site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook i Instagram bez reklam: tak, ale dzięki płatnej subskrypcji. Nowa propozycja Mety
19.09.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook i Instagram bez reklam: tak, ale dzięki płatnej subskrypcji. Nowa propozycja Mety

dole777-EQSPI11rf68-unsplash

Według doniesień ‘The New York Times’, Meta przymierza się do wprowadzenia w Europie płatnych abonamentów bez reklam, podążając tym samym za przykładem YouTube i Spotify. Ten krok miałby być odpowiedzią firmy na ostatnie zmiany prawne Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych osobowych użytkowników dużych social mediów.

Facebook i jego subskrypcje 

Podstawową i niezmienną jak dotąd zasadą Facebooka od początku jego istnienia było oferowanie użytkownikom w 100% darmowej platformy oraz sprzedaż reklam firmom. Jednak już niedługo konsekwencją decyzji poszczególnych rządów, jak np. dzięki wprowadzeniu europejskiej ustawy DSA, może być próba wprowadzenia płatnych abonamentów dla uniknięcia konieczności ciągłego wyświetlania reklam. 

Reklamy na social mediach, a projekt Meta

Reklama na platformach społecznościowych Meta opiera się na gigantycznym zbiorze danych. Ostatnie kroki prawne podjęte dla utrzymania kontroli nad ciągłą wymianą danych między użytkownikami a siecią sprawiły, że wielkie social media straciły możliwość utrzymania ukierunkowanych reklam. Nie ma co ukrywać, że to ich źródło utrzymania. Dlatego niewykluczone jest, że pan Zuckerberg i spółka zdecydują się na wprowadzenie płatnych abonamentów, aby tym samym zrekompensować sobie straty wpływów z reklam ograniczone od 1 stycznia 2024 przez ustawę DSA. 

Zero faktów, mnóstwo obaw

Na razie nic nie zostało oficjalnie potwierdzone przez nikogo z kręgu Meta. Wszystko opiera się na doniesieniu ‘The New York Times’, który również nie powołuje się na żadne konkretne źródło. Z pewnością ta wiadomość nie ucieszyła użytkowników produktów Meta. Wydaje się to coś sprzecznego z zasadą istnienia amerykańskiego kolosa, który od początku zapewniał, że zawsze pozostanie darmowy. Oczywiście płatny abonament miałby być tylko opcją, darmowa wersja Facebooka i Instagrama nadal byłaby dostępna i nadal szczelnie wypełniona dedykowanymi reklamami. 

Autor tekstu: Monika Samek
Źródło zdjęcia głównego: dole777/Unsplash

Facebook Instagram Meta nowość reklamy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisFacebook i YouTube królują w zestawieniu internetowych reklamodawców
Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Podobne wpisy:

  • pexels-greenwish-13883890
    Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    Facebook i YouTube królują w zestawieniu internetowych reklamodawców

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow