site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Google wesprze osoby w kryzysie psychicznym
12.06.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Google wesprze osoby w kryzysie psychicznym

yosi-prihantoro-gXUEQEtpjMs-unsplash

Obecnie coraz większą uwagę zwraca się na zdrowie psychiczne – nawet w wyszukiwarce Google można zauważyć wzmożoną ilość zapytań związanych z kryzysem psychicznym. Dlatego postanowił zaangażować się w dostarczanie informacji, które mają nieść pierwszą pomoc psychologiczną. Przy wykorzystaniu narzędzi i swoich zasobów, firma stara się zapewnić pomoc tym, którzy najbardziej potrzebują wsparcia w trudnych momentach. 

15 maja br. na stronie biura prasowego Google poinformowało, że wyszukiwarka będzie wyświetlać ważne informacje, które mają nieść pomoc osobom znajdującym się w kryzysie psychicznym. Nowe rozwiązania są prowadzone w ramach Miesiąca Świadomości Zdrowia Psychicznego w Stanach Zjednoczonych. Nie jest to pierwsze działanie w kierunku pomocy osobom dotkniętym kryzysem psychicznym. W zeszłym roku w USA wyszukiwarka została zaktualizowana, aby wyświetlać infolinię dla osób w kryzysie i chcących popełnić samobójstwo oraz ponad 200 lokalnych, stanowych centrali telefonicznych finansowanych przez Departament Zdrowia USA. Wszystkie działania Google mają na celu pomóc oraz zapobiegać popełnieniu samobójstwa przez osoby dotknięte kryzysem.

Marka zwraca uwagę, że problem ten dotyka coraz młodsze osoby, w tym głównie nastolatki. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) wymienia samobójstwo jako drugą najczęstszą przyczynę zgonów młodych osób w wieku do 34 lat. Chcąc pomóc przeciwdziałać samobójstwom, Google umożliwia młodym ludziom, aby za pomocą platformy YouTube połączyć się w czasie rzeczywistym z partnerami, którzy mogą być dla nich wsparciem psychicznym. Dzięki temu osoby otrzymują jak najszybszą pomoc, szczególnie w przypadkach samookaleczeń, zaburzeń odżywiania czy prób samobójczych. Internetowy gigant z Kalifornii również zaktualizował politykę publikacji treści związanych z zaburzeniami odżywiania. Wprowadzone zostały m.in. ograniczenia wiekowe niektórych filmów czy wdrożono usuwanie treści, które przedstawiają lub opisują nieprawidłowe nawyki żywieniowe.

Przykładowe wyświetlane informacje. Źródło: blog.google

Dzięki narzędziom, takim jak wyszukiwarka, komunikatory awaryjne i funkcje wyszukiwania wsparcia możliwy jest nie tylko dostęp do informacji, ale także do ważnych numerów telefonów linii wsparcia oraz kontaktów z organizacjami, które mogą pomóc osobom w potrzebie. Google jednak podkreśla, że mimo iż jest to wartościowe narzędzie, nie zastępuje on profesjonalnej opieki medycznej i zachęca do skontaktowania się ze specjalistami z zakresu zdrowia psychicznego. 

Autor tekstu: Julia Florkowska
Źródło zdjęcia głównego: Yosi Prihantoro/Unsplash

Google promocja zdrowia zdrowie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCRASH Mondays – znamy temat czerwcowej edycji!
Nowa aktualizacja WhatsApp. Edytuj swoje wiadomości w łatwy sposób

Podobne wpisy:

  • kai-wenzel-06MHFfYv6YY-unsplash
    Google wprowadza AI na wzór popularnego ChatuGPT
  • mitchell-luo-jz4ca36oJ_M-unsplash
    Google zapowiada usuwanie nieaktywnych kont

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow