Powitanie. Bezpieczeństwo. Akceptacja. Otwartość. Tym hasłom hołduje międzynarodowy spot, w którym marka wspiera społeczność LGBT+.
A dla ciebie czym jest dom?
Dom to cztery ściany, w których każdy może czuć się bezpiecznie. To miejsce, gdzie członkowie rodziny spędzają ze sobą czas. Jednak nie każdy ma z nim pozytywne doświadczenia. Dla wielu osób ze środowiska LGBT+, dyskryminacja jest nadal częścią ich codziennego życia, a poczucie izolacji może wpływać nawet na atmosferę w ich własnych domostwach.
Obcy wśród „swoich”
IKEA z okazji Międzynarodowego Dnia Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii (17 maja) wprowadziła nową kampanię #BeSomeonesHome – rozpowszechniającą globalne przesłanie o akceptacji i wsparcia dla społeczności LGBT+.
Spot stworzony przez We Are Social Milan to jednominutowy filmik, który rozpoczyna się hasłami dotyczącego bycia „domem”, jako metafory bezpieczeństwa i zrozumienia.
Pokazuje, że znaczenie tego słowa często wiąże się nie tylko z miejscem fizycznym, ale jest strefą sacrum, w której znajdują akceptację i zrozumienie.
Prawie jedna trzecia globalnej populacji spędza czas w izolacji z powodu pandemii koronawirusa, a tym samym ich sposób życia i pracy radykalnie się zmienił. W tych niepewnych czasach dom jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Dla wielu ludzi stał się ich całym światem – miejscem zapewniającym schronienie, w którym można czuć się bezpiecznie i po prostu być sobą.
Jednak dla wielu członków społeczności LGBT+ znalezienie miejsca, w którym czują się mile widziani i nie są z góry oceniani, nie zawsze jest łatwe.
Spot jest emitowany w 25 krajach, w których działa IKEA.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Freepik
Komentarze: brak