site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Jak influ­en­cerzy mogą pomóc marce?
4.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Jak influ­en­cerzy mogą pomóc marce?

3148377

Marketerzy codziennie szu­kają nowych pomy­słów, aby dotrzeć z komunikatem do świa­do­mo­ści klien­tów. Kiedy już stan­dar­dowe formy pro­mo­cji nie wystar­czają, decy­dują się na nie­sza­blo­nowe dzia­ła­nia mar­ke­tingowe. Coraz chęt­niej podej­mują współ­pracę z tzw. influencerami. Oso­bami publi­ku­ją­cymi tre­ści tek­stowe, wideo lub zdję­cia w social mediach, śle­dzone przez tysiące, cza­sem przez miliony obser­wa­to­rów. Przeczytajcie o tym, co zyskują marki dzięki pracy z twórcami internetowymi.

Influencer mar­ke­ting otwiera przed mar­ke­terami nowe moż­li­wo­ści. Przede wszyst­kim, jest on zna­ko­mi­tym wspar­ciem dla dzia­łań róż­nych dzia­łów: mar­ke­tingu, PR, SEO czy social mediów. Firmy chęt­nie angażują internetowe osobowości do akcji offline, jed­nak naj­więk­szym ich poten­cjałem są kanały w social media. Bez względu na to czy jest to YouTu­bie, blog, konto na Insta­gra­mie, Face­bo­oku, Snap­cha­cie lub TikTok-u, marki z powo­dze­niem wykorzystują ich roz­po­zna­wal­ność do budo­wa­nia relacji z odbiorcami.

Jakie korzyści daje współpraca z influencerami?

Główną zaletą współ­pracy z inter­ne­to­wymi lide­rami jest pre­cy­zyjne dotar­cie do grupy doce­lo­wej. Dzie­̨ki spe­cja­li­za­cji, podzia­łom tema­tycznym blo­gów i kana­łów poszcze­gól­nych twór­ców, firma otrzymuje prostą ścieżkę do osób o kon­kret­nych zain­te­re­so­wa­niach i potrze­bach. Influ­encer, testując pro­dukty danej marki, nadaje tym samym fir­mie ludzką twarz. Wyda­jąc swoją opi­nie o pro­duk­cie buduje jed­no­cze­śnie jego auten­tycz­ność i reko­men­da­cje. 

Niewątpliwą zaletą współ­pracy z influ­en­ce­rami jest także wie­lo­ka­na­ło­wość dzia­łań. W przy­padku jed­nej kampanii, mogą oni realizować róż­no­rodne projekty, zaczy­na­jąc od udziału w even­cie, przez wpis na blogu, aż po sesję zdję­ciową i film wideo. W ich kanałach można zna­leźć róż­no­rodne mate­riały, porady i inspi­ra­cje zaku­powe z wielu branż. 

Jak marki współ­pra­cują z Influ­en­cerami?

Dziś coraz wię­cej firm decy­duje się na świa­domą, dłu­go­ter­mi­nową współ­pracę z twór­cami, któ­rych obraz i komu­ni­katy są spójne z war­to­ściami brandu.

Nike – Cri­stiano Ronaldo

Por­tu­gal­ski pił­karz, który posiada na Insta­gra­mie 225 milio­nów obser­wa­to­rów, rozpoczął współ­pracę z firmą Nike. W cza­sach koro­na­wi­ru­so­wej izo­la­cji, pił­karz posta­no­wił rzu­cić swoim fanom spor­towe wyzwa­nie. W ramach akcji #li­vin­gro­om­cup zachę­cał do pobi­cia swojego rekordu i poka­za­nia w sieci swoich dokonań. Zadanie polegało na dotknięciu jak najwięcej razy unie­sio­nych w powie­trzu stóp koń­cami pal­ców dłoni. Wszystko to w ograniczonym czasie 45 sekund. Chal­lenge stwo­rzony przez firmę Nike miał na celu zmo­ty­wo­wać internautów do pod­ję­cia aktyw­ności fizycz­nej i udo­ku­men­to­wa­nia ćwiczeń  w social mediach.

Jeep Pol­ska – Michał Maj z bloga „Życie jest piękne”

Marka zaan­ga­żo­wała popu­lar­nego blo­gera podróż­ni­czego do pro­mo­cji auta, spryt­nie łącząc tema­tykę tury­styczną i moto­ry­za­cję. Influ­en­cer wedle hasła „rzuć wszystko i wyjedź w Biesz­czady” zre­ali­zo­wał cykl mate­ria­łów o ludziach, któ­rzy zamie­nili miej­ski zgiełk na siel­skie życie w górach.  Autor bloga podróżował w rejon Biesz­czad autem rekla­mo­wa­nej marki i przepro­wa­dzał wywia­dy z oso­bami, które zde­cy­do­wały się na takie życiowe zmiany. Pow­stałe mate­riały, tekstowe jak i wideo, były publi­ko­wane na Insta­gra­mie, Face­bo­oku i blogu autora oraz w kanałach social media Jeep Polska.

New Balance – Bar­bara Kur­dej-Sza­tan 

Pro­du­cent obu­wia i akce­so­riów spor­towych do wybrał współpracy polską aktorkę, którą na Insta­gra­mie śledzi 1,3 milion fanów. Firma zaan­ga­żo­wała celebrytkę do pro­mo­wania swo­ich akcji bie­go­wych oraz obuwia. Zdjęcia oraz filmy z sesji udostępniane były w kanałach społecznościowych marki New Balance tj. na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz na stronie newbalance.pl. Dodatkowo aktorka na swoim profilu prezentowała stylizacje sportowe oraz relacje z uczestnictwa w akcjach biegowych organizowanych przez firmę. 

Kam­pa­nie z influ­en­ce­rami mają nie­ogra­ni­czony poten­cjał, szczególnie gdy są ujęte w stra­te­gii komunikacji. Wyko­rzy­stuje się je nie tylko do roz­po­wszech­nia­nia wize­runku firmy i sprzedaży produktów, ale rów­nież do nagłaśniania ważnych społecznie tematów. Odpo­wied­nio zaprojektowany i wdro­żony projekty może przy­nieść marce nie tylko roz­po­zna­wal­ność, ale rów­nież realne zyski.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Freepik

influencer marketing influencerzy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRozszerzona rzeczywistość w reklamie to już nie science fiction
Skocz z Plushem na rajską wyspę – kampania reklamowa Plush ABO

Podobne wpisy:

  • surface--ZFvSWK4L28-unsplash
    Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie
  • malte-helmhold-9E6ziBJjEX4-unsplash
    Firmy chętnie inwestują w influencer marketing. Jakie prognozy dla branży?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow