site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook stworzył narzędzie monitorujące nasze zdrowie
5.11.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook stworzył narzędzie monitorujące nasze zdrowie

tim-bennett-OwvRB-M3GwE-unsplash

Administratorzy jednego z najpopularniejszych portali na świecie przy współpracy z największymi ośrodkami medycznymi w USA postanowili udostępnić swoim użytkownikom aplikację, dzięki której można wygodniej zadbać o swoje zdrowie. Platforma rozpowszechnia informacje o szczepieniach i planowanych badaniach, a także gdzie i kiedy możemy umówić się na wizytę do lekarza lub oddać krew potrzebującym. 

Co nam oferuje nowa funkcja?

O wprowadzonym udogodnieniu zarządcy strony poinformowali na swoim blogu 28 października. Inspiracją do uruchomienia narzędzia był nierówny dostęp do opieki medycznej, a także chęć poprawienia komunikacji w dziedzinie zdrowia. Dzięki współpracy zarządców Facebooka z American Cancer Society, American College of Cardiology, American Heart Association i Centers for Disease Control and Prevention użytkownicy mają możliwość znalezienia taniego miejsca, gdzie mogą skorzystać z odpowiedniej opieki lekarskiej, zapisać zaplanowane badania oraz jego wyniki. Ponadto w Indiach, Pakistanie, Stanach Zjednoczonych, Brazylii oraz Bangladeszu na platformie uruchomiono specjalną funkcję, która umożliwia zarejestrowanie się jako dawca krwi i otrzymywanie powiadomień, gdy jest ona potrzebna w pobliskich bankach. Do końca października zapisało się ok. 50 milionów osób, czyli 20% wszystkich darczyńców.

Oprócz wyżej wymienionych zastosowań narzędzie sprawdza się również podczas działań profilaktycznych. Osoby odpowiedzialne za stworzenie aplikacji skupiły się na dwóch chorobach, które w głównej mierze przyczyniają się do śmierci w USA: na nowotworach oraz na zaburzeniach pracy serca, a także na grypie, która w sezonie chorobowym spotyka wiele osób. Internauci mogą skorzystać z mammografów oraz testów mierzących poziom cholesterolu oraz dowiedzieć się, jakie kontrole warto przeprowadzić w danym wieku i dla konkretnej płci. Ponadto, w czasie zwiększonej liczby zachorowań na grypę pojawiają się powiadomienia przypominające o szczepieniach. Wszystkie usługi wchodzące w skład działań profilaktycznych są darmowe i nie trzeba spełniać żadnych warunków, aby móc z nich skorzystać. Jest to zatem doskonała propozycja dla osób nieubezpieczonych i biednych, których nie stać na opłacenie badań czy szczepień. 

źródło: newsroom.fb.com
Czy korzystanie z tej aplikacji jest bezpieczne?

Jak zapewniają przedstawiciele Facebooka, osoby używające nowy dodatek, mogą być spokojne. Program ma za zadanie zapisywać wszystkie dane zdrowotne dotyczące danej osoby, ale nie będzie informowało o wynikach badań ani administratorów platformy, ani pracowników placówek medycznych. Ponadto, dane osobowe internauty, który korzysta z działalności profilaktycznej, są pilnie strzeżone, dzięki czemu firmy ubezpieczeniowe nie mogą ich wykorzystywać do własnych celów. Administratorzy jednego z najpopularniejszych portali na świecie zapewniają, że nie będą wyświetlać reklam, które miałyby bezpośredni związek z podanymi przez użytkownika informacjami w konkretnym centrum zdrowia. Jednakże polubienie strony danej placówki lub odwiedzanie zewnętrznej witryny, do której prowadzi link z profilaktyki zdrowia, może skutkować wyświetleniem odpowiedniej reklamy.

źródło: newsroom.fb.com

Zarządcy Facebooka deklarują rozszerzenie oferty świadczeń medycznych oraz rozpowszechnienie jej na jak największą skalę tak, aby z ich usług mogło skorzystać jak najwięcej ludzi. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy i czy oferta będzie dostępna w Polsce. Jedno jest pewne, aplikacja może być przełomem w walce z chorobami oraz z podniesieniem świadomości wśród ludzi na temat profilaktyki zdrowotnej.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

Facebook zdrowie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMonitoring nie tylko do ochrony. Jak wykorzystać kamery, by zwiększyć sprzedaż?
Trendbook – czym jest i jak wykorzystać go w działaniach PR-owych?

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • freestocks-I_pOqP6kCOI-unsplash
    Cyberataki na konta Facebook Business kosztują ofiary setki tysięcy dolarów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow