site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Employer branding. Jak budować pozytywny wizerunek pracodawcy?
6.06.2022  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Employer branding. Jak budować pozytywny wizerunek pracodawcy?

christina-wocintechchat-com-vzfgh3RAPzM-unsplash

Employer branding to szereg działań mających na celu stworzenie wizerunku firmy przyjaznej pracownikowi. Możliwe, że nie słyszałeś o tym pojęciu, ale na pewno zetknąłeś się z nim w praktyce podczas rekrutacji. Na czym polega employer branding i dlaczego jest tak ważny?

Czym jest employer branding?

Termin employer branding może wydawać się stosunkowo nowy, jednak zagościł w branżowym języku na stałe w 2001 roku dzięki jednej z największych firm konsultingowych na świecie – McKinsey. Choć od jego wprowadzenia minęło już ponad 20 lat, to wciąż nie doczekał się odpowiednika w języku polskim. Chcąc zdefiniować to pojęcie, employer branding możemy przetłumaczyć po prostu jako budowanie wizerunku pracodawcy. 

Głównym celem działań w ramach employer brandingu jest stworzenie pozytywnego obrazu firmy w oczach potencjalnych kandydatów na pracowników, jednak ma on również duży wpływ na atrakcyjność marki dla przyszłych klientów. Employer branding to działania w dwóch obszarach: wewnątrz firmy, czyli skierowane do obecnych pracowników, jak i na zewnątrz, których celem jest przyciągnięcie do firmy nowych specjalistów.

Wewnętrzny employer branding

Działania podejmowane wewnątrz firmy mają na celu zmniejszenie rotacji pracowników oraz budowanie ich lojalności i zadowolenia poprzez zapewnienie im godnych warunków pracy i szeregu benefitów. Bardzo istotnym ogniwem w łańcuchu działań employer brandingowych jest dział HR – poprzez sprawnie działające procesy i regularne badanie poziomu zadowolenia pracowników jest w stanie na bieżąco monitorować sytuację w firmie. Dział HR to również pierwsze osoby, z którymi podczas rekrutacji spotyka się potencjalny kandydat, dlatego oprócz koordynowania działań wewnątrz odgrywa on dużą rolę przy działaniach EB na zewnątrz.

Spośród najważniejszych działań wewnętrznych podejmowanych przy wdrażaniu strategii employer brandingu wymienić możemy benefity takie jak prywatna opieka medyczna, atrakcyjne ubezpieczenie, bony na zakupy czy darmowe zajęcia sportowe. O ile wymienione benefity stają się powoli standardem, o tyle nowością jest indywidualne wspieranie poszczególnych pracowników w ich pasjach czy rozwijaniu talentów. Wewnętrzne działania opierają się również na komunikacji z pracownikami poprzez np. gazetki firmowe czy newslettery, w których na bieżąco możemy informować o sukcesach i planach firmy, ale także przedstawiać pojedynczych pracowników i ich ostatnie dokonania. 

Zewnętrzny employer branding

Zewnętrzny employer branding to wszystkie działania, które mają na celu pokazanie firmy jako atrakcyjnego i godnego zaufania pracodawcy. Kierowane są do osób, które planują lub biorą już udział w procesie rekrutacji. W tej strategii najważniejsze jest, aby firma postrzegana była jako pracodawca z wyboru – miejsce, do którego pracownik przychodzi z przyjemnością i w którym może się rozwijać, mając przy okazji zapewnione poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. 

Jakie działania podejmują firmy, aby być postrzegane jako atrakcyjne dla potencjalnych kandydatów? Większość z nich bierze udział w targach pracy na uczelniach, współpracuje z uczelnianymi biurami karier oraz dba o zachęcające i atrakcyjne ogłoszenia rekrutacyjne. Coraz ważniejsze w ostatnim czasie staje się również zaangażowanie firmy w istotne społecznie problemy i działania związane z szeroko pojętym CSR.

Dlaczego employer branding jest tak ważny?

W dobie malejącego bezrobocia coraz trudniej o wykwalifikowanego pracownika, który wpisze się w kulturę organizacji, a dobrze prowadzony employer branding pozwala przyciągnąć i zatrzymać w firmie najlepszych specjalistów. Dzięki działaniom wewnątrz firmy łatwiej jest również utrzymać zgrany i lojalny zespół – o doświadczonego i wartościowego pracownika konkuruje dziś wiele firm, choćby przez rekruterów aktywnie działających w mediach społecznościowych. Warto pamiętać także o tym, że employer branding buduje pozytywny wizerunek nie tylko w oczach potencjalnych kandydatów na stanowisko, lecz również w oczach grupy docelowej klientów czy przyszłych partnerów, dzięki czemu wspiera realizację założonych celów marketingowych.

Autor tekstu: Mateusz Ligęza
Źródło zdjęcia głównego: Christina @ wocintechchat.com/Unsplash

Employer Branding wizerunek

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWhatsApp Cloud API dostępny już dla wszystkich biznesów
Nowości na rynku marketingowym i gamingowym, o których warto wiedzieć

Podobne wpisy:

  • christina-wocintechchat-com-vzfgh3RAPzM-unsplash
    Działania wizerunkowe – jeszcze lepszy PR dzięki wsparciu SEO
  • brooke-lark-nMffL1zjbw4-unsplash
    Obecność prezesa firmy w mediach społecznościowych buduje prestiż przedsiębiorstwa. Ewentualne błędy mogą słono kosztować

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • 3 wyzwania copywritingu
  • Przedwakacyjna edycja DIMAQ Voice Online już 28 czerwca!
  • Praca marketera: plusy i minusy, umiejętności twarde i miękkie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...