site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Jak firmy chcą zarobić na koronawirusie?
10.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Jak firmy chcą zarobić na koronawirusie?

cdc-w9KEokhajKw-unsplash

Epidemia koronawirusa obiegła świat. Obecnie prawie 100 tys. osób jest zarażonych, a liczba zachorowań wciąż rośnie. Odwoływane są imprezy masowe, a ludzie na wszelkie możliwe sposoby próbują chronić się przed chorobą. Istnieją jednak marki, które chcą wykorzystać pojawienie się wirusa do celów komercyjnych. W kampaniach promocyjnych odwołują się do zaistniałej sytuacji, jednocześnie reklamując swoje produkty.

Jedną z takich firm jest przedsiębiorstwo odzieżowe Levi’s. Przedstawiciele tego sklepu opublikowali post na Facebooku, ukazujący młodą parę ubraną w białe bluzy ich marki, a także w maseczki ochronne. Do zdjęcia został dołączony opis sugerujący, iż w ich ubraniach można czuć się bezpiecznie. Wpis został pozytywnie odebrany przez sympatyków butiku, którzy docenili poczucie humoru jego pracowników.

https://www.facebook.com/levismalta/photos/a.341713122580888/2803441266408049/?type=3&theater

Ten sam pomysł wykorzystali pracownicy firmy DogiDigi, którzy przygotowali promocję na wybrany asortyment. Klienci, którzy zechcieli skorzystać ze zniżki podczas internetowych zakupów, musieli wpisać kod korona. Jak czytamy w komunikacie, słowo nie jest przypadkowe, ma nawiązywać do obecnej sytuacji na świecie i jednocześnie podkreślić, że wszystkie wyroby marki są produkowane w Polsce. Wpis na Facebooku spotkał się z niezrozumieniem wśród sympatyków sklepu. Komentujący uważają, że post jest niestosowny i niesmaczny.

https://www.facebook.com/DogiDigicom/photos/a.550663182334403/625072024893518/?type=3&theater

Jedną z najbardziej nietuzinkowych kampanii reklamowych jest oferta sprzedaży opon samochodowych zamieszczona w serwisie aukcyjnym. Sprzedawca promując swój produkt, podkreśla, że jest on wolny od wirusa.

C:\Users\media markt\Desktop\88248360_507297080217265_6660266319176269824_n.png
źródło: Materiały własne Tomasza Prośniaka

Przedstawiciele firmy specjalizującej się w produkcji galanterii dla kobiet postanowili nie tylko zareklamować swoje produkty, ale również przeznaczyć do dystrybucji specjalnie na tę okazję przygotowaną koronkową maseczkę, która według pracowników sklepu ma za zadanie chronić przed koronawirusem. Opinie na temat wpisu są podzielone. Jedni docenili poczucie humoru pracowników butiku, natomiast drudzy wyrazili niezadowolenie z powodu tego rodzaju aktywności.

Opublikowany przez ADRIAN Fabryka Rajstop Wtorek, 3 marca 2020

Specjaliści ds. social media postanowili wykorzystać epidemię nie tylko do celów sprzedażowych, ale także promocyjnych. Przykładem takiej działalności jest aktywność przedstawicieli fake’owego konta na Facebooku Zakładu Pogrzebowego A.S. Bytom. W dniu ogłoszenia pierwszego przypadku zarażenia w Polsce dodali post solidaryzujący się z miastem, w którym stwierdzono chorobę.

Zielona Góra ❤️

Opublikowany przez Zakład Pogrzebowy A.S. Bytom Wtorek, 3 marca 2020

Reakcje marek na epidemię koronawirusa należy traktować z przymrużeniem oka. Warto jednak zachować czujność i zdrowy rozsądek przebywając w miejscach, w których występuje wirus.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: CDC/Unsplash

koronawirus reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNowość rynkowa od Be Communications w ramach praktyki Healthcare Agencji
Chatboty, Voiceboty, AI dla firm w 2020 r. – 5 najważniejszych trendów

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow