Znajdowanie interesujących treści na Instagramie będzie o wiele prostsze niż dotychczas. Platforma wprowadza możliwość wyszukiwania postów za pomocą słów kluczowych. To spora zmiana i duże ułatwienie dla użytkowników, bowiem nie jest tajemnicą, że wewnętrzna wyszukiwarka portalu nigdy nie należała do intuicyjnych.
Aktualne wyszukiwanie na Instagramie jest możliwe po hashtagach, lokalizacji oraz nazwach i opisach kont. Rozwiązanie to naraża użytkowników na odbiór treści zupełnie przypadkowych, które są oznaczone odpowiednimi znacznikami. Dlatego funkcja wyszukiwania po słowach kluczowych wniesie nową jakość. Dzięki takim udogodnieniom, markom będzie łatwiej dotrzeć do nowych odbiorców, a nawet influencerów, którzy mogą okazać się spójni z wizerunkiem marki, a nie zawsze odzwierciedlają to przy pomocy hashtagów.
Opcja ta ma dotyczyć jedynie standardowych postów ze zdjęciami. Obecnie nie jest do końca jasne, w jaki sposób nastąpi dopasowanie treści do słów kluczowych. Jak podaje oficjalnie portal, wpływ na to ma szereg czynników, m.in.: rodzaj treści, zastosowane podpisy oraz data publikacji. Algorytm Instagrama będzie brał pod uwagę także historię użytkownika, by proponować treści, które są dla niego najbardziej interesujące.
W Polsce nie od razu skorzystamy z tej możliwości. Nową funkcje Instagrama najszybciej przetestują użytkownicy zamieszkujący Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Kanadę i Irlandię. Jak dotąd, portal nie podał, kiedy możemy spodziewać się podobnych wdrożeń w Polsce i w innych państwach.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: USA-Reiseblogger/Pixabay
Komentarze: brak