Messenger Room to nowa propozycja Facebooka, która służy do prowadzenia wideokonferencji. W czasach pandemicznych szybko zyskała na popularności i uznanie wśród internautów, do tego stopnia, że zespół Zuckerberga zdecydował się już na kolejny krok w jej rozwoju. Obecnie można udostępniać rozmowy z „pokoi” w transmisji live.
Messenger Room zadebiutował na globalnym rynku 25 kwietnia 2020 r. i jest alternatywą dla Zooma czy Google Meet’a. W Polsce pojawił się w połowie maja i daje użytkownikom możliwość tworzenia wideokonferencji, w których może uczestniczyć do 50 osób. W koronawirusowe rzeczywistości, kiedy liczba transmisji na żywo wzrosła dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim to doskonała możliwość do komunikacji np. artystów ze swoimi fanami, ale nie tylko. Live’y obecnie są popularne w każdej branży.
Pandemia sprawiła, że kontakty towarzyskie i życie zawodowe przeniosło się do Internetu. Dlatego Facebook reaguje na zmiany i dba o swoich użytkowników. Obecnie umożliwia internautom udostępnianie transmisji na żywo z Messenger Room na Facebooku.
Jak to działa?
Założyciel pokoju rozpoczyna i kontroluje transmisję live. Udostępnienia ją na Facebooku, a także zaprasza innych do rozmowy oraz decyduje, kto może ją oglądać. Wszyscy uczestnicy otrzymują powiadomienie z zaproszeniem do udziału na żywo i muszą wyrazić na nie zgodę. Mają również możliwość opuszczenia wirtualnego spotkania przed jego uruchomieniem. Twórca może także dodawać lub usuwać uczestników z transmisji na żywo w dowolnym momencie.
Kreator rozmów, chcąc dotrzeć do szerszego grona odbiorców, może wybrać miejsce do transmisji. Wideokonferencję można udostępnić na swoim profilu, stronie firmowej czy w obrębie grupy. Link do live’a można przekazać także poza Facebooka.
Podobnie, jak w przypadku innych filmów na żywo, serwis zbiera i przegląda dźwięk i wideo z transmisji, aby mieć pewność, że jest ona zgodna ze standardami społeczności. Ponadto fachowcy Zuckerberga zapowiadają, że Messenger Room będzie stale rozwijany, także na aplikację mobilną Facebook i Messenger oraz aplikację komputerową Messenger. I to nie koniec nowości, jakie na nas czekają.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: about.fb.com
Komentarze: brak