site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Firmy chętnie inwestują w influencer marketing. Jakie prognozy dla branży?
26.01.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Firmy chętnie inwestują w influencer marketing. Jakie prognozy dla branży?

malte-helmhold-9E6ziBJjEX4-unsplash

Tylko do końca 2022 roku firmy zadeklarowały, że przeznaczą 27,5 miliardów dolarów na kampanie influencer marketingu*. W ciągu ostatnich pięciu lat to wzrost o 21 miliardów. Jednak prognozy wskazują jasno – to dopiero początek. Wydatki na kampanie z udziałem twórców internetowych mają wzrosnąć do 51 miliardów dolarów… tylko do 2027 roku. Najczęściej z tego rodzaju działań korzystają marketingowcy z Chin – to aż 57 proc. wartości z całego 2022 roku, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Japonii i Niemiec. Potencjał infulencer marketingu jest także dostrzegany w Polsce. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, co drugi z branży zadeklarował wydanie większej kwoty na działania z influencerami niż w roku ubiegłym**

Influencer marketing rośnie w siłę

Kampanie z udziałem influencerów stały się nieodłącznym elementem strategii promocyjnych marek. Na przestrzeni zaledwie kilku lat takie działania przestały być dodatkiem do kampanii marketingowych, a stały się głównym źródłem kontaktu z odbiorcami. Realnie przekłada się to na planowanie coraz większych budżetów na kampanie promocyjne właśnie z twórcami internetowymi. Blisko 25 proc. osób z branży w ciągu ostatniego pół roku współpracowało nawet z 50 influencerami, a prawie co dziesiąty chciał podwoić kwotę przeznaczoną na podjęcie takich współprac.

– Fenomenu influencer marketingu, który stale rośnie w siłę, pomimo trudnej sytuacji na polskim rynku, można doszukiwać się przed wszystkim w różnorodności, którą oferuje. Kampanie influencerskie stale ewoluują, zapewniając coraz to nowsze możliwości promowania produktów i usług. To już nie tylko wykorzystanie wielu platform, ale także nowe twarze, niekonwencjonalne formaty, jakość contentu oraz trendy panujące w digitalowym świecie – mówi Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.

O czym było głośno w sieci? Top trendy 2022

Już w czasie pandemii większość aktywności przeniosła się do sieci. To również okres rozwoje e-commerce. Sprzedaż została przeniesiona także na platformy takie jak Instagram czy TikTok.

Trendem w 2022 roku były współprace podejmowane z nanoinfluencerami. Chociaż twórcy ci mają mniejszy zasięg, to posiadają wysoce zaangażowaną społeczność. Jednak kończący się rok to także ogromna rewolucja prawna.

– Zdecydowanie rewolucyjną zmianą w branży były jasne rekomendacje UOKiK dotyczące oznaczania reklam. Od tej pory wszystkie współprace komercyjne muszą zawierać precyzyjnie określone opisy – mówi Karina Hertel.

Rok 2022 stał pod znakiem contentu w formie wideo. Krótkie, dynamiczne filmy publikowane na TikToku osiągały największy przyrost zaangażowania. Nie bez powodu TikTok stał się platformą z największą dynamiką wzrostu, skupiającą ponad 50 proc. społeczności w wieku 18-24.

– Warto także pamiętać o tym, że był to wyjątkowo trudny rok. Wybuch wojny na Ukrainie sprawił, że cały świat wstrzymał oddech, twórcy internetowi zawiesili swoją działalność, a sytuacja na rynkach zdecydowanie się spowolniła. Z niektórymi markami relacje znacząco się ochłodziły. Był to także dla nas moment refleksji. Wielu twórców, ale i agencji zastanowiła się nad swoimi wartościami. Zadaliśmy sobie pytania z kim chcemy pracować i jakie wartości są nam bliskie – mówi Karina Hertel.

To dopiero początek? Prognozy dla infulencer marketingu

Chociaż w 2022 roku wydarzyło się dużo, prognozy na nadchodzący rok również wskazują na to, że będzie to bogaty w nowe rozwiązania rok w marketingu. Rok 2023 będzie stał pod znakiem marek influencerskich.

– Coraz więcej twórców internetowych będzie sprzedawało dropy produktów sygnowane swoim nazwiskiem lub marką. Bez względu na branżę to trend, który stale rośnie w siłę – mówi Karina Hertel.

Niezmiennie w trendach będzie tworzenie jak najbardziej szczerego i autentycznego contentu. W 2023 roku mottem internetowych twórców pozostanie „be real”. Warto także pamiętać o znaczeniu live selling, które stale będzie zyskiwać popularność. Nawyki konsumenckie zmieniły się po pandemii nieodwracalnie, a sprzedaż w sieci stała się pożądana przez konsumentów. To nowa strategia sprzedaży, która bazuje na naszych pierwotnych doświadczeniach zapoznania się z produktem przed jego zakupem.

Nadchodzący rok nie tylko umocni nawyki konsumenckie znane już w 2022 roku, ale także przyniesie wiele nowości.


* Dane z StockApps.com.
** Raport „Rynek influencerów w Polsce – 2022”, REACHaBLOGGER

Źródło zdjęcia głównego: Malte Helmhold/Unsplash

influencer marketing influencerzy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisStyczniowy DIMAQ Voice z trendami i sztuczną inteligencją
Shopee zakończyło działalność w Polsce – eksperci komentują 

Podobne wpisy:

  • surface--ZFvSWK4L28-unsplash
    Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie
  • pexels-ivan-samkov-7676394
    5 głównych trendów w influencer marketingu w 2023 roku

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow