site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Google walczy z mitami i teoriami spiskowymi na temat COVID-19
7.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Google walczy z mitami i teoriami spiskowymi na temat COVID-19

3681655

Od sierpnia Google wprowadza poważne zmiany. Reklamy serwisów internetowych, które rozpowszechniają fake newsy i teorie dotyczące pandemii koronawirusa będą blokowane.

Od sierpnia nowa polityka Google wprowadza zakaz propagowania treści zawierających nieprawdziwe informacje dotyczące zapobiegania koronawirusowi i niepotwierdzone metody jego leczenia.

W zeszłym roku Światowa Organizacja Zdrowia stwierdziła, że jedno z 10 największych zagrożeń dla zdrowia na świecie to unikanie obowiązkowych szczepień, powołując się na wzrost zachorowań na odrę w USA i Europie. Niedawne badanie przeprowadzone przez PEW wskazuje, że aż 75% Amerykanów zgodziłoby się od razu przyjąć remedium na COVID-19.

źródło: pewresearch.org

W kwietniu Google ogłosiło, że udzieliło zgody podmiotom rządowym, szpitalom, dostawcom usług medycznych i organizacjom pozarządowym (NGO) na wyświetlanie reklam związanych z COVID-19 w wynikach wyszukiwania. Był to pierwszy krok w walce z dezinformację w związku z pandemią koronawirusa.

źródło: fastcompany.com

Teraz Google zablokuje reklamy, które szerzej dotyczą teorii spiskowych na temat koronawirusa, jak rzekomy udział Billa Gatesa czy fałszywe linki do sieci 5G. Zasady zaczną obowiązywać od 18 sierpnia, a kary za naruszenia będą liczone procentowo.

Jeżeli wydawca nie będzie przestrzegał nowych reguł  – wtedy otrzyma długoterminowy zakaz korzystania z platform reklamowych Google’a.

Decyzja ta jest następstwem raportu opublikowanego na początku lipca przez Global Disinformation Index (raport dostępny tutaj), w którym szacuje się, że Google nieświadomie finansuje w kwocie ponad 20 milionów dolarów strony internetowe, które rozpowszechniają fałszywe informacje dotyczące COVID-19.

To nie pierwszy raz, kiedy serwis decyduje się na taki krok. Nowe regulacje będą ukierunkowane na fałszywe informacje dotyczące właśnie koronawirusa. 

W przeszłości Google nie raz pojawiał się na pierwszych stronach gazet, ponieważ zablokował przychody z reklam serwisów, które pisały o teoriach spiskowych dotyczące wywoływania chorób i leków na nie. W szczególności poglądy dotyczy zaniechania leczeniu i szczepieniom, które potencjalnie mogą spowodować śmierć lub uszkodzenie ciała. 

Należy zauważyć, że w 2019 r. reklamy stanowiły ponad 70% przychodów zgłoszonych przez Google (źródło).

Tym samym platforma staje do walki z fake newsami na temat COVID-19 na równi z innymi mediami społecznościowymi. Podjęte działania mają zapewnić dostęp do rzetelnych, sprawdzonych informacji i kary dla serwisów, które nie będą przestrzegały powyższych zasad.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Freepik

Google koronawirus

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDziałalność firm w postcovidowej rzeczywistości. Trendy biznesowe i organizacyjne
Znamy program konferencji online „PR 2021. Challenge accepted!”

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • pexels-vlada-karpovich-4050304
    Jak pisać teksty do internetu w 2023 roku?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow