site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Edchup. Oryginalny pomysł marki Heinz na 150-lecie
2.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Edchup. Oryginalny pomysł marki Heinz na 150-lecie

pedro-ribeiro-b8jHMJOzso8-unsplash

Muzyka jeszcze nigdy nie była tak silnie powiązana z reklamą, jak obecnie. Zarówno muzycy, jak i przedstawiciele agencji reklamowych realizując różnorodne projekty, wykorzystują powiązane z rozrywką narzędzia, dzięki którym docierają do odbiorców – niejednokrotnie fanów. Z tego pomysłu skorzystała również marka Heinz, producent kultowego ketchupu, która w tym roku świętuje 150 rocznicę powstania. Z tej okazji przystąpiła do współpracy ze swoim największym muzycznym fanem, Edem Sheeranem.

Ketchup od Eda

Na początku kwietnia artysta w niecodzienny sposób, swoim postem w social mediach zaproponował marce współpracę: napisanie, wyreżyserowanie i udział w reklamie telewizyjnej. Marketingowcy Heinza zareagowali błyskawicznie. Kluczowym efektem kooperacji jest limitowana seria ketchupu, na którego butelce widnieje, stworzony specjalnie na potrzeby kampanii emotikon „tomoji” – pomidor z fryzurą i okularami charakterystycznymi dla Eda Sheerana.

źródło: www.jfk.men

Muzyk, jak sam wielokrotnie podkreślał, od dawna jest wielkim fanem ketchupu Heinz. Ma nawet wytatuowane logo marki na ramieniu, uzasadniając, że chce mieć swój ulubiony przysmak zawsze blisko siebie. Propozycją współpracy z amerykańską firmą wokalista spełnił swoje marzenie. 

Niebanalna reklama bardzo spodobała się fanom Eda. Pod jego postem na Instagramie, który obserwuje 28,9 miliona osób, pozostawili mnóstwo pozytywnych komentarzy zachwalając pomysł, jak i sam produkt. Edchup, gdyż tak nazwano powstałą hybrydę, będzie dostępny już niebawem, także w Polsce. Można by rzec, że Heinz sięga gwiazd i to nie tylko muzycznych. Jest również jedynym ketchupem dopuszczonym przez NASA do spożywania na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.  

Wyświetl ten post na Instagramie.

It’s actually real and you’ll be able to get your hands on one very soon #Edchup #KetchupDay #EDxHEINZ #TheDreamThatKeepsOnGiving #Advert 📸 @marksurridge

Post udostępniony przez Ed Sheeran (@teddysphotos) Cze 5, 2019 o 7:00 PDT

Wpływ muzyki na sukces kampanii

Patrząc z globalnej perspektywy, światowe marki chętnie do współpracy zapraszają wokalistów. W skali światowej, spektakularnym sukcesem wykorzystania muzyków w kampanii społecznej było wydarzenie Live Aid w 1985 r. Celem koncertów pod tym szyldem było zebranie funduszy dla głodujących w Etiopii. Oszacowano, że widowisko to za pośrednictwem telewizji obejrzał co czwarty mieszkaniec Ziemi. Zebrano też rekordową sumę 150 milionów funtów (ok. 283,6 miliona dolarów).

Udział osoby publicznej w kampanii reklamowej niewątpliwie jest magnesem przyciągającym uwagę zarówno adresatów jak i mediów. Zainteresowanie tej drugiej grupy stwarza możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, tym samym zwiększając prawdopodobieństwo sukcesu. 

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

Ed Sheeran Heinz reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJak utrzymać klientów dzięki social media?
Zarządzanie mediami społecznościowymi w Polsce – wyniki badań

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • eleni-afiontzi-gLU8GZpHtRA-unsplash
    Reklama OOH na rynkach zachodnioeuropejskich

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow