site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook wprowadza Messsenger Rooms do przeprowadzania wideokonferencji
4.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook wprowadza Messsenger Rooms do przeprowadzania wideokonferencji

turned-on-macbook-3205403

Administratorzy Facebooka postanowili wprowadzić nowe narzędzie, dzięki któremu użytkownicy platformy będą mieli możliwość przeprowadzenia wideorozmowy. Funkcja może zostać wykorzystana jednocześnie przez 50 użytkowników, a czas połączenia jest nielimitowany.

źródło: theverge.com

Messenger Rooms jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na bezpieczną aplikację umożliwiającą odbycie telekonferencji, która jest bardzo pożądana w czasie trwania pandemii koronawirusa. Aplikacja może być wykorzystywana przez wszystkich internautów niezależnie od tego, czy ktoś ma konto na Facebooku i Messengerze czy nie. Ci ostatni muszą jednak posiadać odpowiedni link umożliwiający połączenie się z daną grupą użytkowników. 

źródło: theverge.com

Usługa działa w następujący sposób, osoba pragnąca założyć konwersację powinna otworzyć Messengera, kliknąć zakładkę „Ludzie” w prawym dolnym rogu ekranu, następnie wejść w etykietę „Stwórz pokój”, a potem wybrać znajomych, którzy mają dołączyć do rozmowy i dołączyć ich do pokoju.

źródło: theverge.com

Administrator ma pełną kontrolę nad wideorozmową oraz szereg uprawnień w kwestii jego działania. Może w każdej chwili zamknąć pokój, dzięki czemu nikt więcej nie będzie mógł do rozmowy dołączyć, nawet jeśli posiada link. Usługę może cofnąć w każdym momencie. Ponadto, zarządca ma prawo usuwać użytkowników danej rozmowy oraz opuścić pokój, nawet jeśli ten jest zamknięty. Co więcej, admin jest upoważniony również do blokowania innych internautów, dzięki temu dana osoba nie będzie widzieć stworzonych przez nas pokoi. Usługa ta działa w dwie strony. Dodatkowo, administrator w przypadku gdy internauci naruszają zasady społeczności Facebooka, może zgłosić niepożądane działania administracji serwisu.

źródło: theverge.com

Mark Zuckerberg podkreśla, że ze względów bezpieczeństwa postanowił, iż każdy wygenerowany do rejestracji wideorozmowy link ma być losowy oraz składać się z cyfr, a także z wielkich i małych liter. Ponadto, każdy pokój ma posiadać inne hiperłącze. Takie działania mają zapewnić maksymalne bezpieczeństwo użytkownikom aplikacji i nie dopuścić do ataków hakerskich. Co więcej, w trosce o komfort osób korzystających z nowej funkcji, administratorzy Facebooka zapewniają, iż nie będą rejestrować obrazu audio oraz wideo z przeprowadzanych telekonferencji. 

Obecnie z narzędzia można korzystać tylko za pomocą wspomnianych wyżej aplikacji oraz w wybranych krajach. Wkrótce do nich dołączą do nich także WhatsApp oraz Instagram, a także pozostałe państwa, w których Facebook jest obecny. Na razie nie wiadomo, czy narzędzie jest chętnie wykorzystywane przez użytkowników medium i czy są z niego zadowoleni, lecz jedno jest pewne. Kiedy funkcja zostanie udostępniona wszystkim internautom, może stać się poważnym konkurentem dla pozostałych platform umożliwiających wideorozmowy.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

Facebook Messenger wideo

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNajnowsza kampania samochodów hybrydowych Suzuki
Jak stworzyć transmisję na żywo na Facebooku?

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • freestocks-I_pOqP6kCOI-unsplash
    Cyberataki na konta Facebook Business kosztują ofiary setki tysięcy dolarów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow