Facebook poinformował, że wprowadzi w swoim algorytmie ranking komentarzy. Światowy gigant tłumacząc się troską o czas poświęcany mediom społecznościowym przez użytkowników, planuje zmiany. Mają one na celu promowanie sensownych, znaczących rozmów pokazując ludziom komentarze najbardziej dla nich istotne.
Portal Zuckerberga stara się korzystnie wpływać na jakość treści pojawiających się pod konkretnymi postami, które często pozostawiają wiele do życzenia. Ranking komentarzy będzie je klasyfikować i promować te najbardziej odpowiednie dla użytkowników. Pierwszeństwo będą miały te wzbudzające najsilniejsze reakcje, zawierające interakcje od strony lub osoby, która pierwotnie opublikowała post lub od jej znajomych. Z kolei na końcu listy będą treści nie odnoszące się merytorycznie do posta.
Facebook będzie brał pod uwagę kilka czynników w rankingu:
- Uczciwość: portal chce, aby ludzie widzieli bezpieczne i autentyczne wypowiedzi użytkowników. Jeśli będą naruszać standardy społeczności, zostaną usunięte.
- Opinie odbiorców: na podstawie przeprowadzonych ankiet, Facebook będzie posiadał wiedzę odnośnie treści, które ludzie chcą widzieć.
- Jak użytkownicy wchodzą w interakcję z komentarzami: obejmuje to sygnały, w tym, czy dana osoba go polubiła, zareagowała i odpowiedziała.
- Kontrola: każdy będzie mógł moderować komentarze w swoim poście, ukrywając je, usuwając, bądź interweniując.
Należy zwrócić uwagę na to, że ranking będzie domyślnie włączany jedynie dla stron i osób z wieloma obserwatorami. Osoby, które nie są zbyt popularne , nie muszą szykować się na nowe zmiany. To do nich należy decyzja czy chcą z niej skorzystać, ranking będzie do uruchomienia w ustawieniach. Jest to kolejna próba poprawy jakości treści na platformie i prawdopodobnie nie ostatnia.
Autor tekstu: Zuzanna Psiuk
Komentarze: brak