Największy portal społecznościowy przedstawił na swoim blogu nowe logo. Można w nim zauważyć radykalne zmiany związane z czcionką i paletą barw. Prezentuje się w różnych wersjach kolorystycznych, w zależności od poszczególnych serwisów należących do Facebooka. Rebranding ma na celu wyraźnie odróżnić między sobą te aplikacje, jednocześnie nawiązując do ich wspólnego źródła.
Facebook to nie tylko Facebook
Serwis ten powstał w 2004 r. na Uniwersytecie Harvard, jako portal zrzeszająca uczniów i studentów. Po 15 latach funkcjonowania na rynku ze studenckiego projektu stał się technologicznym gigantem. Dla szerokiej masy odbiorców synonimem firmy stała się jedna usługa, a obecnie oferuje ona szereg produktów m.in.: Messenger, Instagram czy WhatsApp. Aplikacje te pomagają nie tylko swobodnie komunikować się między sobą, ale także są potężnym narzędziem biznesowym, służącym do promowania i rozwoju firm.
Wprowadzone zmiany w identyfikacji wizualnej mają na celu sprawienie, by dla użytkowników było oczywiste, że korzystają z produktów, które pochodzą z jednej firmy Zuckerberga.
Kolorowe zmiany

W ciągu kilkunastu lat funkcjonowania portalu, często zmieniana była szata graficzna, która dopasowywana była do najnowszych trendów estetycznych. Obecnie amerykańska firma postanowiła zmienić logo. Modyfikacji uległa czcionka, uproszczona w myśl zasady “less is more”. Logo zachowało jasnoniebieski kolor, ale będzie się on zmieniał w zależności od aplikacji, do której użytkownik będzie się logował. Kompozycja różowo-fioletowo-pomarańczowa przypisana jest do Instagrama, a kolor zielony do WhatsAppa. Wcześniej mało zauważalny napis z nazwą aplikacji i dopiskiem “from Facebook”, jest teraz wyrazisty, gdyż został zastąpionym dużym i kolorowym znakiem.
źródło: newsroom.fb.com źródło: newsroom.fb.com
Modyfikacja identyfikacji wizualnej jest kolejnym krokiem w zmianach strategii komunikacji marki. To również bardziej czytelne przedstawienie struktury firmy osobom, które korzystają z jej usług, w celu łączenia, budowania społeczności i powiększania grona odbiorców. Logotyp dostosowuje się dynamicznie do powiązanych aplikacji, gdzie jest wyraźnie eksponowany.
Nowe logo zostanie wprowadzone w ciągu nadchodzących tygodni we wszystkich aplikacjach firmy Marka Zuckerberga.
Auto tekstu: Patrycja Jaksim
Źródło zdjęcia głównego: newsroom.fb.com
Komentarze: brak