site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Jak kandydaci na prezydenta prezentują się w social mediach?
24.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Jak kandydaci na prezydenta prezentują się w social mediach?

element5-digital-T9CXBZLUvic-unsplash

Kampania prezydencka weszła w ostatnią, decydującą fazę. Wszystkie osoby biorące udział w wyścigu na objęcie najwyższej funkcji w państwie robią, co mogą, aby przekonać do siebie wyborców, często działając też w mediach społecznościowych. Przedstawiamy krótkie podsumowanie ich poczynań na portalach internetowych.

Robert Biedroń
View this post on Instagram

A tak było dziś na konwencji prezydenckiej ✌️Pamiętajcie – został tylko tydzień! Wszystkie ręce na pokład ❤️

A post shared by Robert Biedroń✌️ (@robertbiedron) on Jun 20, 2020 at 7:37am PDT

Robert Biedroń wystartował z kampanią pod hasłem „Nic o was bez was”. Posiada konta na Facebooku, Instagramie oraz na YouTubie, gdzie regularnie zamieszcza różne posty. Na tym pierwszym portalu organizuje Q&A, gdzie odpowiada na pytania Polaków. Dużo wpisów ma charakter odwołujący się do PiS-u oraz do obecnego prezydenta. Ich charakter jest taki sam – mają za zadanie pokazać złe (według niego) decyzje rządu. 

Na Instagramie można zobaczyć wiele fotograficznych relacji ze spotkań z obywatelami, ale działania Roberta Biedronia na tym medium odnoszą się głównie do ludzi LGBT, aprobując i nawołując do wzajemnej tolerancji oraz szacunku. Jako jeden z nielicznych polityków ubiegających się o funkcję prezydenta RP, korzysta z InstaStories, na którym zamieszcza zdjęcia swoich wyborców oraz pokazuje, jak wyglądają jego dni podczas trwania kampanii. Na YouTubie natomiast możemy znaleźć nagrania z konferencji oraz spotkań z wyborcami.

https://www.instagram.com/p/CBnOhbODwdc/?utm_source=ig_web_copy_link
https://www.instagram.com/p/CBJIjirDbOt/?utm_source=ig_web_copy_link
Krzysztof Bosak
Wyświetl ten post na Instagramie.

Moi drodzy – to już dziś! Debata kandydatów na Prezydenta RP w Telewizji Polskiej. Przypominam, że transmisja rozpoczyna się o godzinie 20:30 na TVP 1, TVP Info oraz TVP Polonia. Raz jeszcze zachęcam do oglądania i trzymajcie za mnie kciuki! 🇵🇱🇵🇱🇵🇱 #bosak2020 #krzysztofbosak #konfederacja #prezydent #naprzódpolsko #wyboryprezydenckie #wyboryprezydenckie2020 #2020 #polityka #korwin #korona #ruchnarodowy #kampaniawyborcza #bosak #polska #sejm #picoftheday #poland #politics #follow #debata #tv #tvp #polonia #election #debate

Post udostępniony przez Krzysztof Bosak (@krzysztofbosak) Maj 6, 2020 o 3:52 PDT

Krzysztof Bosak wystartował z kampanią pod hasłem „Naprzód Polsko”. Swoje działania pokazuje na Facebooku i Instagramie. Na pierwszym wymienionym portalu odwołuje się m.in. do dysproporcji w stosunku do ilości czasu antenowego w mediach publicznych między nim, a obecnym prezydentem. Poza tym, możemy tu zobaczyć materiały ze spotkań z wyborcami, z dziennikarzami oraz statystyki aktywności wyborczej. 

Ponadto, Krzysztof Bosak planuje zorganizować 24-godzinną transmisję online, podczas której użytkownicy medium będą mogli zobaczyć ostatni dzień jego kampanii. Na Instagramie często pokazuje fotografie rodzinne oraz relacje fotograficzne ze spotkań z Polakami. Niektóre wpisy zawierają obietnice wyborcze w kształcie opisu do zdjęć. Co ciekawe, nie ma własnego konta na YouTubie, lecz jego działalność polityczną można obserwować na koncie partii politycznej, z której się wywodzi. To tam zostały opublikowane materiały oraz konferencje prasowe, w których polityk brał udział.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Wczorajsza wizyta na strzelnicy była bardzo udana. Strzelectwo w Polsce trzeba rozwijać i ułatwić zwykłym obywatelom dostęp do broni, żebyśmy jako społeczeństwo uczyli się z nią obchodzić, a w razie potrzeby umieć ją wykorzystać do obrony naszej ojczyzny. 🇵🇱 #bosak2020 #krzysztofbosak #konfederacja #prezydent #naprzódpolsko #wyboryprezydenckie #wyboryprezydenckie2020 #2020 #polityka #korwin #korona #ruchnarodowy #kampaniawyborcza #bosak #polska #sejm #picoftheday #poland #politics #follow #broń #gun #shooting #strzelnica #ar15

Post udostępniony przez Krzysztof Bosak (@krzysztofbosak) Maj 31, 2020 o 7:36 PDT

Wyświetl ten post na Instagramie.

Dziękuję wszystkim kobietom, które zabrały głos na wczorajszym wiecu w Warszawie, a w szczególności mojej ukochanej żonie @karina_bosak_ za tak piękne wprowadzenie przed moim wystąpieniem! @konfederacja_ ma poparcie bardzo dużej części polskich kobiet, ponieważ to my jesteśmy gwarantem ich bezpieczeństwa i strażnikami należytego im szacunku. 🇵🇱 #bosak2020 #krzysztofbosak #konfederacja #prezydent #naprzódpolsko #wyboryprezydenckie #wyboryprezydenckie2020 #2020 #polityka #korwin #korona #ruchnarodowy #kampaniawyborcza #bosak #polska #sejm #picoftheday #poland #politics #follow #election #campaign #wiec #kobieta #polskakobieta

Post udostępniony przez Krzysztof Bosak (@krzysztofbosak) Cze 21, 2020 o 1:01 PDT

Andrzej Duda
View this post on Instagram

#Prezydent @andrzejduda #Krakow

A post shared by Andrzej Duda (@andrzej.duda) on Jun 21, 2020 at 1:14pm PDT

Andrzej Duda wystartował z kampanią pod hasłem „Łączy nas Polska”, co jest również jednym z haseł Polskiego Związku Piłki Nożnej. Podobnie jak inni kandydaci, posiada profile na najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Na Facebooku polityk łączy dwie funkcje: obecnie urzędującego prezydenta, jak i kandydata starającego się o reelekcję. 

Wpisy u Andrzeja Dudy są podobne do pozostałych polityków, pokazują jego spotkania z Polakami oraz zaproszenia w formie zdjęć do udziału w przyszłych wydarzeniach. We wcześniejszym etapie kampanii, organizował Q&A, w którym odpowiadał na zadane przez wyborców pytania. Czynnikiem wyróżniającym obecnego prezydenta jest wpis z 20 czerwca, który przedstawia nagranie atakujące Rafała Trzaskowskiego i jego działania. 

Oprócz tego posiada dwa konta na Instagramie, jeden z treścią kampanii prezydenckiej, natomiast drugie opisuje działania prezydenta RP. Aktywność polityka na tym medium ogranicza się do relacji w postaci zdjęć i krótkich filmików ze spotkań z Polakami. Nie ma własnego konta na YouTubie, jego działalność jest pokazywana w ograniczonym wymiarze przez oficjalne konto „W pałacu prezydenckim”. Jako jedyny w swoich social mediach nie pokazuje rodziny, za to jego żona posiada odrębny profil, w którym można zobaczyć skrót działań pierwszej damy w ostatnich latach.

Wyświetl ten post na Instagramie.

#Lublin ❤️💪🏻 #DUDA2020

Post udostępniony przez Andrzej Duda (@andrzej.duda) Cze 15, 2020 o 5:29 PDT

https://www.instagram.com/p/CBCzSz3Dy2N/?utm_source=ig_web_copy_link
Szymon Hołownia
View this post on Instagram

To wcale nie zdarzyło się w zamierzchłej przeszłości, tylko zaledwie 77 lat temu. 19 kwietnia 1943 r. bojownicy Żydowskiej Organizacji Bojowej zdecydowali się na heroiczny zryw. Nie toczyli walki o zwycięstwo, walczyli o własną godność. Nie mieli już nadziei na obronę życia, dlatego do końca bronili swojego człowieczeństwa. Ich rozpaczliwa walka była wyrazem buntu słabych i opuszczonych przeciw dzikiej nienawiści i morderczej ideologii. Ich poświęcenie było protestem przeciw bierności, z jaką świat przyglądał się tragedii 380 tysięcy Żydów, uwięzionych na terenie warszawskiego getta. Od niemal jedenastu lat nie ma już z nami Marka Edelmana, ostatniego przywódcy Żydowskiej Organizacji Bojowej. To on w każdą rocznicę powstania w getcie kładł żonkile pod pomnikiem Bohaterów Getta. Dziś żółty kwiatek, przypinka, która rozkłada się w kształt gwiazdy Dawida jest symbolem łączącej nas wspólnoty pamięci. Jej noszenie jest świadectwem przynależności do tej wspólnoty. #akcjażonkile @polinmuseum #ŁączyNasPamięć #polinmuseum

A post shared by Szymon Hołownia (@szymon.holownia) on Apr 19, 2020 at 5:53am PDT

Szymon Hołownia wystartował z kampanią pod hasłem „Głową i sercem”. Podczas swojej kampanii postanowił wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Na Facebooku,w sobotę, 20 czerwca, zorganizował 24-godzinną transmisję na żywo, podczas której pokazywał swoje działania polityczne podczas kampanii. Oprócz relacji na żywo na profilu polityka możemy zobaczyć postulaty wyborcze oraz poznać jego opinię na temat bieżących wydarzeń. 

To, co wyróżnia Szymona Hołownię od pozostałych kandydatów, to forma prowadzenia Facebooka. Jest on przywoływany w 3 os. lp., podczas gdy pozostali kandydaci wypowiadają się we własnym imieniu. 

Na Instagramie były dziennikarz pokazuje swoje prywatne życie, rodzinę oraz to, jakie obywatele mają zdanie na jego temat. Cechą charakterystyczną konta na Instagramie Hołowni jest wielokrotne podkreślenie, iż niezależny kandydat może równie wiele zdziałać i być dobrym prezydentem, co politycy z własnym zapleczem partyjnym. Aktywność na tym portalu przejawia się także w relacjach fotograficznych ze spotkań. 

Były dziennikarz posiada bardzo rozbudowane i zróżnicowane konto na YouTubie, co wyróżnia go pośród pozostałych osób ubiegających się o najwyższe stanowisko w kraju. Jego profil posiada 8 zakładek: Kampania Szymona, Belweder na kółkach, Poranek z Szymonem, Wieczorne Rozmowy, Zasady Hołowni, EduKwarantanna, Założenia Programowe i Spoty Szymona. Tego kandydata wyróżnia żółty kolor, który jest również motywem kampanii.

View this post on Instagram

W drodze do Sierpca. #Sierpc #BelwederNaKółkach fot. @jarek_baranski

A post shared by Szymon Hołownia (@szymon.holownia) on Jun 15, 2020 at 12:25pm PDT

Wyświetl ten post na Instagramie.

"Belweder na kółkach" rusza w Polskę! Najpierw do Otwocka, później do Godziszewa (gdzie Andrzej Duda w poprzednich wyborach zdobył 95% głosów), a następnie do kolejnych miejscowości – małych i dużych 🙂 Trasę naszego kampera będziecie mogli śledzić na fanpage'u. Widzimy się! #BelwederNaKółkach #głowąisercem

Post udostępniony przez Szymon Hołownia (@szymon.holownia) Cze 6, 2020 o 3:59 PDT

View this post on Instagram

Te spotkania w plenerze mają swój niesamowity klimat 🙂 Dziś i jutro jesteśmy w intensywnej trasie po Opolszczyźnie i Dolnym Śląsku. Dziś przed nami jeszcze Wrocław, a jutro od rana Gogolin i Praszka! #H20 #Hołownia2020 fot. @tomek_kaczor

A post shared by Szymon Hołownia (@szymon.holownia) on Jun 2, 2020 at 10:11am PDT

Władysław Kosiniak-Kamysz
https://www.instagram.com/p/CBlkNwYHSlk/?utm_source=ig_web_copy_link

Władysław Kosiniak-Kamysz wystartował z kampanią pod hasłem  „Nadzieja dla Polski”. Posiada konta na Facebooku i Instagramie. Na tym pierwszym portalu publikuje nagrania z opisem jego programu wyborczego. Ponadto, filmiki przedstawiają relacje z jego spotkań oraz przemówień do obywateli. Taką samą treść prezentują fotografie dołączane do codziennej aktywności kandydata. 

Podobne wpisy znajdziemy również na Instagramie, gdzie oprócz politycznych kwestii, możemy zobaczyć fotografie ukazujące jego rodzinę lub nagranie z charytatywnego wyzwania hot16challenge. Czynnikiem wyróżniającym Kosiniaka-Kamysza spośród innych osób ubiegających się o prezydenturę, są publikowane na tym medium zdjęcia żony o charakterze politycznym.

https://www.instagram.com/p/CBS2Ng7HhDB/?utm_source=ig_web_copy_link
Wyświetl ten post na Instagramie.

💬 Proszę wszystkich, którzy nie wybierają się na wybory: 28 czerwca zagłosujcie. Nie mów, że nie interesujesz się polityką, bo ona szybko zainteresuje się Tobą. Proszę o Twoje wsparcie i poparcie, Polska będzie dla wszystkich, nie dla wybranych. 📍Drobin 🙋🏻‍♂️#Kosiniak2020 #kampania #Polska #wybory2020

Post udostępniony przez Władysław Kosiniak-Kamysz (@kosiniakkamysz) Cze 13, 2020 o 4:47 PDT

Wyświetl ten post na Instagramie.

Kochani DZIĘ-KU-JĘ!🙏 To była wspaniała konwencja! 🤝 📍 Opole 🙋🏻‍♂️ #Kosiniak2020 #Opole #konwencja #Polska

Post udostępniony przez Władysław Kosiniak-Kamysz (@kosiniakkamysz) Cze 20, 2020 o 9:50 PDT

Rafał Trzaskowski
Wyświetl ten post na Instagramie.

Byliście wspaniali! Dziękuję za Waszą energię i uśmiechy!😄 Dziękuję @jaceksutryk, dziękuję @wroclaw_official!

Post udostępniony przez Rafał Trzaskowski (@trzaskowskirafal) Cze 14, 2020 o 10:03 PDT

Rafał Trzaskowski wystartował z kampanią pod hasłem: „Silny prezydent, wspólna Polska”. Posiada konta na Facebooku i Instagramie. Na pierwszym portalu regularnie publikuje posty nawiązujące do swojego motta wyborczego, a także całej kampanii. Oprócz standardowych relacji ze spotkań z wyborcami, publikuje posty na aktualne tematy niekoniecznie związane z polityką. Konto Trzaskowskiego wyróżnia się pierwszym wpisem, które nawiązuje do jego życia, także politycznego. 

Ponadto, jedno z nagrań jest odpowiedzią na aktywność obecnego prezydenta, nawiązujące do negatywnych cech Andrzeja Dudy. Z racji krótszego okresu przygotowawczego na profilach polityka jest mniej postów, niż u pozostałych kandydatów. Niemniej jednak wpisy na Instagramie charakteryzują aktywność przedwyborczą i jego relacje rodzinne.

https://www.instagram.com/p/CA0UiBSntDw/?utm_source=ig_web_copy_link
Wyświetl ten post na Instagramie.

Bielsko-Biała – dziękuję! 😄✌🏻

Post udostępniony przez Rafał Trzaskowski (@trzaskowskirafal) Cze 12, 2020 o 9:42 PDT

Kampania prezydencka zbliża się ku końcowi, lecz aktywność osób ubiegających się o fotel prezydencki stale rośnie. Nie wiadomo w jakim stopniu działalność w mediach społecznościowych wpływa na poparcie kandydatów. Ważne jest jednak, aby wyborcy kierowali się nie tylko wykreowanym wizerunkiem kandydatów w internecie, ale przede wszystkim ich programem wyborczym.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Element5 Digital/Unsplash

Andrzej Duda Instagram Krzysztof Bosak Rafał Trzaskowski Robert Biedroń social media Szymon Hołownia wizerunek wybory Władysław Kosiniak-Kamysz

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisE-commerce jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, który odczuje wzrost sprzedaży
Kampania Blue City – znów jest Funtastic

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow