site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Instagram wspiera LGBTQ+ #PrideMonth
23.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Instagram wspiera LGBTQ+ #PrideMonth

lalo-hernandez-r34cKhbEDCU-unsplash

Instagram już po raz wtóry podczas Pride Month, pokazuje swoją wspólnotę ze społecznością LGBTQ+. W tym roku dodał kolejne funkcje umożliwiające okazywanie wsparcia, radości i dumy z istnienia różnorodności w ludzkiej seksualności przy użyciu aplikacji.

Więcej niż hashtagi

Decydując się na oznaczenie naszego postu takimi słowami, jak #pride czy #equality (wszystkie hasła zostały zatwierdzone przez GLAAD (Gay & Lesbian Alliance Against Defamation), dzięki algorytmom Instagrama wprowadzonym w 2017 roku, czarna barwa czcionki zmieni się na tęczowy gradient. Od zeszłego roku, taka metamorfoza tyczy się również otoczki zdjęcia profilowego, po dodaniu Instastory (relacji, której emisja trwa do 24h), w której zawrzemy hashtagi związane z LGBTQ+. 

Poza oprawą kolorystyczną, w opcjach pojawiły się także nowe naklejki stworzone przez Josha McKenna. Już od paru lat można używać jego dzieł podczas tworzenia relacji na Instagramie. Grafiki przedstawiają różne symbole i postacie, ukazujące różnorodność w środowisku LGBTQ+.

Całkowitą nowością w tym roku są filtry AR (Augmented Reality – Rozszerzona Rzeczywistość) do robienia selfie. Dostępnych jest aż 12 opcji kolorystycznych, aby każda z grup LGBTQ+ mogła wybrać flagę, która reprezentuje ich seksualność.

Od 2019 roku istnieje także możliwość, aby swoją płeć oznaczyć jako inną niż kobieta/mężczyzna. W edycji profilu, w opcji płeć należy wybrać „Niestandardowa” (z ang. Custom Gender), a następnie ręcznie wpisać, z jaką płcią/seksualnością się utożsamiamy.

Nie tylko dobra zabawa, ale i pomoc

Poza zadbaniem o aspekt wizualny aplikacji, Instagram podjął współpracę z Trevor Project i Queer Muslim Project. W przypadku pierwszej organizacji, która na co dzień zajmuje się prewencją samobójstw wśród mniejszości LGBTQ+, Instagram udostępnił na swoim oficjalnym profilu 10 porad w tematyce self-care. Można zobaczyć je w wyróżnionej relacji zatytułowanej Pride 2020 oraz podpisanej Self-Care Tips. Natomiast wraz z Queer Muslim Project, walczącej z dyskryminacją mniejszości seksualnych oraz stygmatyzacją wiary muzułmańskiej, stworzono przewodnik „Safe and Strong An LGBTQIA+ guide to Facebook and Instagram”. Obydwa projekty koncentrują się na wspieraniu społeczności w czasie izolacji spowodowanej pandemią COVID-19.

Wszystkie działania podjęte przez Instagrama, mają być swego rodzaju alternatywą dla Marszów Równości. Z powodu pandemii, na całym świecie odwoływane są wydarzenia, podczas których tłumy ludzi ubranych w kolorowe i pstrokate stroje, z licznymi transparentami, ubarwiały zwykle szare ulice wielu miast. Z pomocą aplikacji, dostępu do Internetu, odrobiną pomysłowości i pozytywnym nastawieniem każdy, kto w normalnych warunkach wyszedłby defilować z kolorową flagą w ręce, może podzielić się swoją sympatią do środowiska LGBTQ+ online.

Pride Month dobiega już końca, ale warto, aby i przez pozostałe 11 miesięcy kierować się  miłością, tolerancją i akceptacją różnorodności.

Jeżeli należysz do mniejszości seksualnej i masz myśli samobójcze lub potrzebujesz wsparcia ze względu na izolację, albo znasz kogoś, kto potrzebuje porady, możesz kierować się na te strony po więcej informacji:

  • telefon zaufania,
  • wsparcie dla gejów, lesbijek, osób biseksualnych i transpłciowych (cała Polska),
  • pomoc dla osób LGBT,
  • Kampania Przeciw Homofobii,
  • Stowarzyszenie Tęczówka,
  • Tolerado.

Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: lalo Hernandez/Unsplash

Instagram LGBT

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSklep internetowy Super-Pharm odnotował rekordowe wzrosty
Przedsiębiorcy pomagają przedsiębiorcom w czasach kryzysu

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • claudio-schwarz-vj3nOtiX85Y-unsplash
    Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow