site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook chce pozyskiwać dane z szyfrowanych wiadomości użytkowników
16.08.2021  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook chce pozyskiwać dane z szyfrowanych wiadomości użytkowników

pexels-anton-4132538

Facebook buduje nowy zespół badaczy sztucznej inteligencji, który będzie miał za zadanie analizować zaszyfrowanych danych bez ich odszyfrowywania w celu lepszego targetowania reklam.

Firma już wiele razy była oskarżana o brak poszanowania prywatności, a informacje, które docierają do nas teraz, jeszcze bardziej mogą zaszkodzić wizerunkowi giganta portali społecznościowych. Mowa o tzw. szyfrowaniu homomorficznym, które ma umożliwić firmom odczytywanie informacji z zaszyfrowanych zestawów danych przy jednoczesnym zachowaniu prywatności w celu ochrony przed zagrożeniami cybernetycznymi.

Facebook planuje wykorzystywać zaszyfrowane wiadomości na WhatsAppie do celów reklamowych. Jak wiadomo, komunikator oferuje swoim użytkownikom pełne szyfrowanie end-to-end, zarówno w przypadku wiadomości, jak i ich kopii zapasowych w chmurze.

Facebook wierzy, że będzie w stanie wydobyć wystarczającą liczbę informacji z zaszyfrowanych wiadomości, bez odszyfrowywania czegokolwiek, ale skoro możliwe będzie wykorzystywanie danych do reklam to, czemu niemożliwym miałoby być wyciąganie innych informacji? To pytanie jak na razie pozostanie bez odpowiedzi.

Autor tekstu: Maria Wiśniewska
Źródło zdjęcia głównego: Zdjęcie autorstwa Anton/Pexels

Facebook nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisStanowisko SAR, IAA Polska oraz ZFPR w sprawie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
Nowy raport o urodzie w sieci – trendy kosmetyczne, influencerzy, hashtagi

Podobne wpisy:

  • camera-gf11eabba3_1280
    Nowe funkcje personalizacji treści na Instagramie
  • whatsapp-g0aa3f7063_1280
    Awatary na WhatsAppie, czyli nowy i spersonalizowany sposób wyrażania siebie

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • 4 najcięższe grzechy UX
  • Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie
  • Kampania edukacyjna #Lepiejbezsmogu

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...