site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Gazetki promocyjne za... pół miliarda!
5.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Gazetki promocyjne za… pół miliarda!

image_processing20200115-5502-1nqujtf

Wydatki na reklamę direct mail sukcesywnie rosną i prawdopodobnie w 2019 roku przekroczyły 0,5 mld zł., przewyższając tym samym wydatki na reklamę outdoorową – szacuje Poczta Polska.

Te i inne dane oraz przykłady wykorzystania w działaniach sprzedażowych (np. opis akcji direct mailowej Google’a) znaleźć można w dodatku poświęconym direct mail opracowanym i wydanym przez branżowy dwumiesięcznik Press wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Marketingu SMB.

– Takiego opracowania, które charakteryzowałoby rynek usług direct mail w Polsce, w zasadzie dotychczas nie było. Tymczasem każdego roku do naszych rąk trafiają wydawnictwa promocyjne, w tym gazetki sieci handlowych, których nakłady idą w miliony i na które przeznacza się również miliony. Jest to więc unikatowe źródło wiedzy dla wielu dyrektorów i menedżerów marketingu, którzy już korzystają z różnych rozwiązań marketingu bezpośredniego albo takie działania rozważają – mówi Katarzyna Buszkowska, zastępca redaktora naczelnego Press.

Poszczególne artykuły omawiają pozycję i znaczenie narzędzi direct mailowych w wachlarzu działań marketingowych. Np. z ubiegłorocznych badań GfK, na które powołuje się Press wynika, że „prawie 60 proc. respondentów przynajmniej czasami robi zakupy, posiłkując się informacjami z gazetek. Są one źródłem wiedzy o promocjach dla 47 proc. badanych, wyprzedzając reklamę telewizyjną (30 proc.), strony www (5 proc.) czy aplikacje i e-gazetki (po 4 proc.)”. Tymczasem – przypomina redakcja Press – IKEA zrezygnowała w Polsce z dystrybucji swojego katalogu, jednocześnie cytuje komunikat biura prasowego szwedzkiego producenta mebli: „Analizujemy efekty testowego w roku 2019 sposobu dystrybucji, zbieramy opinie naszych klientów. Decyzji jeszcze nie podjęliśmy”.

Pouczającą lekturą jest część dodatku opisująca wybrane kampanie direct mail. Jedną z kilku przedstawionych jest „Amica na szlaku smaku”. Ta kampania agencji Human2Human skierowana do kilkuset pracowni architektonicznych otrzymała w konkursie Golden Arrow 2019 nagrody w kategoriach: program lojalnościowy, grywalizacja oraz nagrodę specjalną od Poczty Polskiej za wysoką skuteczność działań.

Walor praktyczny ma poradnik „przesyłki idealnej” (7 zasad druku adresowego i 7 zasad druku bezadresowego) stworzony na bazie wskazówek zebranych od szefów spółek zajmujących się profesjonalnie dystrybucją materiałów promocyjnych.

Dodatek zamyka, podobnie jak w innych opracowaniach tego wydawcy, zbiór wizytówek, czyli krótkie charakterystyki spółek z branży direct mail, w tym m.in. Poczty Polskiej i CTRL System.

– Przesyłki reklamowe są niedoceniane, choć to jedna z najskuteczniejszych form kontaktu z klientami – uważa Urszula Zarańska, cytowana przez Press dyrektor generalna SMB Polskiego Stowarzyszenie Marketingu. – Poza tym w agencjach marketingowych brakuje osób, które potrafiłyby tworzyć kampanie z ich wykorzystaniem – dodaje.

gazetki promocyjne sprzedaż

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisAllegro uruchamia serwis społecznościowy dla swoich klientów i sprzedawców – Allegro Gadane
Jak wykorzystać siłę eventu PR do budowania relacji z otoczeniem?

Podobne wpisy:

  • ashkan-forouzani-sUlR4Iul-9c-unsplash
    Black Friday 2022: statystyki i trendy sprzedaży online
  • kenny-eliason-3GZNPBLImWc-unsplash
    Jak wykorzystać blog do wsparcia sprzedaży?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow