site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook pozywa twórców Pegasusa za włamanie się na konta użytkowników WhatsApp’a
8.11.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook pozywa twórców Pegasusa za włamanie się na konta użytkowników WhatsApp’a

apple-iphone-app-iphone-6-46924

Administratorzy jednego z największych serwisów społecznościowych, a zarazem właściciele WhatsApp’a pozwali izraelską firmę NSO Group, która stworzyła program Pegasus. Uważają, że oprogramowanie było wykorzystywane do nieuprawnionej kontroli użytkowników ich platformy. 

W teorii Pegasus ma za zadanie śledzić działalność terrorystyczną oraz przestępczą użytkowników WhatsApp’a, a także jej zapobiegać. Właściciele Facebooka uważają jednak, że program został wykorzystany również do inwigilowania osób niezwiązanych z działalnością przestępczą. Mowa tutaj o dziennikarzach, osobach zaangażowanych w obronę praw człowieka, dyplomatach, opozycjonistach i aktywistach. Łącznie włamano się na konta ok. 1400 osób z 20 krajów i 4 kontynentów. Oficjalnie nie podano nazw wszystkich państw, z których pochodzą ofiary tego incydentu. Wiadomo jedynie, że są to m.in. Stany Zjednoczone, Meksyk, Bahrajn oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. 

Zarządcy jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych twierdzą, że czynności podejmowane przez organizację NSO Group są celowym nadużyciem. Przedstawiciele wyżej wymienionej instytucji zaprzeczają tym doniesieniom. W wystosowanym komunikacie wyjaśniają, że ich działania ograniczają się wyłącznie do wsparcia technologicznego organów ścigania, mających na celu realną pomoc w zwalczaniu terroryzmu i przestępczości. Ponadto, zarzekają się, że ich program nigdy nie został wykorzystany przeciwko dziennikarzom czy aktywistom. 

W jaki sposób dokonywano włamań na konta?

Aby przejąć kontrolę nad smartfonami użytkowników wykorzystywano błąd w obsłudze połączeń wideo. Zainicjowane szkodliwe połączenie, nawet jeżeli nie zostało odebrane, pozwalało hakerom na osadzenie Trojana, czyli złośliwego programu, który umożliwiał śledzenie aktywności użytkowników WhatsApp’a.

źródło: niebezpiecznik.pl
Szkodliwe połączenie instalujące niebezpieczne oprogramowanie.

Błąd został już naprawiony, dzięki czemu wszystkie profile są bezpieczne. Osoby, których konta zostały zaatakowane, otrzymały od przedstawicieli aplikacji wiadomość, w której informują o całej sytuacji, a także oferują pomoc techniczną oraz prawną. 

Ta sprawa pokazuje, że nawet najlepiej udoskonalona polityka prywatności nie zapewnia bezpieczeństwa naszym danym na portalach społecznościowych. Warto o tym pamiętać podczas korzystania z nich.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

Facebook hakerzy WhatsApp

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMea Group najczęściej wyróżnianym dostawcą usług eventowych – PROCON Awards
Marka Cleanic wchodzi w świat mediów społecznościowych

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • whatsapp-g0aa3f7063_1280
    Awatary na WhatsAppie, czyli nowy i spersonalizowany sposób wyrażania siebie

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow