site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Istota monitoringu mediów w działaniach Public Relations
23.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Istota monitoringu mediów w działaniach Public Relations

william-iven-jrh5lAq-mIs-unsplash

Nie wystarczy, że wypuścimy na rynek dobry produkt. Liczy się również, do kogo chcemy z nim trafić i w jaki sposób. Monitoring mediów pozwala nam na kontrolę skuteczności kanałów przekazu, ale także wskazuje na najważniejszy element komunikacji marki, jakim jest bezpośredni i szybki kontakt z klientem.

Działania Public Relations mają na celu dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców, a przy tym zachęcenie ich do skorzystania z reklamowanej czy promowanej oferty. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że najważniejszy zawsze jest klient. Wobec tego, nie tylko należy przeprowadzić gruntowną analizę potrzeb i zachowań potencjalnych nabywców danego dobra, ale także reagować w adekwatny sposób. Kwintesencją dobrego PR jest komunikacja. Niezależnie od tego czy otrzymywane opinie są pozytywne, czy też negatywne, warto odpowiadać na komentarze i uwagi. 

Sprawny refleks kluczem do sukcesu

Szybka reakcja na komentarz, w którym ktoś przykładowo zarzucił danemu produktowi wadliwość, może się okazać bardzo skutecznym sposobem na przysporzenie sobie sympatii i zażegnanie hipotetycznego kryzysu. Warto wtedy przeprosić za błąd, dopytać dokładnie o okoliczności nabycia felernego wyrobu i zaproponować rekompensatę. Taka niezwłoczna reakcja jest możliwa, kiedy firma dba o monitorowanie mediów, dzięki temu jest na bieżąco z opiniami krążącymi na jej temat w sieci. Klient, który widzi, że jego sugestia została zauważona, a co więcej marka stara się go przy sobie zachować i naprawić utracone zaufanie, poczuje się istotny w procesie biznesowym.

Plany na przyszłość

Monitoring mediów pomaga także w przygotowywaniu strategii, według której firma będzie się rozwijać. Analizując wzloty i upadki danych zachowań, można dokładniej określić kolejne kroki, jakie należy podjąć, aby osiągać coraz to większe sukcesy i wytyczać nowe cele. Również oferta, jaką pokazuje się grupie odbiorczej, będzie lepiej i precyzyjniej dopasowana do ich oczekiwań, a co za tym idzie, zwiększy szanse na zakup.

Jak nas widzą, tak o nas mówią

Dzięki stosowaniu w działaniach Public Relations monitoringu mediów można także w skuteczny sposób rozwijać wizerunek, a przy tym rozpoznawalność marki. Mając na oku trendy, jakie ostatnio panują w sieci oraz które z naszych własnych udostępnień wzbudzają największe zainteresowanie, łatwiej jest określić jakie dalsze postępowania przyniosą nam zadowalający rozgłos. Dowiemy się, co wzbudza w użytkownikach najbardziej optymistyczne lub negatywne reakcje, a w związku z tym będziemy mogli przeorganizować nasz image tak, aby dopasował się do ich gustów.

Pomocne narzędzia

Oczywiście nikt nie oczekuje, że będziemy przez 24 godziny monitorować Internet, aby sprawdzić, jak komentowane są nasze działania w sieci. W zależności od wielkości naszej firmy wzrasta także ilość elementów, na które należy zwracać uwagę, aby osiągnąć sukces. Dlatego warto posiłkować się narzędziami dostępnymi w sieci lub profesjonalnymi usługami firm, które przeprowadzą za nas wszystkie istotne analizy. To jak szeroki i zróżnicowany zakres informacji będziemy chcieli otrzymać, wiązać się będzie z odpowiednimi kosztami. Takie narzędzia do monitoringu mediów, jak Brand24, SentiOne, bądź Unamo nie są darmowe, ale związane jest to z wysoką jakością otrzymywanych usług. Dzięki nim będziesz mógł m.in. zarządzać źródłami komentarzy, otrzymywać audyty o obecności firmy w sieci, czy zestawiać ze sobą wyniki kilku monitorowanych marek.

Natomiast narzędziem nieodpłatnym, ale łatwym w samodzielnej obsłudze, jest Google Alert. Dzięki niemu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, możemy sprawdzić, jaka jest nasza pozycja w wyszukiwarce pod daną frazą, czego dotyczą wzmianki o naszej marce, a nawet ustawić alert dostarczany na naszą skrzynkę pocztową.

Warto korzystać z monitoringu mediów w ramach działań PR-owych, aby nie tracić z oczu najważniejszych trendów mogących wpływać na rozwój naszej marki. 

Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: William Iven/Unsplash

monitoring mediów narzędzia Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCo czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach
7 słów i wyrażeń, których prawdopodobnie używasz w złym znaczeniu

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • hello-i-m-nik-lY9_CDZoupk-unsplash
    Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow