site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook udostępnił zewnętrznym firmom kod do zwalczania nieodpowiednich treści w sieci
20.08.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook udostępnił zewnętrznym firmom kod do zwalczania nieodpowiednich treści w sieci

337319-PA018S-341

Administratorzy najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie udostępnili na stronie GitHub kod źródłowy narzędzi, które pomagają rozpoznawać oraz powstrzymywać rozpowszechnianie się niebezpiecznych treści na platformie. Dzięki temu partnerzy oraz zewnętrzne firmy mają szansę wykorzystać dodatkowe metody w walce np. z wpisami promującymi terroryzm, a także materiałami niestosownymi dla dzieci.

Na swojej stronie internetowej zarządcy Facebooka bezpłatnie udostępnili swój kod źródłowy dla dwóch narzędzi, które zostały stworzone do rozpoznawania podobnych lub identycznych plików wideo czy zdjęć. Z tej technologii będą mogli korzystać twórcy oprogramowania, organizacje non profit, a także partnerzy biznesowi. 

Jak wyjaśniają przedstawiciele Facebooka, narzędzie działa w następujący sposób: najpierw pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo na portalu szukają filmów lub zdjęć ukazujących np. przemoc albo propagandę terrorystyczną stosując przyporządkowane do tych multimediów „cyfrowe odciski palców” wytworzone przez udostępnione komunikaty. Po odnalezieniu wyżej opisywanych materiałów, mają możliwość wyszukania kopii oraz zabezpieczenia strony przed powtórnym wgraniem tych treści. Dzięki wykorzystaniu kodu, inne podmioty będą miały szansę spożytkować ten sam mechanizm, jak również zamieniać się  bazami „odcisków” bez konieczności upowszechnienia oryginalnych filmów i zdjęć.

Administratorzy wyjaśniają, że opisywane wyżej narzędzia to PDQ oraz TMK+PDQF. Pierwszy z nich został opracowany na podstawie gotowych już rozwiązań, które funkcjonują na rynku m.in. aHash, pHash i PhotoDNA. Natomiast system TKM+PDQF, który jest przeznaczony do wyszukiwania oraz identyfikowania materiałów wideo, stworzyli inżynierowie z zespołu Artificial Inteligence Research wraz z naukowcami z uniwersytetu w Modenie we Włoszech. 

Facebook nadmienia, iż stworzone narzędzia są przeznaczone dla działań masowych. Na portalu pojawiają się miliardy filmów i zdjęć, które wymagają systematycznej identyfikacji, a także zapobiegania upublicznieniu. Zarządcy najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie zadeklarowali, że nadal będą doskonalić swoje rozwiązania oraz udostępniać je innym firmom w trosce o zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w internecie. Jeśli owe działania przyniosą spodziewany skutek, światowa sieć komputerowa ma szansę stać się bezpieczniejsza w pozyskaniu wiedzy lub źródeł rozrywki.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by Freepik

Facebook kod narzędzia przemoc terroryzm

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisInstagram wprowadza nowe tło w Stories
Klient przyszłości – sprawdź, kto będzie Twoją grupą docelową!

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow