site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
2.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook wprowadza narzędzie przeciwdziałające dezinformacji

facebook-1563273_1280

Administratorzy Facebooka zapowiedzieli nową funkcję na platformie, która poinformuje użytkownika, gdy ten postanowi rozpowszechnić artykuł, opublikowany ponad 3 miesiące wcześniej. Mechanizm ma przeciwdziałać dezinformacji wynikającej z nieaktualnych danych zawartych w tekście.

Dlaczego postanowiono wdrożyć nowe zabezpieczenie?

Zmiana jest odpowiedzią na rozpowszechnione materiały odnoszące się do takich tematów, których informacje szybko stają się nieaktualne np. dotyczące pandemii koronawirusa. Administratorzy medium ogłosili, że postanowili wprowadzić narzędzie umożliwiające weryfikację wiadomości, aby osoba pragnąca podzielić się postem z innymi, miała pewność, że treści zawarte we wpisie, nie wprowadzą w błąd odbiorców. 

Jak działa funkcja? 

Kiedy zechcemy udostępnić materiał starszy niż 90 dni, pojawi się komunikat informujący nas o tym i jednocześnie pytający, czy nadal pragniemy rozpowszechnić daną treść. Po kliknięciu „kontynuuj”, artykuł zostanie przekazany do publicznej wiadomości. Jeśli jednak nie zdecydujemy się na dalsze działanie, możemy kliknąć „wróć”. Wtedy zostaniemy odesłani na wcześniejszą stronę.

źródło: android.com.pl
Kiedy będziemy mogli z niej korzystać?

Obecnie narzędzie jest w fazie przygotowań, a później zostanie udostępnione użytkownikom portalu w Stanach Zjednoczonych. Na razie nie wiadomo, kiedy nowa funkcja zostanie przekazana polskim internautom. Jedno jest jednak pewne, jeśli po otrzymaniu stosownego powiadomienia, osoba pragnąca podzielić się materiałem z innymi, zweryfikuje informacje zawarte w artykule, to skala dezinformacji na Facebooku może się znacznie zmniejszyć, co przyczyni się do większej wiarygodności tego medium. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Tumisu/Pixabay

Facebook narzędzia nowość
Poprzedni wpisRuszył nabór do nowej edycji rankingu Gazele Biznesu
Bank Pekao z najlepszym bankowym spotem reklamowym

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagramowe nowości! Najnowsze zmiany w pigułce
  • Świąteczna kampania Plusa na Kartę
  • Konferencja Reklamuję Etycznie 23’ „Algorytmy zmiany” już 7 grudnia
Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized
Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow