Instagram robi kolejny krok, aby zakupy w aplikacji były szybsze i przyjemniejsze. W Stanach Zjednoczonych ruszyły testy, dzięki którym użytkownik dostanie powiadomienie o premierze wybranego produktu.
Instagram jest trzecim najchętniej wybieranym serwisem społecznościowym, tuż po Facebooku i YouTube. Portal rozwija się w błyskawicznym tempie i zyskuje grono nowych odbiorców. Obecnie korzysta z niego 1 mld użytkowników (źródło: raport „Digital 2019”).
Za popularnością platformy przemawia prosty sposób komunikowania się z użytkownikami, a główny potencjał tkwi właśnie w formie przekazu. Użytkownicy social media chętniej wchodzą w interakcję z markami, które udostępniają ciekawe grafiki, niż w przypadku publikacji innego rodzaju treści. Wkrótce czekają nas kolejne ułatwienia i aktualizacje.
Instagram dla biznesu
Instagram stał się narzędziem biznesowym, wykorzystywanym do promocji marek i dotarcia do jak największego grona odbiorców. Portal w 2018 r. wprowadził zmiany związane z zakupami, pozwalając na robienie ich bezpośrednio z poziomu aplikacji. To duże ułatwienie nie tylko dla marek, ale również konsumentów. Widząc produkt, który nam się podoba, nie musimy szukać go już na stronie firmy, tylko zostajemy bezpośrednio przekierowani do interesującej nas rzeczy. Funkcja działa w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz we Włoszech i w Niemczech.
Obecnie w strategii rozwoju Instagram idzie o krok dalej. Innowacje kieruje w stronę obserwatorów, którzy z niecierpliwością czekają na nowe produkty marki. Często zdarza się tak, szczególnie w przypadku globalnych i topowych marek, że towar zostaje wyprzedany w dniu premiery, i tylko nielicznym udaje się go nabyć w pierwszej kolejności. Naprzeciw potrzebom firm i klientów z pomocą przychodzi nowa funkcja w aplikacji, która sama poinformuje użytkowników o tym wydarzeniu.
Jak to działa?
Przypomnienie pojawi się jako wiadomość na ekranie telefonu. Dzięki temu pozwoli być odbiorcom na bieżąco ze startem sprzedaży i premierą produktu. Powiadomienie może dotyczyć konkretnego produktu w określonym wcześniej przez użytkownika rozmiarze.
business.instagram.com business.instagram.com business.instagram.com
Nowa funkcja będzie zintegrowana z opcją zakupów na Instagramie i sprawi, że będą one jeszcze prostsze i przyjemniejsze. Takie rozwiązanie skraca proces zakupowy i pomaga w promocji nowego produktu wśród zainteresowanych.
Twórcy aplikacji szacują także wzrost zaangażowania. Markom będzie zależało na tym, aby tworzyć ciekawe treści, które zainteresują użytkownika i zachęcą do ustawienia przypomnienia o premierze.
Dla kogo nowa funkcja?
Obecnie rozwiązanie jest testowane w Stanach Zjednoczonych. Instagram opublikował pełną listę firm, które biorą w nim udział. Znajdziemy na niej takie marki jak: Adidas, Balmain, Anastasia Beverly Hills, H&M, Benefit, Levi’s , Chinatown Market, Fresh Prince, Highsnobiety, Huda Beauty, JE 11, MAC, Michael Kors, Mr. Porter, NARS, Net-A-Porter, NYX, Outdoor Voices, Revolve, SoulCycle i Warby Parker.
Testy potrwają kilka tygodni. Tuż po nich dowiemy się, czy funkcja zostanie w aplikacji na stałe i czy będzie dostępna dla innych marek i na szerszą skalę.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
Komentarze: brak