Wbrew obiegowej opinii wiek konsumenta nie decyduje jednoznacznie o tym, czy wybierze na zakupach gazetkę promocyjną w wersji papierowej lub elektronicznej. To między innymi dlatego tradycyjne gazetki dystrybuowane bezadresowo są wciąż bardzo skutecznym narzędziem sprzedażowym, w praktyce nie do zastąpienia dla wielu sieci detalicznych.
– Dyrektorzy marketingu sieci handlowych zbadani przez Nielsena oceniają bardzo wysoko znaczenie papierowych gazetek. Taka ocena wynika ze skuteczności tego narzędzia w komunikacji z klientami – wyjaśnia Adam Puciata, prezes CTRL System, jednej z największych spółek zajmujących się dystrybucją materiałów promocyjnych sieci handlowych.
Wszyscy badani dyrektorzy zastrzegają też, że ich opinia może się zmienić ze względu na potencjalną ewolucję oczekiwań w pokoleniu, które właśnie dorasta. Tymczasem jednak różnice w profilu użytkowników gazetek papierowych i tych dostępnych online nie są istotnie zróżnicowane.
Najmłodsi konsumenci w wieku 18-25 lat tak samo często wybierają gazetkę papierową, jak i online.

Takie wnioski płyną m.in. z raportu syndykatowego Nielsena „Jak promować efektywnie” z 2018 r.
– Będziemy reagować na to, co się będzie działo na rynku i w którą stronę pójdą klienci w kontekście konsumpcji różnych nośników reklamowych. (…) Natomiast dziś trudno jest powiedzieć, jakie one będą – stwierdził jeden z badanych managerów. – Dlatego póki co dostosowujemy się do tego, co preferują nasi klienci, do ich przyzwyczajeń i nawyków.
Zgodnie z przewidywaniami dyrektorów marketingu, ewentualne odejście od gazetek papierowych będzie następować stopniowo, a jednocześnie potrzeba dywersyfikacji narzędzi marketingowych sprawi, że
większość sieci nie zrezygnuje z papierowej formy komunikacji całkowicie.
– Klienci sieci, zarówno starsi jak i młodsi wciąż chętnie sięgają po gazetki. Średnio 8 na 10 klientów miało kontakt z gazetką w ostatnim tygodniu. To bardzo skuteczne narzędzie, o czym może świadczyć fakt, że około 19% sprzedaży produktów FMCG jest wspartych kampanią w gazetce – mówi Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director w Nielsenie.
Komentarze: brak