site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > E-handel w 2020 r. reklamuje się intensywniej niż kiedykolwiek
1.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

E-handel w 2020 r. reklamuje się intensywniej niż kiedykolwiek

roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash

Nie wystarczy przenieść sklep do internetu, trzeba tam przenieść też działania promocyjne. Sprzedawcy na platformie Shoper najwyraźniej rozumieją te zależności i mimo ogólnie sprzyjającego e-zakupom czasu pandemii, inwestują więcej w kampanie online. Ich wydatki reklamowe w Google Ads od początku roku wzrosły o 23 proc., a w Facebook Ads aż o 142 proc.!

Tegoroczna wiosna przyniosła bezprecedensowy wzrost liczby biznesów sprzedających w sieci. Według analizy Bisnode tylko do końca kwietnia przybyło w Polsce 1,7 tys. e-sklepów. Ich liczba wzrasta systematycznie od lat, jednak w ostatnim czasie wyjątkowo szybko. Potwierdzają to także statystyki platformy Shoper – w kwietniu nowe sklepy pojawiały się o 137 proc. szybciej niż w analogicznym okresie 2019 r. Szczególnie szybki wzrost następuje w kategorii Delikatesy, czyli e-sklepów z asortymentem spożywczym.

– Ten trend napędza oczywiście pandemia Covid-19, która od marca ogranicza zyski stacjonarnych sklepów. Część z nich pod wpływem nowej sytuacji zdecydowała się zainwestować w dystrybucję online mocniej niż dotychczas. Ubiegłoroczne badanie Shopera pokazało, że zaledwie dla ⅓ jego sprzedawców e-sklep stanowił główne lub znaczne źródło dochodów. Przeniesienie akcentu działań biznesowych na sprzedaż w sieci widać nie tylko we wzrastającej liczbie sklepów, ale przede wszystkim w rosnących wydatkach branży e-commerce na reklamę online – ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Kuć żelazo póki gorące

Opublikowany na początku 2020 r. raport Shoper “E-Commerce 360”, dowodzi z kolei, że pozyskiwanie klientów w sieci mocno różni się od metod stosowanych w tradycyjnym handlu. Tylko co ósma osoba wchodzi po prostu na główną stronę sklepu przez wpisanie jego adresu – większość trafia od razu na konkretne podstrony produktowe, najczęściej przez wyszukiwarkę Google, a aż 28 proc. kupujących pojawia się w sklepach dzięki płatnym promocjom w wyszukiwarce.

źródło: Raport Shoper “E-Commerce 360”

Popularność tego kanału dotarcia wśród sprzedawców na platformie Shoper stale rośnie. W 2019 r. z usługi Shoper Kampanie skorzystało 16 proc. więcej sklepów niż rok wcześniej, przeznaczając na kampanie reklamowe średnio 20 proc. więcej niż w 2018.

Od momentu pojawienia się pandemii Covid-19, która zmieniła warunki działania wielu firm handlowych, zainteresowanie działaniami promocyjnymi w sieci wyraźnie wzrosło. Wydatki sklepów na platformie Shoper na kampanie prowadzone w Google Ads wzrosły w maju o 23 proc. w porównaniu ze styczniem, a na Facebook Ads aż o 142 proc.

– W obu kanałach silniej promowały się przede wszystkim sklepy z kategorii Dom i Ogród, sportowe oraz dziecięce. W Google Ads widać też spory wzrost wydatków reklamowych dla sklepów z elektroniką, a na Facebook Ads dla sklepów z ubraniami. Co prawda, czas pandemii wykreował dla e-handlu sprzyjającą koniunkturę, ale gdy ogólna sytuacja gospodarcza staje się niepewna, sprzedawcy chcą kuć żelazo, póki gorące. Za wzrostami stoją też z pewnością biznesy, które do niedawna nie posiadały kanału sprzedaży online, lub miały go, ale traktowały po macoszemu i teraz zrozumiały, że, w zdobycie klientów trzeba też zainwestować – wyjaśnia Dagmara Rogowska, Koordynator Kampanii Facebook Ads i Google Ads Shoper.

Nietypowa sytuacja pandemii była również inspiracją dla Shopera do zmodyfikowania swojej usługi kampanii reklamowych dla sprzedawców na platformie. Nowością uruchomioną wiosną tego roku są kampanie dla sklepów spożywczych realizowane lokalnie. Czyli sklepy, które dowoziły jedzenie, miały możliwość reklamowania się za pośrednictwem Google i Facebooka, a kampania była ograniczona do obszaru, na jakim działa sklep.

Źródło zdjęcia głównego: Roberto Cortese/Unsplash

badanie e-commerce koronawirus

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCzłowiek z naładowaną bronią, czyli stan afektywny, rola kontekstu i dwutorowość perswazji
Ruszył nabór do nowej edycji rankingu Gazele Biznesu

Podobne wpisy:

  • Best Brands 2023
    Wystartowało badanie 2. edycji Best Brands Poland, które wyłoni najsilniejsze marki w Polsce
  • maria-lin-kim-8RaUEd8zD-U-unsplash
    Badanie KANTAR: Konsumenci wciąż są rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na ceny

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow