Marketerzy codziennie szukają nowych pomysłów, aby dotrzeć z komunikatem do świadomości klientów. Kiedy już standardowe formy promocji nie wystarczają, decydują się na nieszablonowe działania marketingowe. Coraz chętniej podejmują współpracę z tzw. influencerami. Osobami publikującymi treści tekstowe, wideo lub zdjęcia w social mediach, śledzone przez tysiące, czasem przez miliony obserwatorów. Przeczytajcie o tym, co zyskują marki dzięki pracy z twórcami internetowymi.
Influencer marketing otwiera przed marketerami nowe możliwości. Przede wszystkim, jest on znakomitym wsparciem dla działań różnych działów: marketingu, PR, SEO czy social mediów. Firmy chętnie angażują internetowe osobowości do akcji offline, jednak największym ich potencjałem są kanały w social media. Bez względu na to czy jest to YouTubie, blog, konto na Instagramie, Facebooku, Snapchacie lub TikTok-u, marki z powodzeniem wykorzystują ich rozpoznawalność do budowania relacji z odbiorcami.
Jakie korzyści daje współpraca z influencerami?
Główną zaletą współpracy z internetowymi liderami jest precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Dzięki specjalizacji, podziałom tematycznym blogów i kanałów poszczególnych twórców, firma otrzymuje prostą ścieżkę do osób o konkretnych zainteresowaniach i potrzebach. Influencer, testując produkty danej marki, nadaje tym samym firmie ludzką twarz. Wydając swoją opinie o produkcie buduje jednocześnie jego autentyczność i rekomendacje.
Niewątpliwą zaletą współpracy z influencerami jest także wielokanałowość działań. W przypadku jednej kampanii, mogą oni realizować różnorodne projekty, zaczynając od udziału w evencie, przez wpis na blogu, aż po sesję zdjęciową i film wideo. W ich kanałach można znaleźć różnorodne materiały, porady i inspiracje zakupowe z wielu branż.
Jak marki współpracują z Influencerami?
Dziś coraz więcej firm decyduje się na świadomą, długoterminową współpracę z twórcami, których obraz i komunikaty są spójne z wartościami brandu.
Nike – Cristiano Ronaldo
Portugalski piłkarz, który posiada na Instagramie 225 milionów obserwatorów, rozpoczął współpracę z firmą Nike. W czasach koronawirusowej izolacji, piłkarz postanowił rzucić swoim fanom sportowe wyzwanie. W ramach akcji #livingroomcup zachęcał do pobicia swojego rekordu i pokazania w sieci swoich dokonań. Zadanie polegało na dotknięciu jak najwięcej razy uniesionych w powietrzu stóp końcami palców dłoni. Wszystko to w ograniczonym czasie 45 sekund. Challenge stworzony przez firmę Nike miał na celu zmotywować internautów do podjęcia aktywności fizycznej i udokumentowania ćwiczeń w social mediach.
Jeep Polska – Michał Maj z bloga „Życie jest piękne”
Marka zaangażowała popularnego blogera podróżniczego do promocji auta, sprytnie łącząc tematykę turystyczną i motoryzację. Influencer wedle hasła „rzuć wszystko i wyjedź w Bieszczady” zrealizował cykl materiałów o ludziach, którzy zamienili miejski zgiełk na sielskie życie w górach. Autor bloga podróżował w rejon Bieszczad autem reklamowanej marki i przeprowadzał wywiady z osobami, które zdecydowały się na takie życiowe zmiany. Powstałe materiały, tekstowe jak i wideo, były publikowane na Instagramie, Facebooku i blogu autora oraz w kanałach social media Jeep Polska.
New Balance – Barbara Kurdej-Szatan
Producent obuwia i akcesoriów sportowych do wybrał współpracy polską aktorkę, którą na Instagramie śledzi 1,3 milion fanów. Firma zaangażowała celebrytkę do promowania swoich akcji biegowych oraz obuwia. Zdjęcia oraz filmy z sesji udostępniane były w kanałach społecznościowych marki New Balance tj. na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz na stronie newbalance.pl. Dodatkowo aktorka na swoim profilu prezentowała stylizacje sportowe oraz relacje z uczestnictwa w akcjach biegowych organizowanych przez firmę.
Kampanie z influencerami mają nieograniczony potencjał, szczególnie gdy są ujęte w strategii komunikacji. Wykorzystuje się je nie tylko do rozpowszechniania wizerunku firmy i sprzedaży produktów, ale również do nagłaśniania ważnych społecznie tematów. Odpowiednio zaprojektowany i wdrożony projekty może przynieść marce nie tylko rozpoznawalność, ale również realne zyski.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: Freepik
Komentarze: brak