site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook walczy z koronawirusową dezinformacją
17.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook walczy z koronawirusową dezinformacją

markus-spiske-3_SvgDspSTE-unsplash

Administratorzy Facebooka zapowiedzieli działania mające na celu usunięcie z serwisu wszystkich nieprawdziwych informacji na temat koronawirusa. Ponadto, przedstawiciele portalu mają zamiar ułatwić rozprzestrzenianie się wiarygodnych danych na stronie.

Jak mogą pomóc pracownicy serwisu?

Zarządcy jednego z najpopularniejszych mediów społecznościowych postanowili wspomóc w działaniach Światową Organizację Zdrowia, której władze uznały, że koronawirus jest zagrożeniem dla zdrowia publicznego na skalę międzynarodową. Pracownicy Marka Zuckerberga mający wesprzeć WHO, mają za zadanie sprawdzić posty powiązane z chorobą. Kiedy uznają, że dana wiadomość jest nieprawdziwa, ograniczą jej zasięgi zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Ponadto, wszyscy internauci rozpowszechniający tego typu informację otrzymają powiadomienie o jej aktualnym statusie.

Kontroli mają podlegać zarówno wpisy propagujące alternatywne metody leczenia, jak i również treści oznaczone hashtagiem na Instagramie. Zostaną usunięte te wpisy, które dotyczą teorii spiskowych oraz wiadomości mogące negatywnie wpłynąć na zdrowie i życie czytelników. Szczególnym nadzorem zostaną objęte niecodzienne porady, mające na celu zabezpieczenie się przed zarażeniem oraz posty zniechęcające do podjęcia kuracji. 

Współdziałanie z organizacjami zdrowotnymi

Przedstawiciele Facebooka podjęli współpracę ze znanymi instytucjami zajmującymi się ochroną zdrowia, w celu łatwiejszego rozpowszechniania prawdziwych danych o wirusie. Użytkownicy portalu znajdą wiarygodne komunikaty w górnej części strony, a także na oddzielnych oknach witryn przedstawiających tego typu informacje. Dodatkowo, instytucje zdrowotne otrzymają również możliwość prowadzenia nieodpłatnych działań edukacyjnych, które dotyczą koronawirusa na obszarach dotkniętych epidemią.  

Współpraca z uczelniami

Administratorzy portalu wspomogą także pracowników naukowych z Narodowego Uniwersytetu Tshing Hua w Tajwanie oraz Szkołę Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Harvarda poprzez udostępnienie anonimowych danych na temat mobilności oraz mapy gęstości zaludnienia. Informacje te mają pomóc przewidzieć, w jaki sposób choroba będzie się rozprzestrzeniać w przyszłości. Partnerzy dostają też wiadomość, jak internauci rozmawiają o epidemii. 

W tym szczególnym czasie pamiętajmy o zaleceniach zarówno WHO, jak i Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz zachowajmy spokój. Powstrzymajmy się również od rozpowszechniania tych wiadomości, które nie zostały zweryfikowane.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Markus Spiske/Unsplash

dezinformacja Facebook koronawirus

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNajnowsza kampania Królewskiego Mleczka marki Wawel
Nowa kampania wizerunkowa Clinique iD z Emilią Clarke

Podobne wpisy:

  • designclass--c_LxZzVUnY-unsplash
    Postpandemiczne zwyczaje Polaków. Jak wpływają na branżę reklamową?  
  • metaverse-7218249_1280
    Nowy model monetyzacji Reelsów? Meta rozpoczyna testy na Facebooku i Instagramie

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • CRASH Mondays – znamy temat czerwcowej edycji!
  • Nowość na Instagramie: od teraz GIF-y także w komentarzach
  • Marketer+, czyli czasopismo dla każdego marketera

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow