site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Google usunęło 85 niebezpiecznych aplikacji. Sprawdź, czy je pobrałeś!
27.08.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Google usunęło 85 niebezpiecznych aplikacji. Sprawdź, czy je pobrałeś!

blur-close-up-connection-218717

Zarządcy Google postanowili skasować 85 gier, aplikacji fotograficznych oraz edytorów zdjęć ze Sklepu Play. W programach było zainstalowane narzędzie typu adware nazwane „AndroidOS_Hidenad.HRXH”. Nieprawidłowości wykryli pracownicy instytucji Trend Micro, zajmujący się bezpieczeństwem w sieci.

Każdy niebezpieczny plik znajdujący się na telefonie generował pełnoekranową reklamę, której nie można było odrzucić. Niektóre z nich trwały nawet do 5 minut, dopiero gdy nagranie dobiegło końca, pojawiała się możliwość wyłączenia. Przy każdorazowym odblokowaniu telefonu, aplikacja włączała procedurę sprawdzającą, czy istnieje sposób na bezpieczne uruchomienie przekazu reklamowego. Na początku narzędzie badało aktualny, systemowy czas urządzenia za pomocą znacznika opisanego jako installTime. Później przyrównywał obecny czas sieci z tagowanym, jako networkInstallTime. 

Za pomocą tych informacji aplikacja mogła ustalić, czy została zainstalowana na odpowiednio długi czas, by uniknąć namierzenia przez adware, czyli narzędzie służące do usuwania szkodliwych programów. Poza tym oprogramowanie korzystało z mechanizmu refleksji Java, który pozwala zmieniać zachowanie pliku w czasie weryfikacji przez zabezpieczenia. 

Dodatkowo system o nazwie “Android OS_Hidenad.HRXH” utajnił ikonę prawdziwej aplikacji i zamieniał ją na skrót. Nie można było usunąć pliku za pomocą przeciągnięcia i upuszczeniu aplikacji w miejsce funkcji „Odinstaluj”. Jedynym sposobem na pozbycie się niechcianego narzędzia było skorzystanie z instrukcji znajdującej się w sekcji „Ustawienia” w danym urządzeniu. Szacuje się, że niebezpieczne pliki zostały pobrane około 8 mln razy. Pełna lista niebezpiecznych aplikacji została opublikowana na stronie.

Jeśli zauważyłeś pojawianie się podobnych spotów reklamowych na swoim telefonie lub masz problem ze skasowaniem danej aplikacji, to koniecznie sprawdź jej nazwę w linku podanym powyżej. Być może również i Twój sprzęt został naznaczony tego typu aplikacją.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

aplikacje Google Sklep Play

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis15. Kongres Public Relations i Komunikacji już w październiku w Warszawie!
Sklepy gotowe na pierwszy dzwonek

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • pexels-vlada-karpovich-4050304
    Jak pisać teksty do internetu w 2023 roku?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow