site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Facebook zmienia barwy i nie tylko!
7.05.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Facebook zmienia barwy i nie tylko!

cellphone-electronics-facebook-744464

Główny twórca Facebooka, Mark Zuckerberg, podczas konferencji F8 ogłosił duże zmiany w najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Zapowiedział, że będzie to największa rewolucja w 15-letniej historii portalu.

Priorytetem Facebooka stanie się prywatność i bezpośrednia komunikacja między użytkownikami. Do osiągnięcia tego celu ma służyć rozbudowa grup tematycznych oraz skupienie uwagi na wydarzeniach. Zakładka ta zostanie zmodyfikowana, a dzięki udoskonaleniom będzie można łatwiej ją wyszukać oraz śledzić aktywność użytkowników. Warto wiedzieć, że obecnie Facebook skupia ich w różnych grupach tematycznych ok. 400 mln.

Dominujący dotychczas kolor niebieski ustąpi miejsca nowemu designowi w białych barwach. Zmieni się również układ strony głównej.

Kolejne nowości, które mają pojawić się na portalu, to możliwość publikacji w grupach bezpośrednio ze strony, a także stworzenie tajnej listy znajomych poprzez Secret Crush. Modernizacji ulegnie także Facebook Stories, które swoim wyglądem będzie przypominało InstaStory.

Messenger nabiera prędkości

W ramach poprawienia szybkości uruchamiania aplikacji zostanie zrealizowany projekt Light Speed. Nowa aplikacja, zbudowana od podstaw sprawi, że otwarcie Messengera zajmie mniej niż 2 sek., a sam program będzie zajmował ok. 30 MB, a nie jak obecnie, ok. 100 MB.

Dodatkową opcją aplikacji będzie obustronne szyfrowanie wiadomości oraz możliwość ich bezpowrotnego usunięcia. Kolejna zmiana to wspólne oglądanie materiałów w czasie rzeczywistym. Prace trwają, a nowości mają być dostępne na koniec 2019 r.

Błyskawiczne zakupy na Instagramie

Wśród zmian, jakie szykują się dla Instagrama, przoduje funkcja robienia zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Aktywna będzie również opcja zbiórki pieniędzy na cele charytatywne, która obecnie dostępna jest tylko w USA. Dodatkowo odświeżony zostanie Aparat i rozbudowana aplikacja do korzystania z funkcji kreatywnych.

Jako pierwsze aktualizacji ulegną aplikacje na urządzeniach mobilnych, następnie zmiany ukażą się w wersji desktopowej. Te zostaną wprowadzone, jak zapowiada CEO Facebooka, w przeciągu kilku miesięcy.

Mniejsze i większe nowości opracowane przez zespół Facebooka mają na celu poprawić wizerunek portalu i przyciągnąć młodszych użytkowników. Nowoczesny, szybszy i bardziej młodzieżowy layout wychodzi im naprzeciw. Przypominamy, że portal społecznościowy, pomimo dużej konkurencji, wciąż jest najchętniej wybieranym serwisem. Korzysta z niego obecnie ponad 2,271 mld użytkowników.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

Facebook Instagram nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRelacja z kwietniowej edycji Xperts.PM o sztucznej inteligencji
Inkwizytor Jacka Piekary chce podbić świat mobilny z The Dust i T-Bull

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow