Wkrótce użytkownicy dowiedzą się więcej na temat wyświetlanych reklam. Facebook planuje udostępnić informacje, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystują dane.
Wzrasta świadomość użytkowników najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Coraz więcej osób zastanawia się, z jakiego powodu dana reklama została im wyświetlona. Już teraz możemy się tego dowiedzieć, klikając w opcję „Dlaczego to widzę?”. Jak podaje TechCrunch, już od 28 lutego na Facebooku pozyskamy jeszcze więcej informacji na temat tego, dlaczego widzimy dany komunikat.
W ten sposób reklamodawcy potwierdzają, że mają oni pozwolenie na wykorzystanie danych (w tym numer telefonu czy adres e-mail) do niestandardowego targetowania reklam.
Osoby korzystające z Facebooka będą miały większą przejrzystość na temat tego, kiedy i przez kogo ich dane kontaktowe zostały przesłane. Dotąd użytkownicy mogli pozyskać informację, które marki korzystały z danych do targetowania. Nie ujawniano jednak, kto je przesłał oraz kiedy to zrobiono.
Głównym celem zmian jest zapewnienie internautom lepszego zrozumienia sposobu, w jaki reklamodawcy wykorzystują informacje.
Przy tak dużej liczbie użytkowników zaniepokojonych tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje ich dane, może zapewnić to wzrost zaufania do serwisu. Zmiana ma zostać ogłoszona oficjalnie już wkrótce.
Komentarze: brak