site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Google walczy z mitami i teoriami spiskowymi na temat COVID-19
7.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Google walczy z mitami i teoriami spiskowymi na temat COVID-19

3681655

Od sierpnia Google wprowadza poważne zmiany. Reklamy serwisów internetowych, które rozpowszechniają fake newsy i teorie dotyczące pandemii koronawirusa będą blokowane.

Od sierpnia nowa polityka Google wprowadza zakaz propagowania treści zawierających nieprawdziwe informacje dotyczące zapobiegania koronawirusowi i niepotwierdzone metody jego leczenia.

W zeszłym roku Światowa Organizacja Zdrowia stwierdziła, że jedno z 10 największych zagrożeń dla zdrowia na świecie to unikanie obowiązkowych szczepień, powołując się na wzrost zachorowań na odrę w USA i Europie. Niedawne badanie przeprowadzone przez PEW wskazuje, że aż 75% Amerykanów zgodziłoby się od razu przyjąć remedium na COVID-19.

źródło: pewresearch.org

W kwietniu Google ogłosiło, że udzieliło zgody podmiotom rządowym, szpitalom, dostawcom usług medycznych i organizacjom pozarządowym (NGO) na wyświetlanie reklam związanych z COVID-19 w wynikach wyszukiwania. Był to pierwszy krok w walce z dezinformację w związku z pandemią koronawirusa.

źródło: fastcompany.com

Teraz Google zablokuje reklamy, które szerzej dotyczą teorii spiskowych na temat koronawirusa, jak rzekomy udział Billa Gatesa czy fałszywe linki do sieci 5G. Zasady zaczną obowiązywać od 18 sierpnia, a kary za naruszenia będą liczone procentowo.

Jeżeli wydawca nie będzie przestrzegał nowych reguł  – wtedy otrzyma długoterminowy zakaz korzystania z platform reklamowych Google’a.

Decyzja ta jest następstwem raportu opublikowanego na początku lipca przez Global Disinformation Index (raport dostępny tutaj), w którym szacuje się, że Google nieświadomie finansuje w kwocie ponad 20 milionów dolarów strony internetowe, które rozpowszechniają fałszywe informacje dotyczące COVID-19.

To nie pierwszy raz, kiedy serwis decyduje się na taki krok. Nowe regulacje będą ukierunkowane na fałszywe informacje dotyczące właśnie koronawirusa. 

W przeszłości Google nie raz pojawiał się na pierwszych stronach gazet, ponieważ zablokował przychody z reklam serwisów, które pisały o teoriach spiskowych dotyczące wywoływania chorób i leków na nie. W szczególności poglądy dotyczy zaniechania leczeniu i szczepieniom, które potencjalnie mogą spowodować śmierć lub uszkodzenie ciała. 

Należy zauważyć, że w 2019 r. reklamy stanowiły ponad 70% przychodów zgłoszonych przez Google (źródło).

Tym samym platforma staje do walki z fake newsami na temat COVID-19 na równi z innymi mediami społecznościowymi. Podjęte działania mają zapewnić dostęp do rzetelnych, sprawdzonych informacji i kary dla serwisów, które nie będą przestrzegały powyższych zasad.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Freepik

Google koronawirus

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDziałalność firm w postcovidowej rzeczywistości. Trendy biznesowe i organizacyjne
Znamy program konferencji online „PR 2021. Challenge accepted!”

Podobne wpisy:

  • isaac-mehegan-7x5V13744KM-unsplash
    Planowanie trasy przyjazne środowisku. Google Maps wskaże taką, która generuje najniższy stopień śladu węglowego
  • heart-2338154_1280
    Jak prowadzić działania PR w branży medycznej?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowy język pokolenia Y
  • Marki reagują na krakowskiego “laguna”
  • More Bananas w przymierzu z Vikingami!

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...