Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli kolejne zmiany w sposobie korzystania z serwisu. Internauci nie będą mogli rozpowszechniać danej informacji więcej niż pięciu kolejnym użytkownikom platformy. Ponadto, pracownicy medium mają zamiar blokować reklamy polityczne, które pojawią się później niż tydzień przed wyborami prezydenckimi w USA.

Zmiany na messengerze – dlaczego zostaną wdrożone?
Kilka dni temu na firmowej stronie Facebooka pojawił się oficjalny komunikat zarządców witryny, w którym poinformowano o wprowadzeniu modyfikacji w zarządzaniu aplikacją. Od teraz daną treścią można się podzielić wyłącznie z 5 innymi osobami lub grupami. Jeżeli internauta zechce przekroczyć ten limit, otrzyma stosowne powiadomienie. Działania te mają zapewnić bezpieczeństwo korzystania ze strony oraz zwiększyć poziom prywatności internautów.

Dodatkowo, dzięki wdrożonym zmianom, korzystanie z serwisu będzie wygodniejsze, ponieważ zostanie ograniczona skala dezinformacji poprzez zmniejszenie możliwości rozprzestrzeniania się fake newsów. Z tej samej przyczyny ilość otrzymywanych niepotrzebnych i nietrafionych wiadomości także ulegnie zmianie. Wprowadzone modyfikacje są tym bardziej ważne w czasach pandemii koronawirusa.
Aktywność na Facebooku podczas wyborów prezydenckich w USA
3 września, założyciel Facebooka ogłosił również kilka nowości w związku ze zbliżającymi się wyborami w Stanach Zjednoczonych. Mark Zuckerberg zapewnił, że będą usuwane wszystkie wpisy mające sugerować, że każda osoba biorąca udział w głosowaniu zostanie zakażona wirusem. Zamiast tego rodzaju postów, użytkownicy otrzymają wiarygodne informacje na temat Covid-19. Ponadto, pracownicy platformy nie zaakceptują żadnej reklamy politycznej, których zleceniodawcy będą pragnęli opublikować później niż 7 dni przed wyborami, lecz te ogłoszenia, które zostaną rozpowszechnione wcześniej, pozostaną na stronie.

Co więcej, przedstawiciele witryny planują nałożyć stosowne etykiety na materiały, które mają podać w wątpliwość zasady głosowania lub wyniki wyborów. Dodatkowo, w przypadku kiedy kandydat na prezydenta bądź jego pracownik zechce ogłosić informację na temat elekcji przed oficjalnym komunikatem komisji, to taka aktywność również będzie znaczona stosowną naklejką, która skieruje odbiorcę do oficjalnych wyników agencji Reuters i krajowej puli wyborczej.
Wszystkie planowane zmiany zostaną wprowadzone w Stanach Zjednoczonych, jednak z czasem pojawią się w pozostałych krajach. Na razie nie wiadomo, czy owe modyfikacje pomogą utrzymać jakość materiałów przesyłanych za pomocą Facebooka, lecz jest to dobry krok ku lepszej transmisji danych.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Erik Mclean/Unsplash
Komentarze: brak