Główny twórca Facebooka, Mark Zuckerberg, podczas konferencji F8 ogłosił duże zmiany w najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Zapowiedział, że będzie to największa rewolucja w 15-letniej historii portalu.
Priorytetem Facebooka stanie się prywatność i bezpośrednia komunikacja między użytkownikami. Do osiągnięcia tego celu ma służyć rozbudowa grup tematycznych oraz skupienie uwagi na wydarzeniach. Zakładka ta zostanie zmodyfikowana, a dzięki udoskonaleniom będzie można łatwiej ją wyszukać oraz śledzić aktywność użytkowników. Warto wiedzieć, że obecnie Facebook skupia ich w różnych grupach tematycznych ok. 400 mln.
Dominujący dotychczas kolor niebieski ustąpi miejsca nowemu designowi w białych barwach. Zmieni się również układ strony głównej.
Kolejne nowości, które mają pojawić się na portalu, to możliwość publikacji w grupach bezpośrednio ze strony, a także stworzenie tajnej listy znajomych poprzez Secret Crush. Modernizacji ulegnie także Facebook Stories, które swoim wyglądem będzie przypominało InstaStory.
Messenger nabiera prędkości
W ramach poprawienia szybkości uruchamiania aplikacji zostanie zrealizowany projekt Light Speed. Nowa aplikacja, zbudowana od podstaw sprawi, że otwarcie Messengera zajmie mniej niż 2 sek., a sam program będzie zajmował ok. 30 MB, a nie jak obecnie, ok. 100 MB.
Dodatkową opcją aplikacji będzie obustronne szyfrowanie wiadomości oraz możliwość ich bezpowrotnego usunięcia. Kolejna zmiana to wspólne oglądanie materiałów w czasie rzeczywistym. Prace trwają, a nowości mają być dostępne na koniec 2019 r.
Błyskawiczne zakupy na Instagramie
Wśród zmian, jakie szykują się dla Instagrama, przoduje funkcja robienia zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Aktywna będzie również opcja zbiórki pieniędzy na cele charytatywne, która obecnie dostępna jest tylko w USA. Dodatkowo odświeżony zostanie Aparat i rozbudowana aplikacja do korzystania z funkcji kreatywnych.
Jako pierwsze aktualizacji ulegną aplikacje na urządzeniach mobilnych, następnie zmiany ukażą się w wersji desktopowej. Te zostaną wprowadzone, jak zapowiada CEO Facebooka, w przeciągu kilku miesięcy.
Mniejsze i większe nowości opracowane przez zespół Facebooka mają na celu poprawić wizerunek portalu i przyciągnąć młodszych użytkowników. Nowoczesny, szybszy i bardziej młodzieżowy layout wychodzi im naprzeciw. Przypominamy, że portal społecznościowy, pomimo dużej konkurencji, wciąż jest najchętniej wybieranym serwisem. Korzysta z niego obecnie ponad 2,271 mld użytkowników.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
Komentarze: brak