By pomóc przedsiębiorcom osiągać lepsze wyniki, Facebook ogranicza liczbę aktywnych “adsów”. Oznacza to, że już wkrótce dla małych i średnich firm granicą będzie 250 reklam.
Wraz z początkiem 2021 roku będzie można spodziewać się ograniczeń nakładanych w systemie reklamowym Facebooka. Mają być one stopniowo wprowadzane w okresie od 16 lutego do 20 kwietnia. Prawdopodobnie w Polsce większość stron na Facebooku będzie ograniczona do tworzenia maksymalnie 250 reklam. Ma to związek z miesięcznym budżetem reklamowym, na jaki decydują się reklamodawcy.

Warto podkreślić, że limit nałożony będzie na konkretną stronę, nie zaś na konto reklamowe. Choć wprowadzony zostanie on za kilka miesięcy, już teraz można sprawdzić, jakie ograniczenia zostaną przypisane dla stron, którymi administrujemy i kiedy zostaną one wprowadzone. W tym celu portal Marka Zuckerberga udostępnił narzędzie dostępne pod tym linkiem: klik.
Po przekroczeniu limitu nie będzie możliwości tworzenia nowych reklam ani edytowania obecnych. Jedyną możliwą opcją będzie jedynie ich wyłączenie.
Modyfikacje, na które zdecydował się Facebook, motywowane są faktem, iż zbyt dużo reklam wyświetlanych w tym samym czasie (i przy ograniczonym budżecie) może negatywnie odbijać się na wynikach. Im więcej ich znajduję się w fazie uczenia, tym dłużej ona trwa, a system potrzebuje zdecydowanie więcej czasu, by zebrać dane potrzebne do optymalizacji.
Co więcej, światowy gigant zapowiedział również zmiany związane z historią reklam. Teraz dane mają bowiem być przechowywane jedynie przez 3 lata, a nie bezterminowo, jak miało to miejsce dotychczas.
Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Freepik
Komentarze: brak