Meta wdraża kolejne ulepszenia do Reelsów na Facebooku, m.in. gotowe szablony rolek oraz Centrum inspiracji. Nowe funkcje mają ułatwić proces tworzenia i udostępniania wideo, a także zapewnić użytkownikom nieograniczone możliwości wyrażania swojej kreatywności.
Gotowe szablony i Centrum inspiracji
W pierwszej połowie czerwca 2023 r. Meta ogłosiła wprowadzenie kilku nowych funkcji do Reelsów na Facebooku. Jedną z nich jest dodanie do profesjonalnego pulpitu nawigacyjnego tzw. Centrum szablonów, w którym znajdą się gotowe wzory rolek. Ma to znacznie ułatwić użytkownikom nagrywanie bardziej angażujących i atrakcyjnych wizualnie wideo.
Oprócz tego w profesjonalnym pulpicie nawigacyjnym ma pojawić się również Centrum inspiracji. Dzięki niemu facebookowi twórcy będą mogli w prosty i szybki sposób zapoznać się z aktualnie najpopularniejszymi rolkami, tematami, hashtagami oraz muzyką. Według Meta ma być to miejsce, z którego użytkownicy będą czerpać pomysły na nowe Reelsy i rozwijać swoje twórcze myślenie.
Klipy, rozszerzone statystyki i tryb profesjonalny
Centrum szablonów i inspiracji to jednak nie jedyne zmiany, jakie czekają na użytkowników Facebooka. Dzięki nowej aktualizacji funkcji Clips to Reels algorytm platformy będzie w stanie sam, automatycznie wybrać najwyższej jakości fragment transmisji na żywo i zamienić go w rolkę. Dodatkowo Meta zapowiedziała, że w nadchodzących tygodniach pojawi się opcja umożliwiająca tworzenie klipów zawierających link do oryginalnych treści z zakończonych live’ów oraz przesłanych filmów.
Szczegółowe informacje dotyczące Reelsów zostały natomiast przeniesione z Meta Business Suite do pulpitu nawigacyjnego. Ma to pozwolić użytkownikom na szybsze i wygodniejsze sprawdzenie danych dotyczących rolek w tym m.in.: zasięgów, interakcji, informacji o długości oglądania i nowych obserwujących.
Zmiany pojawiły się również w trybie profesjonalnym na Facebooku. Użytkownicy, którzy z niego korzystają, mogą od teraz pojawiać się jako konta proponowane do obserwowania, a także umieszczać reklamy w swoich Reelsach.
Ponadto Facebook obniżył niektóre z wymagań dotyczących monetyzacji. Aktualnie, aby twórca mógł ją otrzymać, wystarczy, by zgromadził 500 obserwujących (wcześniej 1000) w ciągu 30 dni (wcześniej 60).
Meta wciąż testuje również możliwość równoległego dodawania treści na Instagramie i Facebooku.
Autor tekstu: Gabriela Lisiak
Źródło zdjęcia głównego: Ron Lach/Pexels
Komentarze: brak