site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook zerwał współpracę z Huawei ze skutkiem natychmiastowym!
13.06.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook zerwał współpracę z Huawei ze skutkiem natychmiastowym!

appliance-balkon-cellular-1036619

Konflikt gospodarczy na linii USA i Chiny poskutkował decyzją Facebooka o wycofaniu się ze współpracy z Huawei. To kolejny cios dla chińskiego producenta, po tym jak Google ogłosił, że zaprzestaje udostępniać swój system Android na ich urządzeniach.

Spór między Stanami Zjednoczonymi a Chinami przybiera na sile. Decyzją prezydenta Donalda Trumpa amerykańskie firmy nie będą mogły korzystać ze sprzętu, który może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa USA. Z powodu podejrzeń wobec Huawei, który miał rzekomo szpiegować na rzecz chińskiego rządu, firma ta została wpisana na listę przedsiębiorstw, z którymi amerykańskie podmioty nie mogą współpracować.

Skutki decyzji Białego Domu

Facebook stosując się do rozporządzenia amerykańskiego rządu został zmuszony do zerwania współpracy z Huawei. Oznacza to, że chiński gigant po stracie licencji na system Android został odcięty ze skutkiem natychmiastowym także od możliwości korzystania z takich aplikacji, jak Facebook, WhatsApp i Instagram. Zakaz obejmuje wszystkie telefony, które nie opuściły jeszcze fabryki.

Producent uspokaja

Warto podkreślić, że skutki decyzji USA nie odbiją się na obecnych użytkownikach. Klienci posiadający smartfony tej marki, mogą korzystać ze wszystkich aplikacji bez żadnych ograniczeń. Ponadto chiński producent przygotował specjalną stronę zawierającą fakty na temat skutków działań Białego Domu. Zostały tam wyjaśnione wszelkie kwestie dotyczące zarówno aktualnych użytkowników, jak i przyszłych klientów.

Huawei wystosował także oświadczenie podkreślając swoje olbrzymie zasługi i znaczenie na rynku:

„Huawei znacząco przyczynił się do rozwoju i popularyzacji systemu Android na całym świecie. Jako jeden z kluczowych globalnych partnerów Androida, ściśle współpracujemy z ich platformą open-source w celu tworzenia ekosystemu, który przynosi korzyści zarówno użytkownikom końcowym, jak i całej branży. Jednocześnie będziemy nadal budować bezpieczny i zrównoważony ekosystem oprogramowania, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia dla wszystkich użytkowników z całego świata.”

Chiński gigant, będący wizytówką technologiczną Państwa Środka, mimo podjęcia działań mających na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom decyzji rządu Stanów Zjednoczonych może stracić wielu klientów. Należy pamiętać o tym, że Facebook tym samym odbiera sobie potencjalnych użytkowników, którzy korzystaliby z aplikacji zainstalowanych na chińskich smartfonach.

 

Autor tekstu: Zuzanna Psiuk

Facebook Huawei

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMedia Relations, czyli jak nie popsuć relacji z mediami?
“Po prostu reaguj”. Nowa kampania uczy, jak odpowiadać na przemoc wobec osób LGBT

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • freestocks-I_pOqP6kCOI-unsplash
    Cyberataki na konta Facebook Business kosztują ofiary setki tysięcy dolarów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow