Facebook buduje nowy zespół badaczy sztucznej inteligencji, który będzie miał za zadanie analizować zaszyfrowanych danych bez ich odszyfrowywania w celu lepszego targetowania reklam.
Firma już wiele razy była oskarżana o brak poszanowania prywatności, a informacje, które docierają do nas teraz, jeszcze bardziej mogą zaszkodzić wizerunkowi giganta portali społecznościowych. Mowa o tzw. szyfrowaniu homomorficznym, które ma umożliwić firmom odczytywanie informacji z zaszyfrowanych zestawów danych przy jednoczesnym zachowaniu prywatności w celu ochrony przed zagrożeniami cybernetycznymi.
Facebook planuje wykorzystywać zaszyfrowane wiadomości na WhatsAppie do celów reklamowych. Jak wiadomo, komunikator oferuje swoim użytkownikom pełne szyfrowanie end-to-end, zarówno w przypadku wiadomości, jak i ich kopii zapasowych w chmurze.
Facebook wierzy, że będzie w stanie wydobyć wystarczającą liczbę informacji z zaszyfrowanych wiadomości, bez odszyfrowywania czegokolwiek, ale skoro możliwe będzie wykorzystywanie danych do reklam to, czemu niemożliwym miałoby być wyciąganie innych informacji? To pytanie jak na razie pozostanie bez odpowiedzi.
Autor tekstu: Maria Wiśniewska
Źródło zdjęcia głównego: Zdjęcie autorstwa Anton/Pexels
Komentarze: brak