Administratorzy jednego z najpopularniejszych serwisów na świecie postanowili wesprzeć organizacje non profit w przygotowaniach do świąt. Na wyżej wymienionych witrynach można m.in. zorganizować zbiórkę pieniędzy, do której Facebook zobligował się dołożyć.
Co to za przedsięwzięcie?
Giving Tuesday jest obchodzony w pierwszy wtorek po Święcie Dziękczynienia. W tym roku ten dzień wypada 3 grudnia, kiedy to firmy, sławne osoby, mniejsze oraz większe społeczności, a także osoby indywidualne mogą pomóc potrzebującym poprzez organizację zbiórki pieniężnej. W tegorocznej edycji postanowił wziąć udział jeden z największych portali na świecie.
W jaki sposób platforma przyłącza się do pomocy?
Facebook oferuje możliwość przeprowadzenia kwesty funduszy na dany cel, na który internauci mogą przekazywać datki. Zarządcy witryny deklarują, że dołożą maks. 100 tysięcy dolarów danej instytucji charytatywnej. Dodatkowo każdy darczyńca otrzyma od portalu 20 tysięcy jako uzupełnienie kwalifikujących się datków. Aby zachęcić użytkowników, platforma zobowiązuje się do pokrycia kosztów manipulacyjnych, dzięki czemu 100% darowizny zostanie wpłacone na konkretny cel charytatywny.
Jak użytkownicy mogą pomóc za pośrednictwem portalu?
Do facebookowych stories można teraz dodać specjalną naklejkę. Jak czytamy w oficjalnym oświadczeniu, aktualizacja relacji może przyczynić się do wzrostu świadomości wśród internautów na temat akcji, a także ułatwić zebranie pieniędzy. Nową funkcję postanowiła wykorzystać firma Latin GRAMMY do zgromadzenia pieniędzy dla swojej fundacji.

Jako kolejny sposób na wsparcie zbiórki można wykorzystać specjalne relacje na żywo. Testy tej metody rozpoczęto rok temu na grupie pomysłodawców gier w USA. Podczas trwania eksperymentu wśród 25 autorów zebrano 180 tysięcy dolarów, które zostały przeznaczone na organizacje non profit. Obecnie charytatywne relacje na żywo są dostępne na platformie dla wszystkich darczyńców Facebook Gaming Level Up i ich twórców partnerskich. Podczas transmisji, pomysłodawcy gier wybierają przyczyny wsparcia dla widzów, ustawiają cele charytatywne, dodają pasek postępu darowizn i udostępniają powiadomienia o datkach w filmie na żywo. Ofiarodawcy wybierają z pełnej listy instytucji dostępnych dla specjalistów ds. pozyskiwania funduszy w ich regionie, a internauci przekazują pieniądze podczas oglądania przekazu.

Czy pomóc można tylko na Facebooku?
Organizacje non profit można wesprzeć również na Instagramie za pomocą przycisku darowizny na kontach biznesowych. Kolejne usprawnienie umożliwia instytucjom charytatywnym posiadającym konta firmowe na zbieranie pieniędzy bezpośrednio z ich profili, co jeszcze bardziej ułatwia obsługę ich społecznościom.
Przedstawiciele zapewniają, że wszystkie datki bezpośrednio trafiają do danej instytucji. Na razie owa funkcja jest dostępna tylko na terenie Stanów Zjednoczonych. Miejmy nadzieję, że platforma rozwinie swoją działalność na pozostałe kraje, a wtedy wirtualna pomoc nabierze jeszcze większego rozpędu i mocy.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak