site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook po 15 latach zmienia logo!
7.11.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook po 15 latach zmienia logo!

new-facebook-company-brand

Największy portal społecznościowy przedstawił na swoim blogu nowe logo. Można w nim zauważyć radykalne zmiany związane z czcionką i paletą barw. Prezentuje się w różnych wersjach kolorystycznych, w zależności od poszczególnych serwisów należących do Facebooka. Rebranding ma na celu wyraźnie odróżnić między sobą te aplikacje, jednocześnie nawiązując do ich wspólnego źródła.

Facebook to nie tylko Facebook

Serwis ten powstał w 2004 r. na Uniwersytecie Harvard, jako portal zrzeszająca uczniów i studentów. Po 15 latach funkcjonowania na rynku ze studenckiego projektu stał się technologicznym gigantem. Dla szerokiej masy odbiorców synonimem firmy stała się jedna usługa, a obecnie oferuje ona szereg produktów m.in.: Messenger, Instagram czy WhatsApp. Aplikacje te pomagają nie tylko swobodnie komunikować się między sobą, ale także są potężnym narzędziem biznesowym, służącym do promowania i rozwoju firm. 

Wprowadzone zmiany w identyfikacji wizualnej mają na celu sprawienie, by dla użytkowników było oczywiste, że korzystają z produktów, które pochodzą z jednej firmy Zuckerberga.

Kolorowe zmiany
źródło: newsroom.fb.com

W ciągu kilkunastu lat funkcjonowania portalu, często zmieniana była szata graficzna, która dopasowywana była do najnowszych trendów estetycznych. Obecnie amerykańska firma postanowiła zmienić logo. Modyfikacji uległa czcionka, uproszczona w myśl zasady “less is more”. Logo zachowało jasnoniebieski kolor, ale będzie się on zmieniał w zależności od aplikacji, do której użytkownik będzie się logował. Kompozycja różowo-fioletowo-pomarańczowa przypisana jest do Instagrama, a kolor zielony do WhatsAppa. Wcześniej mało zauważalny napis z nazwą aplikacji i dopiskiem “from Facebook”, jest teraz wyrazisty, gdyż został zastąpionym dużym i kolorowym znakiem.

  • źródło: newsroom.fb.com
  • źródło: newsroom.fb.com

Modyfikacja identyfikacji wizualnej jest kolejnym krokiem w zmianach strategii komunikacji marki. To również bardziej czytelne przedstawienie struktury firmy osobom, które korzystają z jej usług, w celu łączenia, budowania społeczności i powiększania grona odbiorców. Logotyp dostosowuje się dynamicznie do powiązanych aplikacji, gdzie jest wyraźnie eksponowany. 

Nowe logo zostanie wprowadzone w ciągu nadchodzących tygodni we wszystkich aplikacjach firmy Marka Zuckerberga.

Auto tekstu: Patrycja Jaksim
Źródło zdjęcia głównego: newsroom.fb.com

Facebook logo rebranding

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDlaczego zrównoważony rozwój jest gorącym tematem w mediach, branży i wśród konsumentów?
Mea Group najczęściej wyróżnianym dostawcą usług eventowych – PROCON Awards

Podobne wpisy:

  • konrad-bednarek-4F1zFy3NvFI-unsplash
    Peugeot zmienił swoje logo
  • pexels-thought-catalog-2228555
    Wśród pracowników Facebooka spada zaufanie do serwisu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Jak mierzyć PR?
  • LinkedIn chce połączyć freelancerów ze zleceniodawcami
  • Travelist odpowiada na otwarcie hoteli. Kampania #HotelowePokusy nabiera rozpędu

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...