site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook wprowadza zmiany na portalu, by ograniczyć reklamy polityczne i fake newsy
7.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook wprowadza zmiany na portalu, by ograniczyć reklamy polityczne i fake newsy

erik-mclean-Qv2QUwFmiL0-unsplash

Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli kolejne zmiany w sposobie korzystania z serwisu. Internauci nie będą mogli rozpowszechniać danej informacji więcej niż pięciu kolejnym użytkownikom platformy. Ponadto, pracownicy medium mają zamiar blokować reklamy polityczne, które pojawią się później niż tydzień przed wyborami prezydenckimi w USA.

źródło: about.fb.com/news/
Zmiany na messengerze – dlaczego zostaną wdrożone?

Kilka dni temu na firmowej stronie Facebooka pojawił się oficjalny komunikat zarządców witryny, w którym poinformowano o wprowadzeniu modyfikacji w zarządzaniu aplikacją. Od teraz daną treścią można się podzielić wyłącznie z 5 innymi osobami lub grupami. Jeżeli internauta zechce przekroczyć ten limit, otrzyma stosowne powiadomienie. Działania te mają zapewnić bezpieczeństwo korzystania ze strony oraz zwiększyć poziom prywatności internautów. 

źródło: facebook.com/messenger/

Dodatkowo, dzięki wdrożonym zmianom, korzystanie z serwisu będzie wygodniejsze, ponieważ zostanie ograniczona skala dezinformacji poprzez zmniejszenie możliwości rozprzestrzeniania się fake newsów. Z tej samej przyczyny ilość otrzymywanych niepotrzebnych i nietrafionych wiadomości także ulegnie zmianie. Wprowadzone modyfikacje są tym bardziej ważne w czasach pandemii koronawirusa. 

Aktywność na Facebooku podczas wyborów prezydenckich w USA 

3 września, założyciel Facebooka ogłosił również kilka nowości w związku ze zbliżającymi się wyborami w Stanach Zjednoczonych. Mark Zuckerberg zapewnił, że będą usuwane wszystkie wpisy mające sugerować, że każda osoba biorąca udział w głosowaniu zostanie zakażona wirusem. Zamiast tego rodzaju postów, użytkownicy otrzymają wiarygodne informacje na temat Covid-19. Ponadto, pracownicy platformy nie zaakceptują żadnej reklamy politycznej, których zleceniodawcy będą pragnęli opublikować później niż 7 dni przed wyborami, lecz te ogłoszenia, które zostaną rozpowszechnione wcześniej, pozostaną na stronie. 

źródło: about.fb.com/news/

Co więcej, przedstawiciele witryny planują nałożyć stosowne etykiety na materiały, które mają podać w wątpliwość zasady głosowania lub wyniki wyborów. Dodatkowo, w przypadku kiedy kandydat na prezydenta bądź jego pracownik zechce ogłosić informację na temat elekcji przed oficjalnym komunikatem komisji, to taka aktywność również będzie znaczona stosowną naklejką, która skieruje odbiorcę do oficjalnych wyników agencji Reuters i krajowej puli wyborczej.

Wszystkie planowane zmiany zostaną wprowadzone w Stanach Zjednoczonych, jednak z czasem pojawią się w pozostałych krajach. Na razie nie wiadomo, czy owe modyfikacje pomogą utrzymać jakość materiałów przesyłanych za pomocą Facebooka, lecz jest to dobry krok ku lepszej transmisji danych.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Erik Mclean/Unsplash

Facebook fake news nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKaufland promuje wegetariańskie burgery w erotyczny sposób
“Co za wiocha”, czyli spór Ikei i Karolaka o zasłanianie ust i nosa

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow