site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Gazetka promocyjna w wersji online czy offline? Millennialsom wszystko jedno!
12.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Gazetka promocyjna w wersji online czy offline? Millennialsom wszystko jedno!

technology-792180_1280

Wbrew obiegowej opinii wiek konsumenta nie decyduje jednoznacznie o tym, czy wybierze na zakupach gazetkę promocyjną w wersji papierowej lub elektronicznej. To między innymi dlatego tradycyjne gazetki dystrybuowane bezadresowo są wciąż bardzo skutecznym narzędziem sprzedażowym, w praktyce nie do zastąpienia dla wielu sieci detalicznych.

– Dyrektorzy marketingu sieci handlowych zbadani przez Nielsena oceniają bardzo wysoko znaczenie papierowych gazetek. Taka ocena wynika ze skuteczności tego narzędzia w komunikacji z klientami – wyjaśnia Adam Puciata, prezes CTRL System, jednej z największych spółek zajmujących się dystrybucją materiałów promocyjnych sieci handlowych.

Wszyscy badani dyrektorzy zastrzegają też, że ich opinia może się zmienić ze względu na potencjalną ewolucję oczekiwań w pokoleniu, które właśnie dorasta. Tymczasem jednak różnice w profilu użytkowników gazetek papierowych i tych dostępnych online nie są istotnie zróżnicowane.

Najmłodsi konsumenci w wieku 18-25 lat tak samo często wybierają gazetkę papierową, jak i online.

źródło: „Badanie wśród dyrektorów marketingu sieci handlowych dotyczące gazetek promocyjnych” Nielsen 2019 r.

Takie wnioski płyną m.in. z raportu syndykatowego Nielsena „Jak promować efektywnie” z 2018 r.

– Będziemy reagować na to, co się będzie działo na rynku i w którą stronę pójdą klienci w kontekście konsumpcji różnych nośników reklamowych. (…) Natomiast dziś trudno jest powiedzieć, jakie one będą – stwierdził jeden z badanych managerów. – Dlatego póki co dostosowujemy się do tego, co preferują nasi klienci, do ich przyzwyczajeń i nawyków.

Zgodnie z przewidywaniami dyrektorów marketingu, ewentualne odejście od gazetek papierowych będzie następować stopniowo, a jednocześnie potrzeba dywersyfikacji narzędzi marketingowych sprawi, że
większość sieci nie zrezygnuje z papierowej formy komunikacji całkowicie.

– Klienci sieci, zarówno starsi jak i młodsi wciąż chętnie sięgają po gazetki. Średnio 8 na 10 klientów miało kontakt z gazetką w ostatnim tygodniu. To bardzo skuteczne narzędzie, o czym może świadczyć fakt, że około 19% sprzedaży produktów FMCG jest wspartych kampanią w gazetce – mówi Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director w Nielsenie.

badanie gazetki promocyjne Millenialsi

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisInstagram udostępnił przewodnik dla nastolatków i rodziców
„Słodkie lisa ucha berety” – jak AliExpress wykorzystuje unikalne cechy marki w komunikacji?

Podobne wpisy:

  • Best Brands 2023
    Wystartowało badanie 2. edycji Best Brands Poland, które wyłoni najsilniejsze marki w Polsce
  • maria-lin-kim-8RaUEd8zD-U-unsplash
    Badanie KANTAR: Konsumenci wciąż są rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na ceny

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow