site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Instagram wprowadza napisy do IGTV
25.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Instagram wprowadza napisy do IGTV

katka-pavlickova-VsNTw97uJjA-unsplash

Zarządcy Instagrama postanowili udostępnić możliwość dodawania automatycznych napisów do sekcji IGTV. Nowe rozwiązanie ma zwiększyć zyski wśród marek oraz pomóc osobom niesłyszącym w odbiorze nagrania. 

Dlaczego zdecydowano się na taki krok?

Działania przedstawicieli portalu są odpowiedzią na systematycznie pogarszający się słuch wśród internautów. Według Światowej Organizacji Zdrowia ponad 450 milionów ludzi cierpi na upośledzenie słuchu, a sytuacja ma się w przyszłości systematycznie pogarszać. Z tego względu osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie Instagrama, postanowiły zmniejszyć poziom wykluczenia osób niesłyszących poprzez wprowadzenie napisów.

Pomysł nie jest nowy

Dodatek w postaci wyświetlającej się transkrypcji został już wcześniej wykorzystany przez Facebooka, który oferuje tego typu rozwiązanie już od 2017 roku, a całkiem niedawno rozszerzył swoją ofertę w sekcji Facebook Live oraz Workplace Live. Narzędzie jest wykorzystywane w celu dostarczenia informacji na temat zdrowia publicznego. Oprócz tego opcja jest również pomocna wśród kierowników oraz osób zarządzających swoim zespołem. 

W jaki sposób działają napisy?

Schemat funkcjonowania transkrypcji jest prosty. Kiedy dany użytkownik zechce udostępnić materiał z napisami, będzie musiał włączyć opcję “Automatyczne generowanie napisów”, którą znajdzie w ustawieniach. Wtedy tekst wyświetli się automatycznie, jednakże opcja nie pozostaje bez wad. Z racji, że napisy zostaną wygenerowane przez system, a nie pod kontrolą człowieka, poziom jakościowy transkrypcji może znacznie odbiegać od oczekiwanego. W przypadku kiedy nagranie zostanie zagłuszone przez niepożądane dźwięki, wyświetlony tekst może zawierać błędy. 

źródło: socialmediatoday.com
Jakie korzyści może przynieść nowe udogodnienie?

Benefity, jakie mogą otrzymać osoby publikujące nagrania z napisami, są różnorodne. Oprócz dotarcia do grupy odbiorców posiadających problemy ze słuchem nowa opcja może znacznie poprawić zasięg wśród tych osób, które nie mają trudności z kompleksowym odbiorem przekazu. Z danych zebranych przez pracowników Facebooka wynika, że reklamy treści danej marki zaprojektowanych do oglądania z wyłączonym dźwiękiem mają o 48% większe znaczenie dla widzów i prowadzą do 42% wyższego zamiaru nabycia konkretnego produktu. 

Poza tym, gotowość do szerszego, kreatywnego podejścia do wykorzystywania elementów wizualnych oraz zwrócenie uwagi na to, że internauci nie zawsze chcą włączać dźwięk podczas oglądania filmu, mogą odegrać kluczową rolę w maksymalizacji efektów kampanii.

Na razie nie została podana oficjalna data premiery nowej opcji lecz wiemy, że kiedy już tak się stanie, to zostanie udostępniona ona w 16 wersjach językowych. W przyszłości zaś oferta będzie regularnie rozszerzana na pozostałe kraje.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Katka Pavlickova/Unsplash

Instagram nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWP rozpoczyna akcję „Dbaj, nie panikuj”
Coś słodkiego i coś mlecznego – Wawel z kampanią czekolad

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow