site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook wprowadza ważne zmiany w grupach - od teraz wszystko będzie pod kontrolą
28.08.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook wprowadza ważne zmiany w grupach – od teraz wszystko będzie pod kontrolą

OSXKVU0

W sierpniu wprowadzono poważne zmiany w funkcjonowaniu „stowarzyszeń” na platformie. Zniknęły tajne grupy, a w nich także funkcja czatu. Natomiast o ich widoczności zdecyduje sam administrator. Czego jeszcze można spodziewać się w najbliższym czasie?

Zmiana nazewnictwa i widoczności grup

Obecnie najpowszechniejszym problemem tych “stowarzyszeń” jest to, że trudno walczyć z powszechnym hejtem i spamowaniem. W grupach tajnych i zamkniętych istnieje większa samowolka i częstsze obrażanie drugiego użytkownika, co jest często zgłaszane do administracji platformy. Tym samym Facebook wprowadza nową politykę prywatności, przedstawioną na poniższej grafice.

źródło: newsroom.fb.com

Zmiana dotyczy przede wszystkim nazewnictwa grup i ich widoczności w wyszukiwaniach. Oba te parametry zostaną przemianowane na prywatne. Jedyną różnicą będzie zmiana ustawień widoczności. Pierwsza kategoria to grupy otwarte, czyli użytkownik bez problemu je odnajdzie. Drugą są „stowarzyszenia” ukryte, wówczas tylko ich członkowie będą mieli do nich dostęp.  

Grup otwartych nie będą obowiązywać większe restrykcje i Facebook chwilowo nie wprowadzi w nich zmian. Jednak platforma w planach ma także uregulowanie kwestii technicznych związanych z tym sektorem. 

Sztuczna inteligencja skontroluje publikowane posty

Dla osób nadzorujących grupy wprowadzone zostaną dodatkowe narzędzia do kontroli treści, przez co będą mogli nałożyć restrykcje na problematycznych użytkowników. 

Sam Facebook coraz częściej wykorzystuje sztuczną inteligencję, która “uczy się” wykrywać homofobiczne i obraźliwe treści zanim zgłoszą ją sami użytkownicy. Natomiast istnieje także grupa przeszkolonych pracowników, którzy analizują posty i ustalają, czy naruszają one standardy społeczności platformy. Tym samym, jeżeli administrator dopuści się rażącego nieprzestrzegania regulaminu lub zignoruje obraźliwe posty, może ponieść spore konsekwencje.

Zniknie czat w grupach

Facebook ogłosił, że usuwa funkcję konwersacji grupowej, uruchomioną w październiku 2018 roku, którą zaprojektowano w celu ułatwienia dyskusji między członkami grupy. Została ona anulowana 22 sierpnia 2019.

Sam Facebook wprost nie oświadczył, dlaczego podejmuje takie kroki. Według zagranicznego portalu TechCrunch, w czatach grupowych udział brać mogło aż 250 osób. Oznacza to, że każdy członek ma możliwość spamowania wątków za pośrednictwem wielu wiadomości. Tym samym indywidualne rozmowy nie miały już racji bytu. Jednak na messengerze zachowają się konwersacje grupowe sprzed 22 sierpnia i każdy jej członek będzie miał do nich dostęp.

Facebook na razie obserwuje reakcje użytkowników, jakie wzbudza wprowadzenie zmian. Według platformy mają one zapewnić komfort w korzystaniu z serwisu. Istnieją jednak obawy, że spowodują jedynie niepotrzebne zamieszanie i dezorientację. 

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by Freepik

Facebook grupy nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNajważniejsza konferencja marketingowa w Polsce coraz bliżej – I Love Marketing!
Celebryci są na sprzedaż – w internecie

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: 1 komentarz

  1. Jane 9.01.2021 Odpowiedz

    W marcu tego roku Facebook zdecydowal o wprowadzeniu zmiany w algorytmie na wszystkich uzytkownikow Facebooka. Oznacza to, ze od teraz kazdy z nas bedzie otrzymywal w swoim kanale aktualnosci wiecej informacji odnoszacych sie do miasta, w ktorym mieszka, jak rowniez „miast, ktorymi sie interesuje”.

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow