site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Google wprowadza nowe oznaczenia linków
26.09.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Google wprowadza nowe oznaczenia linków

benjamin-dada-EDZTb2SQ6j0-unsplash

10 września zarządcy serwisu Google ogłosili na swoim blogu zmiany dotyczące wprowadzenia nowych atrybutów dla hiperłączy. Mogą być one przydatne także specjalistom ds.public relations, którzy współpracują z redakcjami internetowymi bądź blogerami. 

Jakie modyfikacje nastąpiły na serwerze?

Administratorzy jednego z największych amerykańskich przedsiębiorstw z branży informatycznej stworzyli najnowocześniejsze atrybuty linków, które mogą być podpowiedzią dla robotów odpowiedzialnych za przeszukiwanie sieci. 

„Rel=nofollow” przez 14 lat był wykorzystywany przez ekspertów SEO oraz wydawców do naznaczania treści, które były efektem np. płatnej promocji. Nowe atrybuty pomogą Google’owi wyświetlać bardziej odpowiednie strony w wyszukiwarce. Istotne jest również to, że jeśli w praktyce nie zechcą stosować zmian, to nie muszą tego robić. 

Mowa tutaj o „rel=sponsored” oraz „rel=ugc”. Pierwszy z nich jest przeznaczony do wyróżnienia płatnych hiperłączy bądź treści reklamowych. Drugi został stworzony do oznaczania linków, które prowadzą do wpisów tworzonych przez użytkowników strony, a więc do treści na forach czy komentarzy.

Co to oznacza w praktyce?

Atrybuty te są istotne, ponieważ mogą uprzedzić cawrely przed indeksowaniem konkretnych stron w wynikach wyszukiwania. Jeżeli jednak roboty nie otrzymają takiego komunikatu, to mogą pogorszyć widoczność treści w wyszukiwarce poprzez nałożenie na nią kary. 

Zarządcy Google poinformowali, że wszystkie trzy atrybuty będą wskazówką dla robotów, które po analizie treści oraz linku zadecydują, czy uwzględnić go podczas ustalania pozycji strony, czy wykluczyć. Będzie to również pomocne przy weryfikacji nienaturalnych modeli linkowania.

Co na to eksperci?

Norbert Klein, partner w agencji OBTK i ekspert od strategii digitalowych uważa, że większa skrupulatność w oznaczaniu linków wygenerowanych lub sponsorowanych przez internautów ma szansę przełożyć się na oczekiwania wobec pracowników również z branży public relations. Jest to okazja do zwiększenia zainteresowania czynnościami, które powodują naturalne zaciekawienie marką lub firmą. Twierdzi również, że takie działania mogą coraz częściej zapoczątkować więcej okazji do współpracy między ekspertami z dziedziny SEO i PR.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

Google hiperłącze link marketing online marketing

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisAPAP w nowym spocie stawia na szybkość
Szukasz specjalisty? Nowa funkcja LinkedIn ułatwi Ci zadanie

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow