Jak zaistnieć się na Instagramie? Czy istnieje magiczna recepta na zdobycie popularności na platformie? Wielu użytkowników zadaje sobie te pytania i szuka różnych sposobów na dotarcie do nowych odbiorców.
Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych. Statystyki mówią same za siebie: już 800 milionów osób korzysta z aplikacji, średnio 60 milionów zdjęć trafia do portalu codziennie. Za pomocą jednego kliknięcia z łatwością można dowiedzieć się, co robi znany aktor, sportowiec czy znajomy. Platforma to także potężne narzędzie biznesowe służące do komunikacji z klientami oraz sprzedaży produktów i usług. Nie dziwi fakt, że zdobywanie nowych obserwujących jest wpisane w strategię rozwoju profili. Udostępnianie zdjęć i relacji na Instagramie to ważna część promocji.
Monit ostrzegawczy
Serwis wprowadził modyfikacje dla internautów posiadających konta prywatne. Za każdym razem, gdy użytkownik zdecyduje się udostępnić post lub relację z konta prywatnego, wyświetli się następujący komunikat:

Oznacza on, że danego posta nie zobaczą osoby, które nie obserwują konta z udostępnioną treścią.
Dana strona zmienia ustawienia swojego profilu z publicznego na prywatne po to, aby osoby obserwujące udostępniały jej posty w swoich stories. Gdy użytkownik zobaczył taką relację i chce dostawać ich więcej – musi zaobserwować konto prywatne. Instagram postanowił czuwać nad nieuczciwymi praktyki zdobywania fanów. W związku z tym, każdy post oraz udostępniona relacja od użytkownika prywatnego, nie będzie widoczna dla osób, które nie obserwują konta.
Decyzję tłumaczy Adam Mosser, szef Instagrama, który potwierdza, że do tej pory właściciele dużych kont, w ten sposób pozyskiwali nowych followersów. Podkreśla także, że marka nie zamierza dłużej tolerować takich działań.
Aktualizacja jest już dostępna dla wszystkich użytkowników.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa/Pixabay
Komentarze: brak