Senior Analyst
Źródło materiału: Newseria
Źródło zdjęcia głównego: rawpixel.com/Freepik

e-commerce koronawirus marketing raport

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWymiary grafik na social media – ściągawka na 2020 rok
Jak kandydaci na prezydenta prezentują się w social mediach?

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • computer-gb59977d75_1280
    Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow