E-mail marketing na portalu Marka Zuckerberga już wkrótce może stać się codziennością. Trwają właśnie testy nowego narzędzia dla małych oraz średnich firm, które umożliwia tworzenie i śledzenie kampanii mailingowych z poziomu Facebooka.
Po wejściu w sekcję Wiadomości na niektórych Stronach pojawiły się dwie nowe zakładki: E-maile marketingowe oraz Kontakty.

Pierwsza z nich umożliwia tworzenie kampanii z wykorzystaniem e-maili, druga zaś służy do tworzenie bazy z mailowymi adresami użytkowników, które można wprowadzać ręcznie bądź skorzystać z wariantu przesłania gotowego pliku z danymi. Decydując się na to drugie rozwiązanie, należy pamiętać o 3 rzeczach dotyczących takiego pliku – oprócz e-maili musi on zawierać także imiona i nazwiska subskrybentów, być w formacie CSV, XLS lub XLSX, a jego rozmiar nie może przekroczyć 1 MB.
Warunkiem korzystania ze stworzonego przez Facebooka narzędzia do e-mail marketingu jest potwierdzenie, że właściciele wprowadzonych do bazy adresów wyrazili zgodę na ich używanie i przetwarzanie w celach marketingowych.
Warto dodać, że maile wysyłane z poziomu Facebook Pages będą dostarczane do odbiorców z adresu business.mailbyfb.com.
Czy nowa funkcja pomyślnie przejdzie testy i zostanie wprowadzona na stałe? Przekonamy się już w najbliższym czasie. Z pewnością jest godnym uwagi rozwiązaniem, które może okazać się niezwykle cennym narzędziem w rękach marketerów.
Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Tim Bennett/Unsplash
Komentarze: brak